به گزارش مشرق، محمد حسین داجمر گفت: بسیاری از صنایع تنها در بخشی از کار خود با مشکلات تحریم مواجه شدند اما کل صنعت حمل و نقل با تحریمها و تشدید آن تحت تاثیر قرار گرفت.
وی گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیش از تشدید تحریمها و قرار گرفتن نفت در لیست تحریمها نیز در لیست تحریمها حضور داشت و 6 سال پیاپی مجبور شد تا راهکارهای مبارزه با تحریم را بیاموزد تا به فعالیت خود ادامه دهد که البته نتیجه آن نیز مناسب بود و این شرکت در حوزه تجارت، نقش قابل توجهی بر عهده گرفت.
داجمر ادامه داد: نکتهای که باید به آن توجه کرد آن است که در زمان تشدید تحریمها این شرکت به کمک اقتصاد کشور آمد و درحالی که بسیاری از خطوط بینالمللی به واسطه تحریم، کالاهای ایران را حمل نمیکردند، این شرکت توانست به بخش تجارت کشور کمک کند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: البته در این مدت، مسیر بسیاری از تبادلات تجاری ما و مسیر حمل و نقل کالا از غرب به شرق تغییر کرد اما در برخی ماهها 80 تا 90 درصد حمل و نقل ها از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام شد و نشان داد که روشها و خلاقیتها این شرکت برای مبارزه با تحریمها اثرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه، اروپا یکی از مسیرهای قدیمی مورد استفاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: امیدواریم با لغو تحریمها این مسیر دوباره برقرار شود و هم شرکتهای کشترانی ایرانی و هم شرکتهای کشتیرانی اروپایی از فواید آن بهرهمند شود.
داجمر ادامه داد: ما آمادگی کامل در این زمینه داریم و مشغول مذاکراتی برای انجام این کار هستیم و در عین حال منتظریم تا با رفع تحریمها روابط با اروپا به طور مجدد برقرار کنیم.
وی تاکید کرد: به طور حتم با رفع تحریمها هزینه حمل و نقل به دلیل کاهش استفاده از چند مسیر برای حمل کالا به کشورمان که در شرایط تحریم با آن مواجه شدیم، کاهش چشمگیری خواهد داشت و در نهایت میتواند هزینه تولید کالا در کشور را نیز کاهش دهد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: البته باید به این مسئله توجه کنیم که برای توسعه بخشهای اقتصادی کشور تنها رفع موانع خارجی از جمله تحریم موثر نیست و برخی مشکلات داخلی از جمله فساد اداری که یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصاد ماست باید برطرف شود.
داجمر ادامه داد: بحث خصوصیسازی و تسهیل کسب و کار و ایجاد امنیت اقتصادی نیز از مواردی است که باید به آن توجه کرد و سپس منتظر توسعه ایدهآل شرایط اقتصادی بود
منبع:صدای اقتصاد
وی گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیش از تشدید تحریمها و قرار گرفتن نفت در لیست تحریمها نیز در لیست تحریمها حضور داشت و 6 سال پیاپی مجبور شد تا راهکارهای مبارزه با تحریم را بیاموزد تا به فعالیت خود ادامه دهد که البته نتیجه آن نیز مناسب بود و این شرکت در حوزه تجارت، نقش قابل توجهی بر عهده گرفت.
داجمر ادامه داد: نکتهای که باید به آن توجه کرد آن است که در زمان تشدید تحریمها این شرکت به کمک اقتصاد کشور آمد و درحالی که بسیاری از خطوط بینالمللی به واسطه تحریم، کالاهای ایران را حمل نمیکردند، این شرکت توانست به بخش تجارت کشور کمک کند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: البته در این مدت، مسیر بسیاری از تبادلات تجاری ما و مسیر حمل و نقل کالا از غرب به شرق تغییر کرد اما در برخی ماهها 80 تا 90 درصد حمل و نقل ها از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام شد و نشان داد که روشها و خلاقیتها این شرکت برای مبارزه با تحریمها اثرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه، اروپا یکی از مسیرهای قدیمی مورد استفاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: امیدواریم با لغو تحریمها این مسیر دوباره برقرار شود و هم شرکتهای کشترانی ایرانی و هم شرکتهای کشتیرانی اروپایی از فواید آن بهرهمند شود.
داجمر ادامه داد: ما آمادگی کامل در این زمینه داریم و مشغول مذاکراتی برای انجام این کار هستیم و در عین حال منتظریم تا با رفع تحریمها روابط با اروپا به طور مجدد برقرار کنیم.
وی تاکید کرد: به طور حتم با رفع تحریمها هزینه حمل و نقل به دلیل کاهش استفاده از چند مسیر برای حمل کالا به کشورمان که در شرایط تحریم با آن مواجه شدیم، کاهش چشمگیری خواهد داشت و در نهایت میتواند هزینه تولید کالا در کشور را نیز کاهش دهد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: البته باید به این مسئله توجه کنیم که برای توسعه بخشهای اقتصادی کشور تنها رفع موانع خارجی از جمله تحریم موثر نیست و برخی مشکلات داخلی از جمله فساد اداری که یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصاد ماست باید برطرف شود.
داجمر ادامه داد: بحث خصوصیسازی و تسهیل کسب و کار و ایجاد امنیت اقتصادی نیز از مواردی است که باید به آن توجه کرد و سپس منتظر توسعه ایدهآل شرایط اقتصادی بود
منبع:صدای اقتصاد