کد خبر 406906
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه امسال ناگزیر به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق مصوبه سورای عالی هواپیمایی هستیم، گفت: رفع نرخ‌های تکلیفی موجب رفع انحصار و رقابت ایرلاین‌ها برای ارائه خدمات بهتر و دریافت نرخ‌های کمتر خواهد شد.

 به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: با وجود الزام قانون برنامه مبنی بر آزادسازی کامل نرخ‌ها از سال سوم برنامه پنجم، هنوز آزادسازی اجرا نشده است و نرخ‌های فعلی صنعت همه تکلیفی هستند.

وی گفت: در ماده 161 قانون برنامه پنجم‌ دولت مکلف است نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی را آزاد کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است و با وجود تصویب شورای عالی هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری بر نرخ‌های تکلیفی تأکید دارد و در سال 93 هم با آزاد سازی نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی موافقت نکرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: نرخ‌های تکلیفی محدودیتی برای شرکت‌های هواپیمایی است که نمی‌توانند در بازار عرضه و تقاضا و بازار رقابتی به درستی عمل کنند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ‌های بلیت هواپیما فعلاً ثابت است، بیان کرد: به دستور سازمان هواپیمایی کشوری فعلاً نرخ‌های بلیت هواپیما افزایش نمی‌یابد اما شرکت‌ها با این نرخ‌ها مشکلات متعددی دارند.

* کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی با آزادسازی نرخ بلیت‌ شتاب می‌گیرد

وی با تأکید بر اینکه لازم است قانون برنامه مبنی بر آزادسازی نرخ‌ها اجرا شود، گفت: این مورد موجب می‌شود شرکت‌ها بر حسب هزینه و تقاضا نرخ‌ها را تنظیم کنند که قطعاً این مورد به افزایش کیفیت خدمات و تناسب عرضه و تقاضا می‌انجامد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در شرایط آزادسازی کامل نرخ‌ها بازار رقابتی رخ می‌دهد و در این بازار رقابتی قطعاً نرخ‌ها نسبت به قیمت‌های کنونی تفاوت چندانی نخواهد داشت اما رفع نرخ‌های تکلیفی موجب ایجاد بازار رقابتی کامل، رفع انحصار و رقابت شرکت‌ها برای ارائه خدمات بهتر و دریافت نرخ‌های کمتر خواهد شد.

اسعدی‌سامانی بیان کرد: این مورد موجب می‌شود که درآمد - هزینه ایرلاین‌ها متناسب شده و در این راستا نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کنند.

* مقدمه نوسازی ناوگان هوایی رفع نرخ‌های تکلیفی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در سال 94 شاهد اجرای قانون آزاد سازی باشیم، امسال باید این قانون اجرا شود و اگر بخواهیم کیفیت را ارتقا دهیم و از هواپیماهای بهتر و دارای سال ساخت کمتر استفاده کنیم ناگزیر به عبور از نرخ‌های تکلیفی و آزاد سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی هستیم.

وی تأکید کرد: نرخ‌های تکلیفی با افزایش کیفیت خدمات، نوسازی ناوگان و کاهش متوسط سن هواپیماها در تناقض است و باید در این باره تسهیلات صندوق توسعه ملی عملیاتی شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه منتظر اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال 94 هستیم، افزود: این مورد قطعاً باید اجرا شود و برای رشد صنعت حمل و نقل هوایی ناگزیر هستیم از این حالت نرخ‌های تکلیفی خارج شویم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: امکان خرید ناوگان نو با سن ساخت کمتر، در شرایط فعلی مقدور نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حدحد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    بسه دیگه ! مگه پارسال با همین حربه بلیط هواپیما رو 2 نرخی نکردین ؟ چه تغییر کمی و کیفی ایجاد شد جز اینکه بازار سیاه راه انداختین ؟ یه عده ملت رو احمق فرض کردن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس