این گزارش درحالی نقش آلمان در اجرای برنامه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی را افشا می کند که فرانسه به گواه تاریخ مهمترین و بارزترین نقش را در اجرای برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی ایفا کرده است، به گونه ای که پس از بحران سوئز در سال 1957 میلادی شیمون پرز 3 قرارداد محرمانه را با نمایندگان دولت وقت فرانسه امضا کرد

کشورهایی که سلاح هسته‌ای را به صهیونیست‌ها هدیه دادند
گروه بین‌الملل مشرق - در این اواخر  نشریه آلمانی «دی ولت» که نشریه ای محافظه کار و معروف به حمایت ثابتش از رژیم صهیونیستی است، مقاله ای چاپ و منتشر کرده است که تاکید می کند، اطلاعات مستند و موکدی وجود دارد که نشان می دهد، کشور آلمان غربی سابق در تامین بودجه و نیازهای مالی برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی در دهه 60 قرن گذشته سهیم بوده است.

براساس گزارش این نشریه آلمانی، دولت وقت آلمان غربی در سال 1961 میلادی با اعطای قرضی به ارزش 500 میلیون دلار به رژیم صهیونیستی و مدت زمان 10 ساله باز پرداخت،‌ موافقت کرده بود.

این گزارش می افزاید: رژیم صهیونیستی دلیل دریافت این وام را توسعه و آبادسازی صحرای نقب عنوان کرده بود که در جنوب سرزمین های اشغالی قرار دارد و در همین منطقه است که رآکتور هسته ای رژیم صهیونیستی موسوم به «دیمونا» قرار دارد، به همین دلیل این باور وجود دارد که این وام با هدف تامین بودجه برنامه تولید سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، توسط تل آویو دریافت شده بود.

به نوشته این نشریه آلمانی، توافق جهت پرداخت این وام طی دیدار «دیوید بن گورین»، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با «کونراد ادیناور»، صدر اعظم وقت آلمان غربی در سال 1960 میلادی و در هتل «والدورف آستوریا» در شهر نیویورک حاصل شد و آنچه این دیدگاه را تقویت می کند که این وام صرف برنامه تولید سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی شده است، اظهارات «فرانس ژوزف اشتراوس»، وزیر دفاع وقت آلمان غربی است که پیشتر اظهار کرده بود، بن گورین با ادیناور درباره برنامه سلاح های هسته ای «اسرائیل» در سال 1961 میلادی طی دیداری که در پاریس با یکدیگر داشتند، بحث و تبادل نظر کرده بود.

این گزارش نشریه آلمانی پس از آن منتشر شد که ماه گذشته «شیمون پرز»، رئیس سابق رژیم صهیونیستی و رئیس وقت برنامه هسته ای این رژیم در دهه 50 قرن گذشته، هرگونه کمک مالی آلمان به برنامه تولید سلاح های هسته ای «اسرائیل» را رد کرده بود.

اما این نشریه آلمانی با استناد به گزارش خود، این انکار شیمون پرز را رد کرد و نوشت: وقتی موضوع همکاری آلمان و «اسرائیل» در تولید سلاح های هسته ای را در برگیرد، چنین انکاری قابل فهم است، چون حفظ محرمانه بودن موضوع بخشی از این همکاری است و طبیعی است که حکومت ها موضوع سری و محرمانه بودن را درباره مسائل حساس دفاعی چه هسته ای باشد و چه غیر هسته ای را مد نظر داشته باشند. 

کشورهایی که سلاح هسته‌ای را به صهیونیست‌ها هدیه دادند

رژیم صهیونیستی تاسیس اولین رآکتور هسته ای خود را در صحرای نقب در نزدیکی شهری که دیمونا نامیده می شود، در دهه 50 قرن گذشته آغاز کرد و سازمان جاسوسی و اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) 10 سال بعد بود که از وجود این رآکتور مطلع شد.

شیمون پرز درباره تاسیس رآکتور هسته ای دیمونا گفته بود که کابینه وقت «اسرائیل» برای احداث این رآکتور 40 میلیون دلار از بودجه خود را به آن اختصاص داد. نکته مهم این است که مبلغ اعلام شده توسط پرز تنها هزینه اجرای نیمی از طرح را تامین می کرد، به همین دلیل سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است که تل آویو هزینه اجرای نیمه دیگر طرح تاسیس رآکتور هسته ای دیمونا را از کجا تامین کرده است؟

براساس گزارش این نشریه آلمانی این تنها شیمون پرز بود که در یکی از اظهاراتش درباره دیمونا گفته بود، طرف های بین المللی در تامین هزینه برنامه سلاح های هسته ای «اسرائیل» مشارکت داشتند.

اولین بار بن گورین در تحلیلی که برای یکی از روزنامه صهیونیستی نوشت، همکاری آلمان غربی با رژیم صهیونیستی جهت اجرای برنامه سلاح های هسته ای این رژیم را افشا کرد، وی در بخشی از تحلیل خود نوشته بود: رویارویی با دولت ادیناور اجرای برنامه سلاح های هسته ای «اسرائیل» را متوقف کرد.

کشورهایی که سلاح هسته‌ای را به صهیونیست‌ها هدیه دادند

این گزارش درحالی نقش آلمان در اجرای برنامه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی را افشا می کند که فرانسه به گواه تاریخ مهمترین و بارزترین نقش را در اجرای برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی ایفا کرده است، به گونه ای که پس از بحران سوئز در سال 1957 میلادی شیمون پرز 3 قرارداد محرمانه را با نمایندگان دولت وقت فرانسه امضا کرد که به موجب آن به فرانسه اجازه داده شد، برای رژیم صهیونیستی رآکتورهای هسته ای آب سنگین با قدرت 24 مگاوات و در اختیار گذاشتن 385 تن اورانیوم طبیعی، در سرزمین های اشغالی تاسیس کند.

اما نقش فرانسه تنها به تاسیس رآکتور هسته ای دیمونا محدود نشد، بلکه این کشور همواره در تمام تحقیقات و برنامه های سلاح های هسته ای و تولید پلوتونیوم رژیم صهیونیستی حضور و مشارکت داشته است. گزارش ها تاکید می کند که دولت وقت نروژ نیز 20 تن آب سنگین در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و در عمل توسط آمریکا به تل آویو تسلیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    تمام برنامه هسته ای نظامی اسرائیل را فرانسه در اختیاریش گذاشت حتی وقتی آمریکا متوجه سلاحهای نظامی در اسرائیل شد رئیس جمهور وقت آمریکا جان اف کندی بشدت با مسلح شدن اسرائیل به سلاح هسته ای مخالفت کرد و قصد داشت مانع از تسلیح اسرائیل به سلاح هسته ای شود که به علت همین مخالفت گروهای صهیونیست طرفدار اسرائیل در آمریکا طرح ترور جان اف کندی را ریختند و جان اف کندی را ترور کردند تا این مانع از سر راهشان برداشته شود جالب اینجاست که همین گروهای طراح قتل کندی مسئولیت کشته شدن کندی را با استفاده از رسانه هایشان بر گردن (ک.گ.ب) شوروی انداختند
  • اهوازی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    متاسفانه در ایران به نقش فرانسه در خیانت به ایران و بشریت کمتر پرداخته شده است.روشهای فرانسوی در سیاست و فرهنگ و روشنفکری و سینما و هنر و آموزش و پرورش و دانشگاهها و...بسیار تاثیر داشته است.همین فرانسه در اسلام زدایی و اسلام هراسی و کشتار مسلمانان در الجزایر و تونس و آفریقا بسیار نقش داشت. فرانسه در غارت آثار تاریخی ایران دزدی های فراوان کردند و درجنگ در حمایت از عراق از نظر سیاسی و تسلیحاتی و... چیزی کم نگذاشتند و امروز یکی از پناهگاههای تروریسم تجزیه طلب قومی و منافقین فرانسه میباشد.
  • ناشناس ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    بعضی ها در ایران بیخود و بی جهت عاشق فرانسه هستند.لطفا به نقش خیانت بار فرانسه در ایران و جهان بیشتر پرداخته شود.
  • ناشناس ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    فرانسه حامی و مامن تروربست هایی مانند منافقین است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس