به گزارش مشرق، سید مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین وضعیت احداث نخستین خط آهن قطار سریعالسیر تهران – قم – اصفهان با یادآوری اینکه این پروژه هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده گفت: پیمانکار چینی طرف قرارداد فاینانس ۴۰ درصد عملیات اجرایی این پروژه را بر عهده دارد و ۶۰ درصد مابقی پروژه را پیمانکاران داخلی اجرایی میکنند بر همین اساس پروژه در مرحله مطالعات فنی و بررسی مبانی طراحی میان شرکت ساخت و فاینانسر چینی است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: به دلیل آنکه پیمانکار چینی هنوز برنامه زمانبندی خود را به کارشناسان شرکت ساخت ارائه نکرده نمیتوان درباره زمان اجرای پروژه صحبت کرد.
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، قرار است پیمانکار چینی فهرست نوع تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز اجرای پروژه را نیز ارائه دهد. در صورت ارائه این برنامه و اعلام نیاز طرف چینی میتوان میزان دقیق اعتبارات طرح را برآورد کرد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: به دلیل آنکه پیمانکار چینی هنوز برنامه زمانبندی خود را به کارشناسان شرکت ساخت ارائه نکرده نمیتوان درباره زمان اجرای پروژه صحبت کرد.
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، قرار است پیمانکار چینی فهرست نوع تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز اجرای پروژه را نیز ارائه دهد. در صورت ارائه این برنامه و اعلام نیاز طرف چینی میتوان میزان دقیق اعتبارات طرح را برآورد کرد.