به گزارش مشرق، علی سیفی با اشاره به ماموریت های رادیو جوان در سال جدید گفت: همانگونه که از نام این شبکه بر می آید، رادیو جوان رسانه ای ویژه جوانان است و در لوای این تعریف موظف است با رصد دقیق گفتمان های رایج در فضای فکری و فرهنگی جامعه جوانان و پیش بینی مناسب دامنه و نوع تاثیرگذاری آنها بر نگرش ها و رفتارهای مخاطب، بهترین شیوه های ممکن برای تاثیر بر مخاطب و تعامل با او را بیابد و به نیازهای گوناگون وی در چهار حوزه دین، امید، اخلاق و آگاهی پاسخ دهد.
وی درباره اینکه نگاه و هدف رو به آینده این شبکه چه خواهد بود، عنوان کرد: رادیو جوان تلاش می کند تا به رسانه ای مرجع تبدیل شود. رسانه ای که در تمامی مراحل خلق برنامه ها در کنار یافته های تجربی از اصول علمی بهره می جوید. دنیای رسانه ها با سرعت چشمگیری در حال تغییر است. امروز رسانه های پیش رو برای بهبود وضعیت، افزایش ضریب نفوذ و ارتباط و تعامل بهتر و سازنده تر با مخاطب از تخصص هایی بهره می گیرند که پیش تر غیرمرتبط با حوزه رسانه تلقی می شدند. به طور مثال استفاده از یک روانشناس، یک متخصص هوش مصنوعی یا یک جامعه شناس در بدنه اصلی سیاستگذاری شبکه ها پیشتر عبث به شمار می رفت، اما امروز در گروه ضروریات است. در مجموع تصور می کنم، رسانه امروز نمی تواند بدون برخورداری از شرایط و ملزومات رسیدن به هدف، به هدف بیاندیشد.
شبکه جوان نگاه ویژه ای به مقوله اقتصاد مقاومتی خواهد داشت
مدیر رادیو جوان اضافه کرد: با این حال در مورد اهداف اصلی شبکه جوان باید بگویم این شبکه رادیویی در آینده نگاه ویژه ای به مقوله اقتصاد مقاومتی خواهد داشت. به عبارت دیگر، تبدیل شدن به رسانه ای که هوشمندانه بر تغییرات از تغییرات فرهنگی و اجتماعی گرفته تا تغییرات در سازمان ها و نهادها نظارت می کند و قادر است در پیگیری مطالبات رهبر فرزانه انقلاب تاثیرگذار باشد، یکی از اهداف اصلی رادیو جوان است. این شبکه رادیویی، همچنین بر آن است تا با کدشکنی رموز و درک تکنیک های رسانه های مهاجم در حوزه فناوری و کنترل ذهن، سطح معلومات جوانان ایرانی را در این رابطه ارتقا بخشد و زمینه ای فراهم آورد تا مخاطبان، براساس اصول مبتنی بر سواد رسانه ای به تحلیل برنامه های این شبکه ها بنشینند.
وی با بیان اینکه در دوره جدید تغییرات جدی متوجه گروه های برنامه ساز نخواهد شد، عنوان کرد: اما ماموریت گروه ها تا حدی تغییر کرده است و جزییات این تغییرات به احکام مدیران محترم پیوست شده است. تنها می توان گفت ماموریت گروه های برنامه ساز شبکه جوان بازبینی و براساس دستورات مقام معظم رهبری و نیازهای جوان امروز تنظیم شده است.
برنامه هایی با ساختار جدیدتر و به روز
سیفی درباره تغییرات در کنداکتور پخش نیز تاکید کرد: برخی برنامه ها که بنظر می رسید از کارآیی آنها کاسته شده است جای خود را به برنامه هایی با ساختار جدید و به روزتر دادند. اطمینان دارم، مخاطب فهیم شبکه جوان علت این تغییرات را به خوبی درک می کند و با آن همراه می شود.
مدیر رادیو جوان در ادامه با بیان اینکه سازمان همواره به دنبال جذب نیروهای با استعداد و متخصصی است که بتواند فرآیندها را بهبود بخشد، به جشنواره «جوانه» اشاره کرد و توضیح داد: بدیهی است شیوه انتخاب و جذب این افراد در بازه های زمانی مختلف دستخوش تغییر می شود و سازوکار های کشف استعداد پیشرفت می کنند و به روز می شوند و اینکه آیا جشنواره «جوانه» به همان سبک و سیاق برگزار خواهد شد یا خیر هم از همین قاعده تبعیت می کند.
سیفی در پایان گفت: رادیو جوان به واسطه زحماتی که مدیران پیشین متقبل شده اند به یکی از پرمخاطب ترین اعضای خانواده بزرگ صدا تبدیل شده است. شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت این شبکه رادیویی، هوشمندی مدیران انعطاف پذیر آن، در تغییر سیاست های و راهبردها، همگام با تغییر نیاز ها و سلایق مخاطب، مصالح ملی و نیازهای جامعه ایرانی است. در واقع باید گفت این شبکه رادیویی امروز هم با اتکا بر همین تجربه اداره می شود و امیدوارم بتوانیم با رصد بی وقفه تغییرات در حوزه فرهنگ، جامعه و نیازها همچنان نام رادیو جوان را در فهرست پرمخاطب ترین شبکه ها حفظ کنیم.