یکه‌زارع گفت: مردم توقعی در زمینه کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان و یا بعد از توافق هسته‌ای را ندارند ولی عده‌ای این توقع را ایجاد می‌کنند.

 به گزارش مشرق، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص افزایش قیمت اخیر قیمت خودرو اظهار کرد: وقتی مجلس نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از 8 درصد به 9 درصد افزایش داد، همه کالاها مشمول این قانون هستند که خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و افزایش قیمتی که در مدت اخیر بعد از تعطیلات هم رخ داد به همین دلیل بود.

وی با تشریح ساز و کار قانونی افزایش قیمت خودرو گفت: هر خودروسازی که تمایل به افزایش قیمت دارد باید به شورای رقابت نامه نگاری کند و این شورا هم باید براساس استدلاهای آن شرکت خودروسازی نظر خود را در این زمینه ارائه کند.

برای افزایش قیمت خودرو منتظر نظر شورای رقابت هستیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان موضع این شرکت در خصوص افزایش قیمت خودرو توضیح داد: گروه صنعتی ایران خودرو با ارائه دلایلی درخواست خود را برای افزایش قیمت به شورای رقابت ارائه کرده و تاکنون هیچ افزایش قیمتی بیش از یک درصد ابتدای سال اعمال نکرده است و منتظر نظر شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو می باشد.

یکه زارع در خصوص انتظار مردم نسبت به کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان تصریح کرد: مردم به خودی خود توقعی در زمینه کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان و یا بعد از توافق هسته ای را ندارند ولی عده ای این توقع را ایجاد می کنند.

قیمت خودرو بعد  از توافقات هسته ای به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت

وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه برنامه ای برای کاهش قیمت خودرو نداریم ولی در صورت رونق فضای اقتصادی کشور بعد از توافقات هسته ای و کاهش تورم شیب افزایش قیمت خودرو کندتر از سال های گذشته خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو نوید افزایش قدرت خرید مردم بعد از توافق هسته ای را داد و عنوان کرد: بعد از توافق هسته ای انقدر رونق اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد که توان مردم برای خریدن خودرو بالا رفته و نیازی به کاهش قیمت خودرو نیست.

یکه زارع در پاسخ به این سوال که آیا شما با اکثر خودروسازان که قیمت فعلی خودرو را ناعادلانه می دانند و خواهان افزایش قیمت خودرو هستند موافقید یا خیر گفت: اعتقاد ندارم که قیمت خودرو در حال حاضر ناعادلانه است و باید از این مقدار فعلی بالاتر باشد و تنها در موضوع خودروی دنا با شورای رقابت اختلاف نظر داشتم که در نهایت مجبور شدم طبق قانون عمل کنم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شما برا دنیا هم تصمیم می گیرید یا پشتتونه به واسطه بی قانونی گرمه!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید محسن میرخانی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    خداوکیلی خودت چه ماشینی سوار میشی تاکی اجناس بی کیفیت و اشغال چینی رو میخواهید با چند برابر قیمت به مردم بفروشید و جوابگو هم نباشید
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شرم اوره اقا...لطفا از طرف مردم حرف نزنید که انتظار کاهش قیمت ندارند... تقصیر ماست، اگر شش ماه این حلبی های شمارو نخربم، اینجوری حرف نمیزنید...
  • ایمان ایمانی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    تا دیروز که مردم ا عتراض می کردند چرا قیمت ها بالاست و افزایش داره می گفتید اگه تحریم نباشیم و دلار فلان و فلان نباشه قیمت ها پایین می مونه الان دیگه بهونه تون چیه؟
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    تا دیروز تقصیر تحریم بود امروز چی؟ شماها یه مشت آدم بی کفایت هستید فقط همین
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    تعرفه واردات صفر کنید،جلوی واردات رو هم نگیرد،ما نمیخواهیم خودرو سازباشم. اگه انحصار رو وردارید اینا دیگه این جوری یکه تازی نمیکنند.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعا خدا تو کار شما مونده
  • شاهین ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    خودروهای بی کیفیت و بازی با جون مردم ... آره دیگه جون مردم که واستون ارزش نداره ، به بهانه های مختلف قیمت رو میکشید بالا از طرف مردم هم نظر میدید ، اگه مردم حمت کنن و ازتون ماشین صفر نخرن اینجوری نمیشه
  • مهدی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    ماشیناتون خیلی با کیفیته؟؟؟ از هر 10تا 9تاش داغونه. صد رحمت به چین. دست چین از پشت بستین. اگه مردم فقط 5ماه ازتون خرید نکنن باید برید پیش ننه جونتون سبزی پاک کنید بعد اینجوری جولانم میدین. ارزون نمیشه که نمیشه فدای سرم. پیش بسوی وارد کننده
  • پیمان ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    2 0
    پس از رفع تحریمها شما باید با صنف آفتاب سازان رقابت کنی .دنیا داره ماشین هایبرید و الکتریکی میسازند شما افتخارتون تولید یک خودرو با بدنه کمی متفاوته که یک پمپ بنزین باید همراهش باشه تازه میخواهی گرانتر هم بفروشی؟ البته آرزو کردنتون که گناه نیست !!!!!!!!!
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    1 0
    این مردمی که این اقا حرفشو میزنه مردم کجان؟ایران؟
  • ناشناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    چی داری میگی ؟ اون موقع میگفتید در اثر نحریمهای پراید زپرتی چهار برابر شده . حالا میگی تحریم تاثیر نداره
  • شهروند یزدی ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    مردم انتظار دارند دولت، وزیر و مدیرعامل به فکر رفاه مردم باشند و اگر تحریمی شد، تحریمی برداشته شد انقدر توانمند باشند که از منابع دیگر و قدرت مدیریت خود وضع را در حد انتظار مردم نگه دارند این که هنر نیست تا تغییر و مشکلی بوجود می اید فورا از جیب مردم جبران می کنند و حاض نیستند هزینه ها ، نیرو یا سایر را کاهش دهند تا نعادل حفظ شود
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    بابا این بنده های خدا هم اونقدری که شما فکر می کنید تقصیر کار نیستند. فکر می کنید پول این ماشین ها چقدرش تو جیب اینا می ره؟ ... پس انقدر به اینا فشار نیارید. در ضمن آیا شما که می خواید ماشین به قیمت جهانی سوار شید آیا پول بنزین رو هم به قیمت جهانی حاضرید بدید؟ البته در کل من موافق این هستم که هر دو به قیمت جهانی باشه. ماشین یک سوم قیمت الان و بنزین هم حداقل سه برابر قیمت الان.
  • ابوالحسین ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    با سلام برای همه جا وهمیشه.... سزای گرانفروش نخریدن است...
  • کمپین ادامه دارد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    قابل توجه تابوت سازها 50ساله هیچ کاری نکردین هزار سال هم بگذره وضعیت خودرو همینه..........تا وقتی که بازار خودرو رقابتی نشه وتعرفه گمرک برداشته نشه وضع همینه وبدتر هم خواهد شد.............تحریم شدیم بهانه آوردین وتابوتهاتون به قیمت سر باباتون به مردم قالب کردین والان تحریم برداشته شده بازهم میخواین تابوتهاتون به قیمت بیشتر قالب کنید..........جمع کنید معرکه خونخاریتون......امیدوارم آه این ملت داغ دیده توسط تابوت ایرانی همه شما هایی که دستی تو این صنعت دارید بگیره...
  • حامد ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    خدایا هرروز بلند میشم و برای فضلت شکر میکنم .که مرا در کشوری افریده ای که هر روزش را امتحان میگری واقعا از این امتحان دادن ها خسته شدم ...واقعا این کشور اسلامی هست که ما در ان زندگی میکنیم شماها که دم از اسلام و قران می زنین ..پس چرا از جلو دوست از پشت خنجر به مردم می زنید .پس کو این همه وعده به خرمن دادنها ..شمای که از بالا صدای دلسوزانه دارین ولی عمل دلسوزانه ندارین پس کو این مردم همان مردم هست که وقتی نیازشان دارین پشتتان ایستاده اند ولی وقتی نیازتان بر طرف شد زیر پایتان قرار دادین... این برجام هم به سلامتی حل شد این همه دارایی مملکت بلوک شده بود ازاد شد پس کو حق مردم ...اقای سازننده خودرو شما همان ماشین تابوت راکه بیست میلیون تومان به مردم میفروشید همان ماشینها در هماسایه های مملکتمون ببین چند هست..حال میگوری ماشین ارزان نمیشود...در کجای اسلام نوشته است برادر مسلمان باید سر برادر مسلمان را کلاه بگذارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس