کد خبر 417480
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

کمیته‌ المپیک اروپا هلند را برای میزبانی بازی‌های اروپایی 2019 انتخاب کرده و در صورتی که مسئولان این کشور تصمیم نهایی خود را برای میزبانی بگیرند بازی‌های اروپایی 2019 در هلند برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش مشرق، میزبانی بازی‌های اروپایی سال 2019 به هلند داده شد. اولین سری این بازی‌ها ماه آینده در باکو انجام خواهد شد.

تصمیم برای دادن میزبانی بازی‌های سال 2019 به هلند در مجمع کمیته‌ المپیک اروپا (EOC) گرفته شد.

پاتریک هیکی، رییس EOC اعلام کرد: درباره شش شهری که به میزبانی علاقه نشان داده بودند بحث‌هایی صورت گرفت اما ما نخواستیم که این شهرها وارد پروسه پر هزینه‌ای شوند. بنا‌بر‌این تنها شهری که واجد شرایط بیشتری برای میزبانی است را انتخاب کردیم. هلندی‌ها پیشنهادات خوبی برای میزبانی بازی‌های اروپایی 2019 داشتند که با استراتژی‌های EOC در یک راستا بود. من در حال‌ حاضر منتظر هستم تا با هلند همکاری کنیم و تلاش کنیم تا برنامه‌های آنها انجام شود.

تصمیم قطعی و نهایی از سوی کمیته‌ المپیک هلند و دولت این کشور گرفته خواهد شد.

هزینه برگزاری بازی‌های اروپایی سال 2019 کمتر از بازی‌های 2015 باکو خواهد بود. بازی‌های باکو روز 12 ژوئن شروع می‌شود.

گفته می‌شود که هزینه برای برگزاری بازی‌های اروپایی 2019 هلند، 127 میلیون یورو خواهد بود که 27 میلیون یورو از بخش دولتی و 50 میلیون یورو از مقامات محلی هلند گرفته خواهد شد. قرار است که بازی‌ها در 9 شهر هلند در پنج بخش مختلف برگزار شود. این ر‌قابت‌ها در 15 رشته برگزار می‌شود.

در بازی‌های باکو 20 رشته ورزشی حضور دارد. البته در هلند اسب سواری و ورزش‌های اسکیتی نیز به بازی‌های اروپایی اضافه خواهند شد.

رییس فدراسیون ورزشی هلند نیز تعهد کرده است که بازی‌های اروپایی در این کشور با هزینه مناسب برگزار شود. او اعلام کرد که هیچ بنای جدیدی برای برگزاری این بازی‌ها ساخته نخواهد شد و از استادیوم‌های قبلی استفاده می‌شود. ضمنا هیچ دهکده‌ای برای ورزشکاران ساخته نمی‌شود و آنها در هتل اقامت خواهند داشت.

او در ادامه افزود: ما خوشحالیم که EOC واکنش مثبتی به برگزاری بازی‌ها در هلند نشان داده است. بعد از رای EOC ما مطمئن شدیم که تصمیم درستی برای برگزاری بازی‌ها در بخش‌های مختلف هلند گرفته‌ایم. در حال‌ حاضر باید برنامه‌هایمان را قطعی کنیم و مطمئن شویم که برای هر سوالی که از ما پرسیده شده، پاسخی داریم. ما در هفته‌های آینده با وزارت بهداشت و شهرداری‌ها دیدار خواهیم داشت. من به همه آنها اعتماد دارم. البته ما نمی توانیم به دولت چیزی را دیکته کنیم. هنوز معلوم نیست که چه زمانی توافق بین ارگان‌ها‌ی مختلف در هلند برای برگزاری بازی‌ها صورت خواهد گرفت. در صورتی که مقامات هلندی با یکدیگر به نتیجه‌ نرسند و این کشور میزبان نشود، احتمالا میزبانی به شهرهای دیگر از جمله استانبول می‌رسد.

رییس فدراسیون‌های ورزشی هلند افزود: ما از این مساله نگران نیستیم که نبود دهکده به برگزاری بازی‌ها آسیبی بزند. ما این مساله را بررسی کردیم. هلند کشور بزرگی نیست و ورزشکاران می‌توانند به راحتی جابجا شوند. ما بازی‌ها را جایی برگزار می‌کنیم که همه بتوانند راحت به آنجا برسند. ما می‌خواهیم میزبانی به کشوری برسد که موانع زیادی برای برگزاری بازی‌ها ندارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس