کد خبر 420693
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹

یک خبر موثق حکایت از آن دارد که برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان، توافق هسته‌ای با تعریف آمریکایی‌ها را خسارت‌آفرین و غیرقابل قبول می‌دانند و ابراز داشته‌اند عدم توافق را به توافق مزبور که ویرانگر امنیت و اقتصاد کشور است ترجیح می‌دهند .

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان درباره اظهارات دیروز عراقچی در مجلس نوشت: 1- وقتی «برنارد شاو» نویسنده شوخ‌طبع و بلندآوازه انگلیسی در بندرنیویورک از کشتی پیاده شد و چشمش به «مجسمه آزادی» افتاد، از میزبان آمریکایی خود که به استقبالش آمده بود پرسید؛ این مجسمه کیست؟ و میزبان آمریکایی پاسخ داد؛ مجسمه آزادی است و می‌خواست توضیح بیشتری بدهد که برناردشاو کلام او را قطع کرد و گفت؛ متشکرم، نیازی به توضیح نیست، این کار در انگلیس و سایر کشورها نیز مرسوم است که وقتی شخصیت برجسته‌ای از دنیا می‌رود، مجسمه‌اش را به عنوان یادبود در یکی از مراکز شهر نصب می‌کنند تا یاد و خاطره او باقی بماند و مردم فراموش نکنند که روزی، روزگاری چنین شخصیت برجسته‌ای در میان آنها بوده است و اگر حالا  نیست، می‌توانند به آن روزها که زنده بود افتخار کنند! و البته فقط افتخار کنند!

2- افق پیش‌روی مذاکرات هسته‌ای اگر تا چند هفته قبل «خاکستری» بود و اعضای محترم تیم مذاکره‌کننده در سایه روشن‌های این افق خاکستری، نشانه‌هایی از یک توافق مطلوب را آدرس می‌دادند ولی امروزه با توجه به شواهد و اسناد موجود جای کمترین تردیدی نیست که چنانچه در فرمول مذاکرات و روال جاری آن تجدیدنظر جدی نشود، از تأسیسات هسته‌ای ایران اسلامی فقط یک «مجسمه یادبود» باقی می‌ماند که غیر از یادآوری تلاش بر باد رفته دانشمندان و دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای کشورمان و حسرت از دست دادن آنچه تاکنون به دست آورده‌ایم، خاصیت و ارزش دیگری نخواهد داشت و این، تازه آغاز ماجراست و ادامه داستان در بستر دیگری که الزاما هسته‌ای نیست و در صورت وقوع، تاریک و فاجعه‌آفرین نیز هست، دنبال خواهد شد. از این‌روی دولت محترم موظف است با برخورداری از حمایت ملت که اهمیت دادن به انتقادها و پیشنهادهای منتقدان لازمه آن است، قبل از وقوع واقعه در پی علاج آن باشد، چرا که شرایط بسیار خطیر است- و البته، نه خطرناک- بنابراین جایی برای آزمون و خطا نیست و به مصداق ضرب‌المثل معروف؛ اولین اشتباه کسی که در انبار مهمات کار می‌کند، آخرین اشتباه او خواهد بود.

3- پیش از این بارها به نقد توافق لوزان پرداخته‌ایم و تکرار آن را ضروری نمی‌دانیم، اما از آنجا که روند کنونی مذاکرات در چارچوب توافق‌لوزان - یا به قول دوستان «بیانیه لوزان» - جریان دارد و متاسفانه اظهارات اعضای تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان نیز به تصریح و تلویح از پذیرش مفاد آن حکایت می‌کند، اشاره‌ای گذرا به یکی از بااهمیت‌ترین -بخوانید خطرناک‌ترین و خسارت‌آفرین‌ترین- بندهای توافق یاد شده را ضروری می‌دانیم، موضوع این بند که در بخش «بازرسی و شفافیت» توافق لوزان آمده است، پروتکل الحاقی است که دیروز آقایان ظریف و عراقچی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی بر پذیرش آن از سوی ایران تأکید ورزیدند.
آقای عراقچی طی سخنانی- که نگارنده فایل صوتی آن را شنیده است- تصریح کرد، پروتکل الحاقی را پذیرفته‌ایم و گفت؛ آژانس براساس این پروتکل می‌تواند از همه مراکز هسته‌ای و غیرهسته‌ای که شامل مراکز نظامی نیز می‌شود بازرسی کند و تاکید ورزید که بدون پذیرش پروتکل، توافق امکان‌پذیر نیست و توضیح داد که این بازرسی‌ها مدیریت شده خواهد بود.

4- پروتکل الحاقی به بازرسان آژانس اجازه می‌دهد از تأسیسات هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران- از جمله مراکز نظامی- به صورت سر زده و با تصریح «ازهر‌مکان و در هر زمان» بازرسی کنند. این بازرسی‌ها تحت عنوان و گزاره «ابعاد نظامی احتمالی» - PMD - صورت می‌پذیرد.
براساس توافق لوزان که حریف با اصرار بر اجرای آن تأکید می‌ورزد، تعلیق و نه لغو تحریم‌ها - آنهم فقط 17 درصد آن - مشروط به گزارش آژانس مبنی بر تائید همکاری ایران در فراهم آوردن زمینه و تسهیلات لازم برای بازرسی‌ها و انجام تعهداتی است که در توافق آمده است. به بیان دیگر، آژانس باید اعلام کند در فعالیت‌های مراکز هسته‌ای و نظامی ایران هیچ نمونه‌ای که احتمال - دقت کنید فقط احتمال- بهره‌گیری از آن در سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، دیده نشده است.
پذیرش این بند از توافق ضمن آن که تمامی اطلاعات سری مراکز نظامی کشورمان را در اختیار دشمنان تابلودار نظام می‌گذارد، زمینه محروم شدن جمهوری اسلامی ایران از تسلیحات پیشرفته و استراتژیک خود را نیز فراهم می‌آورد. چرا که براساس PMD، نباید از هیچ فعالیتی که احتمال بهره‌گیری از آن در تسلیحات هسته‌ای وجود داشته باشد، برخوردار باشیم. به عنوان مثال - و فقط یک نمونه - مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که موشک‌های بالستیک ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند. از این روی، اگر ملزم به اجرای تعهدات خود در توافق نهایی باشیم - که آقایان ظریف و عراقچی بر آن تاکید ورزیده‌اند- باید از تولید موشک‌های بالستیک و بسیاری از تسلیحات دیگر دست بکشیم و در غیر این صورت، به توافق عمل نکرده‌ایم! و...
برادر عزیزمان آقای عراقچی گفته‌اند بازرسی‌های تحت موضوع پروتکل‌الحاقی «مدیریت شده» خواهد بود که نظر ایشان با مواد 5، 83 و 84 پروتکل یاد شده مغایرت دارد که خود نوشته دیگری می‌طلبد.
به بیان واضح‌تر و در یک کلام، مفهوم واقعی و غیرقابل تغییر تن دادن به پروتکل الحاقی، خلع سلاح کامل کشورمان و کاهش توان نظامی جمهوری اسلامی  در حد برخورداری از تعدادی تفنگ و فشنگ و نارنجک خواهد بود! آیا فرض دیگری وجود خواهد داشت؟! اگر پاسخ منفی است- که منفی است- آیا نباید نگران آینده فاجعه‌بار توافقی بود که دوستان مذاکره‌کننده بعد از اصرارها و درخواست‌های فراوان، فقط گوشه‌ای از آن را رونمایی کرده‌اند؟!

5- حالا وقت آن است که به سه سؤال پیش‌روی پاسخ بدهیم و با کنار هم نهادن پاسخ‌ها درباره نتیجه‌ای که به دنبال خواهد داشت قضاوت کنیم. پرسش‌ها ساده است و پاسخ‌ها و نتیجه‌گیری‌ از آن نیز به آسانی امکان‌پذیر است.
اول: آیا آمریکا دشمن سرسخت ایران اسلامی نیست؟ و آیا بارها به صراحت اعلام نکرده است که براندازی نظام اسلامی را به عنوان یک هدف استراتژیک در دستور کار خود دارد و این هدف مادام که جمهوری اسلامی ایران وجود دارد قابل حذف نخواهد بود؟! پاسخ این سؤال بدون کمترین تردیدی مثبت است و علاوه بر اعلام صریح مقامات آمریکایی، عملکرد سی و هفت سال گذشته آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز حاکی از آن است.
دوم: آمریکا در صورت امکان و چنانچه نتیجه حمله نظامی به ایران را کارساز می‌دانست، آیا در انجام آن کمترین درنگ و تردیدی به خود راه می‌داد؟ پاسخ این پرسش نیز پیچیده‌ و پنهان نیست و به قول حضرت امام(ره) که سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید شد، آمریکا از هیچ تلاشی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است و اگر از اقدامی خودداری ورزیده فقط به این علت بوده که توان انجام آن را نداشته است.
سوم: تاکنون کدام عامل یا علت مانع اقداماتی نظیر حمله نظامی آمریکا به ایران بوده است؟ آیا اصلی‌ترین آنها به ترتیب اهمیت، الف: روحیه سرشار از ایمان آمیخته به شجاعت مردم، ب: برخورداری ایران از ماشین جنگی و تسلیحاتی پیشرفته و مدرن ج: پایگاه عمیق و گسترده در میان ملت‌های مسلمان و نهضت‌های مقاومت و... نبوده است؟ پاسخ این پرسش نیز روشن‌تر از آن است که با کمترین تردیدی همراه باشد.
اکنون به توافق لوزان که به گفته دوستان مذاکره‌کننده، چارچوب توافق‌نهایی است نیم‌نگاهی بیندازید.
آمریکا با تبدیل فعالیت هسته‌ای پردامنه و علمی کشورمان به یک مجسمه بی‌روح و عروسکی، در پی تحقیر ملت است که نتیجه آن - به زعم آمریکایی‌ها - شکست روحیه مردم و بی‌اعتمادی آنان به مسئولان خواهد بود. گفتنی است آمریکایی‌ها، با استناد به توافق لوزان، توهم دست کشیدن جمهوری اسلامی ایران از مبانی و آموزه‌های انقلابی خود را بارها از شیپور فریب رسانه‌ای غرب پمپاژ کرده‌اند و از سوی دیگر بلافاصله بعد از هر دور مذاکره، این گزاره جعلی را در مقیاس گسترده و فراگیر خطاب به نهضت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان تبلیغ کرده‌اند که نظام اسلامی ایران نیز بعد از سی‌ و هفت سال مقاومت چاره‌ای جز کنار آمدن با آمریکا و متحدانش نداشته است! و از این رهگذر، سعی در تخریب پایگاه مردمی انقلاب در میان ملت‌های مسلمان و نهضت‌های مقاومت منطقه داشته‌اند و در همان حال با تحمیل پروتکل الحاقی و اجرای آن در بستر PMD - در صورت پذیرش آن از سوی ایران - و حتی بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و غیرهسته‌ای و... در پی خلع سلاح‌ جمهوری اسلامی ایران است! نتیجه آن که - باز هم به زعم خود- به دنبال حذف هر سه عامل یاد شده‌ای هستند که ایران اسلامی را در اوج اقتدار نگاهداشته و مانع از برخوردهای وحشیانه آمریکا بوده است.

6- موارد یاد شده، خواست و انگیزه آمریکا و متحدانش از تحمیل یک توافق هسته‌ای در چارچوب توافق لوزان است ولی در این سوی صحنه، حضور پرقدرت و با درایت رهبر معظم انقلاب را می‌توان دید که تاکنون همه نقشه‌های حریف را نقش بر آب کرده است و از جمله تاکید اخیر ایشان که هرگز به دشمن اجازه بازرسی از مراکز نظامی و یا بازجویی از دانشمندان کشورمان را نخواهند داد.
بنابراین بدیهی است که هیچگونه توافقی با مفاد و محتوای مورد نظر آمریکا و متحدانش امکان‌پذیر نخواهد بود.

7- و بالاخره، یک خبر موثق حکایت از آن دارد که برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز علی‌رغم اظهارنظرهای خوشبینانه قبلی، توافق هسته‌ای با تعریف آمریکایی‌ها را خسارت‌آفرین و غیرقابل قبول می‌دانند و به صراحت ابراز داشته‌اند عدم توافق را به توافق مزبور که ویرانگر امنیت و اقتصاد کشور است ترجیح می‌دهند ... و در این‌باره گفتنی‌های دیگری هست که به بعد موکول می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 211
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 156
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    الهی به ...بصیرت عطا بفرما هرچند که من ناامیدم که بصیر شوند درود بر حاج حسین شریعتمداری مرد شریف و فهیم انقلاب اسلامی
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مثل همیشه هشیار و خاری بر چشم کوته فکران افساد طلب
  • عسل ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اصل مذاکرات اشتباه است چرا ما باید برای امور مربوط به خود از چهارتا قلدر اجازه بگیریم پس استقلال چه میشود؟پس برای چه انقلاب کردیم؟
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقای شریعتمداری مواظب باش از ان طرف بام نیوفتی
  • الف ش ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    باشه ما اماده جنگ با انها هستیم ولی اولین نفر باید تو خط مقدم تو باشی
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    والله تحمل میکنیم توافق بد نکنید
  • مهدي ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اين آقايان مگر نمي دانند كه اين آمريكاييها در عراق هفت و هشت ماه گشتند وهمه جا را شخم زدند و از همه امكانات عراق سر در آوردند و توان عراق را بدست آوردند وبعد به دروغ گفتند كه عراق سلاحهاي ممنوعه دارد همه كشوراها را جمع كردند به عراق حمله كردند و حالا كه حالاست عراق تا 50 سال آينده هم عراق نمي تواند خودش را پيدا كند اين آقايان مگر از عراق درس نگرفتند كه حالامي خواهند مسله سياسي را به فني قلمداد كنند و بعد كشور را به باد فنا بدهند ودر آن زمان هم مي گويند ما چه مي دانستيم كه اينها اين طور مي كنند ولي نبايد به دشمن دل بست
  • matin ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بخواب بینیم بابا
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مردم بايد چكار كنند تا دير نشده؟
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حاجی توافق میشه نترس!!
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جناب آقای شریعتمدری در زمینه ارائه دسترسی آژانس به مراکز نظامی بر اساس توافق لوزان نوشته‌‌اند: - "پذیرش این بند از توافق ... تمامی اطلاعات سری مراکز نظامی کشورمان را در اختیار دشمنان تابلودار نظام می‌گذارد" - نوشته‌اند مدیریت بازرسی‌های آژانس تحت پروتکل‌الحاقی "با مواد 5، 83 و 84 پروتکل یاد شده مغایرت دارد". - و سپس سه سوال از نظر ایشان مهم را مطرح نموده‌اند و خواستار پاسخ آقایان ظریف و عراقچی شده‌اند. اول این که پروتکل تنها 18 ماده دارد! در خصوص دو مورد دیگر، با توجه به گستره اطلاعات آقای شریعتمداری، بعید است ایشان از پیمان‌های دوجانبه میان آمریکا و شوروی در سال‌های جنگ سرد مطلع نباشند که بر اساس برخی از آنها بازرسی متقابل از پایگاه‌های نظامی و موشکی استراتژیک پیش‌بینی شده و اجرا می‌گردید. پس چرا باید امکان نوع ساده‌تر این نوع بازرسی‌ها وجود نداشته باشد و لزوماً به معنی فروختن تمامی اطلاعات سری کشور قلمداد شود؟!
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    امریکا قصد براندازی هیچ نظامی را ندارد و اگر یه طبس وارد شد فقط می خواست گروگانهایش را ازاد کند . در جنگ هشت ساله هم وقتی توان نظامی ایران در سالهای شصت و پنج در برابر عراق پایین امد به کمک ایران شتافت و به ایران موشک " تاو " داد .
  • سید عباس قاسمی از تربت حیدربه ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    باسلام به سردار بصیرت حاج حسین شریعتمداری . از نمایندگان مجلس تقاضا دارم به وظیفه انقلابی و دینی خود عمل کرده وتا دیر نشده است مانع این مذاکرت شرم آور شوند . چرا که هر روز که میگذرد بر عقب نشینی این تیم و زیادیخواهی و پیشروی دشمن افزوده میشود . عزت و غیرت ایران را دریابید که فردا دیر است خدای نکرده روز آه و افسوس فرا نرسد پ
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    درود بر بصيرت شريعتمداري و همه ي كساني كه با قلم خود در راه اعتلاي ولايت اهل بيت قدم برمي دارند.... والسلام علي من اتبع الهدي
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مگه خود شریعتمداری موثقه که منبعش موثق باشه؟؟؟؟؟
  • مهدی 90085 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    همین الان ژاپنی هابرای خروج نظامیان آمریکایی تحصن کردند . .. . حالا ما برای آمدن امریکایی ها داریم فرش قرمز پهن میکنیم به این میگن پیشرفت .........روامید.............
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کیهان بیچاره - به چه روزی افتاده است
  • مسعود ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    توافق فقط باید بادرنظر گرفتن خطوط قرمرز رهبری صورت بگیرد نه با خواسته های ظالمانه وزیادخواهانه آمریکا.نباید توافقی باشد که موجب سرافکندی این ملت غیور را فراهم آورد.ما انقلاب کردیم که زیر سلطه نباشیم.
  • ناشناس ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ناشناس ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بازرسی از مراکز نظامی به معنای باز شدن راه حمله نظامی به کشور میباشد همانند بلایی که سر عراق آوردند .
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بازی دوسربرد را علیه اصولگرایان آغاز کرده اند چه موافقت کنیم چه مخالفت باخته ایم.اگر موافقت کنیم دار و ندارمان را به دشمن خارجی باخته ایم واگر مخالفت کنیم عرصه داخلی را به رقیب باخته ایم.
  • مهدی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای شریعتمداری خدایی جدی حرف میزنی یا داری مسخره بازی در میاری
  • رحمن ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقایان گروه هسته ای گل کاشتید برگردید خانه سنگینترید برگردید ببینیم امریکا چه سودی از این بازی درآوردنها بدست می آورد.نمی خواهید مذاکرات را با این بندها به رای ملت بگذارید .مطمینا رای منفی خواهد اورد ذوق نکنید برگردید.تا دنبال شما راه بیفتند برگردید.عقب نشینی برای تغیر موضع لازم است برگردید
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من نمیدونم این توافق چه ویرانگری برای امنیت و اقتصاد کشور داره؟؟؟ اون جنگه که ویرانگری داره نه توافق ولی ظاهراً
  • رزمنده دفاع مقدس جلال ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای شریعتمداری مملکت رهبر داره تو نمیخواهد نگران شوی شما علی رغم تکید رهبری مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کننده متاسفانه فقط میخواهید خط فکر ی خودت ودوستانت را که تیم مذاکره کننده را خان خطاب نمودی پیاده کنی خط فکری تو کمتر از داعش نیست
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا تیم مذاکره کننده مخفی کاری میکنه بعد کم کم رو میکنه؟؟؟ ما دلواپسیم استقلالمان با یک امضا ه باد بره ...
  • ستاره ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. این همه تحقیر و ذلت فقط برای تعلیق هفده درصد تحریم ها!
  • يك دكتر داروساز ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    در تكميل سخنان اقاي شريعتمداري ، بيان ميكنم كه در صورت امضاء توافق لوزان ، براي مسئولان ما دو راه باقي ميماند كه پر اهميت و بسيار خطير و شايد خطرناك است. 1- بر طبق توافق ، يا بايستي مناطق و محلهاي نظامي كشور ( حتي با معني دسترسي و بازرسي مديريت شده آقايان ) را در اختيار آنها قرار دهيم كه اين به معناي در اختيار گزاردن راحت و ساده اسارار نظامي كشور به سازمانهاي جاسوسي اسراييل و آمريكا و هم پيمانان آنها مي باشد . 2- يا انكه بر خلاف توافق امضا شده عمل كرده و از بازرسي مراكز نظامي جلوگيري كنيم. در هر دو حالت فوق وضعيت كشور ما بسيار خطرناك خواهدبود : چه آن موقعي كه اسرار مراكز نظامي و جايگاه آنها را در اختيار دشمن گذاشته ايم و چه آن موقعي كه خلاف توافق عمل كرده ايم و بهانه به دست دشمن داده ايم.
  • جوادي ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دولت و تيم مذاكره كننده مسئول عواقب هر گونه توافقي هستند و چه در تاريخ و چه در قيامت بايد پاسخگوي عملكردشان باشند نكته دوم اينكه در مورد اين پاسخگويي به ملت بايد قوانيني باز دارنده اي توسط مجلس تصويب شود . در غير اينصورت ، آب ريخته شده ديگر در ظرف جمع نخواهد شد . وتاسف امروز و فردا دردي را دوا نخواهد كرد .
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شریعتمداری ازجان ومال وآبروی این مردم 8سال جنگ زده چه می خواهد
  • بهزاد ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خونی که در رگ ماست / هدیه به رهبر ماست ملت ایران هر گونه تحریم را تحمل می کند اما زیر بار ننگ و ذلت نمی رود . هیهات منا الذله . . . . یا حسین . .. .
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دمت گرم شریعتمداری
  • گمنام ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    رهبر مان تنهاست. این عمــــــــــــــــار؟؟؟
  • ناشناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حاج حسین مچکریمممم .
  • موسا محتشم ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خداوند این مرد قلم و این شخصیت بزرگ و هوشیار و صدای بلند جوانان انقلابی را حفظ نماید.
  • جواد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    عجب اطلاعاتي نا صحيحي شما داريد؟ ميشه بگيد چند سالتونه؟ زمان جنگ چند ساله بوديد؟ راستي اين اطلاعات را از كجا آنهم نادرست دريافت كرده اي؟
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تو رو خدا نظر مرا هم چاپ كنيد . از چه ميترسيد بنده دكتر هستم ( دكتر واقعي و نه مدرك گرفته ) و نظر خود را در تكميل بيانان شريعتمداري نوشتم. چرا چاپ نميكنيد؟ از چه ميترسيد؟
  • محمود ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بسم الله*سلام و درود بر سردار قلم برادر با بصیرت و دلسوز حاج حسین شریعتمداری هیهات من الذله لبیک یا خامنه ای
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم .
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خداوند رهبر با ایمان و مدیر و مدبر مارو حفظ کنه و در ظهور امام زمان (عج) تعجیل کنه و همه مارو عاقبت بخیر
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شما قسط داری؟ مستاجری؟ ازدواج کردی؟ کار داری؟
  • خداپرست ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    هرچقدر هم بیچاره باشه، در بیچارگی به پای مثل تو نمی‌رسه
  • ایرانی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقا فرمایش کردحنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است دست از این حرکات بردار اقای شر
  • فاطمه ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من گرایشات حزبی ندارم ولی هرجور به حرفای شریعتمداری نیگا میکنم راست میگه، مستدل حرف زده ، اینایی که فقط سعی میکنن تخریبش کنن هم با دلیل لطفا!
  • خداپرست ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    به اصطلاح رزمنده دفاع مقدس! وقتی کسی نباشه که حمایت مردم از رهبر را نشون بده، اونوقت نگرانی تو و اربابان صهیونیستت برطرف میشه.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بابا این تیم مذاکره همون تیم دوران اصلاحاته که کل تاسیسات هسته ای رو تعطیل کردند.
  • خداپرست ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تو اگر خودت جنگ زده‌ای، باید از ایستادگی نظام در مقابل اونایی که جنگ را به ما تحمیل کردن خوشحال باشی؛ و اگه نیستی پس لازم نکرده برای جنگ زده ها دایه دلسوزتر از مادر بشی.
  • دلواپس ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا حفظ کنه امثال شریعتمداریها را که به مردم هوشیاری می دهند خدا شر افساد طلبان را هم از سر این مردم کم و کوتاه کنه
  • خداپرست ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کوچولو! این اطلاعات رو عمو سام بهت داده؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس 10:28 : شما شرف داري ؟ ناموس داري ؟ ميدوني عزت چيه ؟ اسم امام حسين (ع) رو تا حالا شنيدي ؟ تا حالا تاريخ خوندي ؟
  • محمد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    همین الان هم شریعت مداری در خط مقدم جنگه ولی تو نمیفهمی
  • محمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناسی که قسط داری مستاجری کار نداری یکم فکر کن یکم تامل کن .اگه امنیتت را ازدست بدی کوه طلا هم داشته باشی باعث میشه جانت را ازدست بدی اگه امنیت نداشته باشی توی این دنیای گرگ ها هرچی داشته باشی با تمام دارئیت میخورنت
  • ناشناس ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ما فقط گوش به فرمان رهبرمان هستیم. شعار ما شعار آقایمان امام حسین (ع) است هیهات من الذله. اللهم عجل لولیک الفرج
  • م-ب ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مشرق بی زحمت کامنت بنده رو بذار به پیر به پیغمبر من یکی دیگه خسته شدم از قضیه هسته ای بابا آخه دیگه چه جوری بگیم این هسته ای حق خودمونه هرکی نمیخواد قبولش کنه به درک تا کی این همه خفت وخواری که اروپا و آمریکا میخوان بهمون تحمیل کنن رو تحمل کنیم آخه چرا بعضی از مسئولین میخوان به هرقیمتی که شده یه توافقی با این خبیث ها انجام بدن شرف ما به اینه که با وجود تحریم ها وضعیت اقتصادی ما پیشرفت کنه اما اگه تحریمها لغو بشه -به فرض محال- یه منتی از طرف اونا هست چرا که میگن اگه ما تحریمها رو برنمیداشتیم شما نمی تونستید برای مردم خودتون نون تهیه کنید آقای ...... مچکریم
  • محمد ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    پس آمریکا برای تفریح به ویتنام حمله کرد برای تفریح وهمینجوری به عربستان سلاح میده برای تفریح میخواد بشار اسد را ساقط کنه برای تفریح و خنده میخواد عراق را تجزیه کنه .آمریکا به دوستانش هم رحم نمیکنه چه برسه به دشمنانش .حق تشکیل ارتش متحد اروپائی را نمیده و در عوضش ناتو را درست کرده و خودش رئیسش هست .چی میگی تو
  • فرزند شهید ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام به همه دوستان به کسانی که موافق توافق با امریکا اگر امام حسین قبول دارند برند علت شهادت ایشان را بخوانند دلایل پشت کردن کوفه تاریخ دوباره تکرار نکنیم
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کافیه به سخنرانی های اخیر رهبری دقت کنی تا بفهمی که رهبری هم نسبت به مذاکرات نگران هستند و چندین بار اینو اعلام کردن . ضمنا مگه قراره همه بار به دوش رهبری باشه؟!! نمیدونم اونایی که هی شعار میدن "از تو به یک اشاره ..." الان چرا ساکن؟؟!! رهبری دیگه داره مستقیم اعلام موضع میکنه ولی بعضیا خودشوم رو به نفهمی زدن...
  • محمد ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تمام دلخوشی و امیدمان اول به خدا و بعد به رهبری هست . معنی این حدیث از امام زمان الان معلوم میشه که فرمود واما فی حوادث الواقعه فرجعو الی روات احادیثنا در حوادث روزگار به راویان (همان مجتهدان دین)رجوع کنید
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کافیه به سخنرانی های اخیر رهبری دقت کنید تا بفهمیم که رهبری هم نسبت به مذاکرات نگران هستند و چندین بار اینو اعلام کردن . مگه قراره همه بار به دوش رهبری باشه؟!!
  • بهمن ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بسمه تعالی اقا حسین خدا خیرت بده چرا شما اینقدر میدونی مذاکره کننده ارشد نشدی .
  • حامد ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حرفهای آقای شریعتمداری درسته به نظرم تمام تلاشهای ملت و دانشمندان به باد رفت ....
  • محمد علی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حقا و انصافا این مطالب ،اهل حق را مستبصر می نماید
  • این یک حقیقت است ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس تا حدودی درست میگه امریکا داره از دشمنی ما با وهابی ها و خودش و سایرین سود میبره
  • lpjal ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دوست عزیز آنجا که بازرسی را موجه دانسته اید باید عرض کنم شما نوشته اید "بازرسی دوجانبه" لازم است متذکر شوم دوجانبه ای در کار نیست. دوم اینکه منظور شما از "بازرسی ساده" را نفهمیدم. بازرسی بازرسی است و پیامدش برای ایران هم مشخص. عراق یک نمونه ی خوب برای این موضوع است. کشوری که ابتدا اماکن نظامی اش به همین بهانه ها بازرسی شد و سپس آمریکا با اسکن تمام مراکز نظامی امکان حضور و حمله برایش بی نهایت ساده شد.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    موافقت نامه INFCIRC/153 رو جستجو بفرمایید تا بند های 83 و 84 رو ملاحضه کنید. در مورد ایراد دومتون جواب در کلمات "شوروی" که بر اساس اشتباهات اساسی دولت مردانشون ساقط شد و کلمه "متقابل" نهفته است.
  • ابوالفضل ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بعد از توافق ژنو که جشن گرفتید، قسط هات خود بخود پرداخ شد؟ یا اینکه خونه دار شدید؟ یا اینکه رفتی سر کار ؟ کدومش؟
  • لیلی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من هر چی میخوام به نظرات رای بدم نمیشه
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    درسته
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جوگیر نشوند کافیست
  • حی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام من هم اجاره خونه میدم هم قسط عقب افتاده دارم هم وقت زن گرفتنم هست ولی پول کافی ندارم هم سرپرست خانواده خودم هستم ترجیح میدم باسیلی صورتم سرخ کنم ولی ذلیل نباشم
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بنده قسط دارم، وام دارم خونه ندارم فقط یه پراید ۸۶ دارم اما مقاومت میکنم
  • حمید ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    وقتی هنوز ادب کامنت گذاشتن نداری، بهتر است سکوت کنی جناب متین.
  • متاسف ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    متاسفم برای شریعتمداری برای فروش روزنامش دست به نشر اکاذیب زده
  • محمد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    با این دولت نمی شود دل به دریازد با این تیم نمی شود به جنگ اعداء رفت
  • مهدی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    یعنی واقعا فکر میکنی که امریکا خوبی مارو میخواد و با این کار باعث میشه که اقتصاد ما پیشرفت کنه؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دوست عزیز ناشناس که گفتین شما قسط داری؟ مستاجری؟ ازدواج کردی؟ کار داری؟ اگر امنیت ملی به خطر بیافته دیگر هیچ کدام از این‌ حرفا کارساز نخواهد بود. قسط و اینا یادت خواهد رفت!
  • مرتضیsk ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خنده دار تر ازین کامنت نشنیده بودم ! کوچولو جان ، کیهان روزنامه فرا منطقه ایی هَس خودت یه آمار بگیر
  • اصغرخان ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من هم واسه شریعتمداری متاسفم داره با جون و دل سنگ جلوی پای دوستان زحمت کش میندازه میخواد مردم همینطوری تو فلاکت باشن
  • پوریا ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    فرانسه خوش میگذره؟
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    پشت بام اعتدال با شیب تندی که دارد در حال چپه کردن یارانش به زمین است .
  • مرتضیsk ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مواظب باش ستون های نظام رو خراب نکنی نمی خواد به فکر پشت بوم باشی
  • رزمنده ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دلم برا خوشخیالها میسوزه.امریکا عراق را اشغال کرد ناموس انها بر باد رفت.عربهای خلیج هم همینطور.حالا خوشخیالها بدانید اگه خدای ناکرده پای امریکا به ایران باز شد اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب سرش نمیشه.برید جمع کنید بساطتون را گند زدید به کشور.فرهنگ برهنگی در کشور نشر دادید.درود بر حاج حسین و امثالهم.ما هستیم.2سال دیگه تحمل میکنیم.دولت تدبیر و امید هم زیر نام اقا سنگر گرفته و جلو میره.اقا باید مذاکراتو کنسلش کنه.
  • مسلم ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خیلی پررو هستند که بخوان با دانشمندان ما صحبت کنند
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    منتقد عزیز مثلا توافق بشه امریکا اقساط وامت رو میده یا کمک به ازدواجت می کنه یا شغل برات ایجاد می کنه امریکا هر جا رفته خرابی و ویرانی بوجد آورده
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    در این چند ساله اگر آژانس با این همه بارزی یکبار قانع شد حق با شماست . امریکا که پدر همه بهانه گیر هاست و بهانه گیری او پایان ندارد .
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    موشک تاوو بومی خودمان هست و در وزارت دفاع ساخته شده . ژیروسکوپ آن را در اتاق ایزوله خود ما ساختیم
  • اصغرخان ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دمت گرم ظریف ادامه بده تو موفق میشی تا پیروزی راهی نمونده
  • مرتضیsk ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ادعایِ خان بودن داری هنوز نمی فهمی کسی که جلوی پای ایران سنگ میندازه تحریم فلاکت بار میکنه و همش دبّه می کنه یکی دیگست
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    وقتی شرف یک ملت در معرض خطر باشد باشرف ها به جوش و خروش می افتند . نه شما
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    الهم اشف کل مريض
  • مرتضیsk ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بیدار شو غافل جان که مملکت با پروتکل الحاقی در خطره
  • مرتضیsk ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بترس از نقشـه دشمنان و بدخواهان نظام ، خوش خیال !
  • رزمنده ادوات ل27 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مثل اینکه این هفته لب دریا بودی و از اخبار یکی دو روزه خبر نداری . برادر بزمنده
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    این دولت خودش چاره را در این دید که برود و مذاکره کند و آنقدر از آقا تقاضا کرد تا ایشان گفتند "بنده خوش بین نیستم با این حال می خواهید مذاکره کنید بروید بکنید" آقا به جایگاه ریاست جمهوری احترام گذاشتند.
  • مرتضیsk ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس۰۸:۳۳ ؛ چقدر چرت و پرت میگی ! میخای 100 تا مثال از دشمنی علنی و غیرعلنی اِمریکای جنایتکار بگم بهت ؟ تو جنگ 8 ساله ایران هواپیمای ایرباس ایرانی واسه خودش رو هوا منفجر شد ! یا کودتای 28 مرداد خیلی واضح نیست واست !
  • مرتضیsk ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کاری جز تخریب شخصیت ازت بر نمیاد چون جوابی واسه مقاله مستندش نداری عزیزم !
  • ali ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حتی اگر بازرسی ها محدود و مدیریت شده و یا در اطراف آنها باشد بازهم نوعی جاسوسی است. هر کسی می داند در بین بازرسان جاسوس هم هست و آنها آنقدر کارآزموده هستند که بتوانند در اطراف یک سایت هم عملیات شناسایی انجام دهند. فرض کنید سایتی در مکانی زیر زمین به صورت مخفی داریم مثلا یک سیلوی پرتاب موشک و بازرسان در زمین های آن اطراف درخواست بازرسی می دهند حال ما باید چه کنیم آیا آنها به دنبال سیلو هستند یا شانسی آمده اند آنجا حالا اگر بخواهیم محدودیت بوجود آوریم که شست آنها خبردار می شود که در این زمین بی آب و علف یک خبری هست اگر هم نخواهیم محدود کنیم که احتمال لو رفتن دریچه های سیلو ها هست پس با این کار تمام خاک ایران را ناامن برای هر اقدامی کرده ایم ای کاش کارشناسان ما کمی استانداردهای امنیت اطلاعات ISMS هم می دانستند. چیزی که آمریکایی ها آن را بکار بسته اند.
  • مرتضیsk ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    واقعاً بیچاره کیهان ! هیچکی اینقدر تو این دوره زمونه دل نمی سوزونه واسه روشن کردن یه طیف خاص !
  • دانایی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شرف و عزت یعنی اینکه همیشه شرمنده ی زن و بچه ات نباشی شرف و عزت یعنی اینکه جوان ما بتواند ازدواج کند تا فساد کشور را فرا نگیرد عزت و شرف یعنی پرچم علم و دانش را بالا بردن . عزت و شرف یعنی دزدی نکردن و حفظ بیت المال عزت و شرف یعنی پیروی واقعی و عملی از خدا و پیامبرش
  • احمد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام چرا هر موقع میخواهید حرفهایتان را به ملت بقبولانید از درس گرفتن از امام حسین میگید (استفاده ابزاری ) مگر امام حسن امام ما نیست که با در نظر گرفتن شرایط زمان خود صلح کرد چرا نباید دراین شرایط از امام حسن درس گرفت ومذاکره کرد.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    17 درصد تحریم ها در برابر چند درصد هسته ای ؟ مشت برابر خربار کنیم : 19000 سانترفیوژ شده 6000 عدد یعنی از 100% هسته ای 31% باقیمانده یعنی 69% داده ایم . نتیجه 17% دربرابر 69% این یعنی برد برد که آقای روحانی دنبالش بود؟
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من از این مجلس تعجب می کنم که چگونه با وجود اینکه با این همه مناظره ها و مطالبی که منتشر شد به نحوی که حتّی سبزی فروش سر کوچه ماهم به خطرناک بودن و حیله گرانه بودن پیش نویس توافق پی برده چطور این مجلس اینطور منفعلانه عمل می کنه واقعا جای تاسفه
  • حسینی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اگر نفهمیدی .پس از این به بعد هم نخواهی فهمید در همان حالت باش
  • رها ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خداوندا بحق مهدی فاطمه ماراپیروز بگردان.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جنگ با کی ؟ هر وقت خدایی نکرده یه جنگ واقعی بود اونوقت معلوم میشه کی راست میگه کی دروغ ...
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    منم بعضی وقتا برام همینجوری میشه تازه اون نوشته ها هم میاد وسط صفحه. مشرق؟؟؟
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    «حمید رسایی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عکسی از سوالی که از وزیر امور خارجه کشورمان پرسیده است را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. آقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــای ظریف به این سوالات کلیدی و مهم شفاف پاسخ دهید. موظفید پاسخ دهید.
  • مرتضیsk ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    وقتی چیزی جز مجسمه از تکنولوژی هسته ایی نموند ، اونوقت میفهمی حرفاش خیلی جدی هست
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نه. راست می گوید. آمریکا قصد براندازی انقلاب اسلامی را داشت نه براندازی استحاله کنندگان را! و در این راستا به برخیها در ایران کمک کرد. سخنان سید محمد خامنه ای در مورد ماجرای مک فارلین اشاره ای به نوک کوه یخ بود. اما جهت اطلاع شما همه سلاحهایی که در آن ماجرا به ایران دادند بی برکت بود و جز شکست چیزی نصیب ایران نکرد.
  • حسینی ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بعید میدانم تو ایرانی وطن پرست باشی.لطفا از رهبر خرج نکن.
  • مرتضیsk ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چجوری هستی که نمی فهمی ویرانگری فقط تو جنگ نیست ! تو درس تاریخ حتماً رُفوزه میشدی
  • ali ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اصغر خان جان عزیز اگر نمیدونی پس بدون که دیروز خود اقای رییس جمهور فرمودند اقتصاد و اعتبار مارا 1+5محاصره کرده وباید این محاصره را بشکنیم.این را گفتم تا انشاالله روشن شی
  • حسینی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای شریعتمداری یک وطن پرست واقعی است.خداوند عمر طولانی به اوبدهد.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ول کنید این مذاکره مسخره رو ما نمی خوایم تسلیم هیچ زورگویی بشیم
  • آریایی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خاک بر سر ملتی که شریعتمداری سخنگوشه این دولت انتخاب مردمه پس هرتصمیمی بگیره مردم حمایت میکنن دیدیم روز 13 فروردین مردم چطور دفاع کردن تو خیابون اومدن خوشحالی کردن این اراجیفی که شما میگید تو فکر ما خطور هم نمیکند
  • ali ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بسمه تعالی آقا بهمن ظاهرا از اوضای سیاسی چیزی حالیت نمی شه ؟ فقط خواستی یک حرفی زده باشی.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    درود بر شریعتمداری که هروقت مقاله می نویسد زلزله به پا می کند و تمام نوشته هایش بر اساس مستندات است خواوند حفظش کند
  • محسن ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقایان مذاکره کننده برای بدست اوردن چند صندلی مجلس انرژی هسته ای که الان و در اینده حرف اول را می زند از دست ندهید
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    فرامنطقه ای تون تو حلقم! اصلا داخل مردم خودش جایگاهی داره؟
  • ناصر ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    زمین و زمان گفتند فک شیت ایرانی را منتشر کنید چرا طفره رفتند حالا یکی یکی رو میشه بازرسی ها رو پذیرفتند صداشو در نمی اوردن .ایا بعد از بیانیه لوزان هیچ حرفی در این باره زده شد ؟
  • مرتضیsk ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    یه نمونه از رعایت کردن بیانات مقام معظم رهبری توسط دولت محترم و هیات مذاکره کننده هسته ایی بفرمایید حضرت آقا در مورد تکریم منتقدان و ارایه فکت شیت ایرانی هم فرمایش فرمودن
  • مهدی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ این دهه 80 ایه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    - جناب 10:58، پروتکل فقط 18 ماده دارد و مواد 83 و 84 در موافقتنامه پادمان (infcirc153) هم مربوط به بازرسی از تاسیسات هسته‌ای است و نه تاسیسات غیرهسته‌ای (!)، لذا تناقض مورد نظر بی‌معنی به نظر می‌رسد. - به دلیل بدبینی ما به کشورهای غربی، هیچ یک از بازرسان آژانس از ایران دارای ملیت آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و برخی کشورهای دیگر نیستند! - تا حالا نشنیده بودم شوروی به این دلیل ساقط شد که آمریکا از شوروی بازرسی کرد! منظور از بازرسی ساده، بازرسی به مکان خاص و نمونه‌گیری یا اندازه‌گیری تشعشع است که بسیار متفاوت از بازرسی متقابل و دقیق به پایگاه‌های استقرار و موشک‌های میان‌برد تحت پیمان‌هایی مانند INF و START است. - بازرسی از عراق بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت صورت گرفت که فاقد هر نوع محدودیت بود. در حالی که تحت این توافق ملاک توافق است و نه قطعنامه‌های شورای امنیت و آژانس که خواستار دسترسی نامحدود شده است، بلکه محدودیت پروتکل (که بسیاری از کشورها آن را اجرا می‌کنند) هم برقرار است که قابل مدیریت است و می‌توان جزئیات مکان مورد بازرسی را تحت مقررات مربوطه تا حدود زیادی مخفی نمود. - آقای 11:39، یادآوری می‌کنم پرونده شش موضوع مهم که تا چند سال تداوم داشت قبلاً توسط آژانس حل‌ شده است مانند وجود ذرات اورانیوم با غنای بالا در تاسیسات غنی‌سازی، بازفرآوری و ....
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    :)) اون فعل به کمک ایران شتافت منو اصن از خنده روده بر کرد. یه جای دیگه هم که به کمک ایران شتافت جایی بود که عکس ماهواره ای و آواکس هاشو در اختیار عراق گذاشت تا در کربلای 4 ما گل های ملت پرپر بشن. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بنده خدا داره با سند و مدرک حرف میزنه شما نمیگیری. دیگه باید چی کار کنه....
  • میلاد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای شریعتمداری بعضی اوقات پاتو از گلیمت درازتر میکنی تو در حدی نیستی ک تیم مذاکره را نقد کنی فقط بلدی با جملات بازی کنی
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خوب به این اکاذیب پاسخ بدید؟ چرا شما به قول خودتون این اکاذیب با سند و مدرک رو کنار میزارید و چند تا سخنرانی و بازی با کلمه که هیچ سندی براش ارائه نمیشه رو قبول می کنید. این دلیلش جز تعصب و ترس از پذیرش حقیقت
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقای شریعت مداری سلام من اسناد و مدارکی دارم که سند جنایت روشن افساد طلباس یک ساله دارم به هر دری میزنم نمیزارن صدام به گوش کسی برسه اگه میخواهید برای همیشه دست اجانب و وطن فروش قطع بشه تا دیر نشده یاری کنید رسواشون کنیم نمیخوام قربانی قدرت طلبی و زیاده خواهی افساد طلبا باشیم انقدر تو یک سال گذشته فریاد زدم که صدام و یه ددادرس بشنوه
  • اشنا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اصغر خان بذار ظريف جونت توافق كنه اونوقت كه يه بر اجنبي بي دين ريخت توو مملكت اونم با حق كاپيتالاسيون دست گذاشت روي سينه ناموست هول داد گفت اينجا واينستا بعدا ميفهمي از چند جا اتيش ميگيري.از بي حرمتي يا اينكه تو مملكتت بهت دستور بدن.چشاتو واكن عراقو افغانستانو ببين چه گلستان شده.برين بهشت امريكاييتون اونجاست ما نميخوايم
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مگر امام ما تنهاست که صلح رو میخواین تحمیل کنید؟ تمام سرداران رهبر پشت سر رهبر و امت همه گوش به فرمانشن. این چه صلحی هست که اگه قبولش کنیم ذلت رو پذیرفتیم.
  • محمد ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تحليل آقاي شريعتمداري درسته و هيچ شكي در دشمني آمريكا با ما نيست ولي نكته قابل تعمل اينجاست كه بايد بپزيري با چه كسي زور ازمائي مي كنيم با تمام تلاشي كه براي افزايش قدرت نظامي كرده ايم كه لازم هم بوده آيا چه مقدار توان وقاومت در برابر امريكا و متحدان ابر قدرت و زورگويشان را داريم توان اقتصادي ما آيا پاسخگوي حد اقل معاش مردم را براي چه مدتي مي هد چون با دشمني طرف هستيم كه براي دستيابي به خواسته هاي نا بحقش حتي از تحريم دارو غذا هم پرجيض نمي كند پس بايد سبك و سنگين كرد كه چه ميدهيم و چه نمي دهيم
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اوضاع فاجعه بارتر از این حرفاست برادر. اولا سوی مورد نظر رهبر 190000 سو هست نه 19000. ضمنا ما فقط 5000 سو رو به دست آوردیم و 1000 سانتریفیوژ فردو کار نمی کنه! خوب این یعنی 2 درصد سوی مورد نیاز ما. یعنی 98 درصد هسته ای نابود شده است. با این حساب می شود 17 درصد تحریم ها در مقابل 98 درصد نابودی هسته ای. مرگ بر آمریکا
  • ع ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شریعت مداری...خبر موثق؟؟؟ به حق چیزای ندیده شیب ..بام ... موثق !!
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چند درصد مردم ؟
  • محمد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تحليل آقاي شريعتمداري درسته و هيچ شكي در دشمني آمريكا با ما نيست ولي نكته قابل تعمل اينجاست كه بايد بپزيري با چه كسي زور ازمائي مي كنيم با تمام تلاشي كه براي افزايش قدرت نظامي كرده ايم كه لازم هم بوده آيا چه مقدار توان وقاومت در برابر امريكا و متحدان ابر قدرت و زورگويشان را داريم توان اقتصادي ما آيا پاسخگوي حد اقل معاش مردم را براي چه مدتي مي هد چون با دشمني طرف هستيم كه براي دستيابي به خواسته هاي نا بحقش حتي از تحريم دارو غذا هم پرجيض نمي كند پس بايد سبك و سنگين كرد كه چه ميدهيم و چه نمي دهيم و اينكه يك بعدي نبايد به مسئله نگاه كرد وگر نه از چاله به چاه افتادن است .
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    این شریعتمداری خبر موثقش کجاش بود که فقط این میگه این حرفو
  • امیر ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    در زمان احمدی نژاد هم از پارچین بازدید کردند و هم با دانشمندان صحبت.. کسی دلواپس نشده بود؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا ما باید انرژی هسته ای رو که با اینهمه سختی و مقاومت و تلاش دانشمندانمون به دست اومده و تا اینجا رسیده در عوض برداشتن چند تا تحریم که الان به اونم شک داریم از دست بدیم از شهدای هسته ای خجالت نمی کشیم
  • حامد ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • alipm ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    با سلام خدمت دوستان دوستان در شرایط کنونی که حضرت آقا تنهاست نیاز به حمایت داره باید مردم یک جامعه خط فکری رهبرشون رو متوجه باشند این روزا نباید پشت رهبر حرکت کرد باید جلوی رهبر بود وگرنه رهبر خودمون رو روی یه دو راهی بسیار بد قرار دادیم 1- اگر توافق بشه خیلیا به رهبر انتقاد میکنن و او را متهم میکنند 2- اگر توافق نشود دولت محترم و حزب اصلاح طلب و دیگر حامیان تمام بدبختی های مردم رو که تا الان خودشون عاملش بودند رو گردن به نتیجه نرسیدن مذاکرت میدونن حالا شما باشی چیکار میکنید؟ بازم پشت رهبر خودتون می مونید؟! دوستان رهبر تنهاست خیلی تنهاست
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تو را من خوب میشناسم زمانی که با هم بودیم تا صدای خمپاره میشنیدی رنگت مثل گچ میشد چندبار خود زنی کردی تا معاف شدی ترسو
  • احد شاهدی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    در عجبم که این مردمی که از کارنامه این دولت مطلع بودن چرا باز دوباره اجازه دادن بیاد سرکار!!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تو و امثال تو وقتی فرق بین دوغ و دوشاب را نمیدانی چه بگویند برایت که قبول کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عباس ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقا احمد- امام حسن صلح کرد ولی از خطوط قرمز اسلام عبور نکرد و حتی شرط موروثی کردن حکومت را نپذیرفت که البته بعدها معاویه نقض قرار کرد و یزید را به جانشینی انتخاب کرد و .... البته ما خیالمان راحته که رهبر فرزانه ای همانند امام خامنه ای داریم که هر از گاهی خطوط قرمز را یادآوری می نمایند.
  • مهدی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقایون رفقا دوستان خواهر ها ، برادرها می دونید با وعده های تیم هسته ای چه ولوله ای در خانواده دانشمندان هسته ای افتاده؟ ایا این حرف ها کشتن روحیه علمی و پیشرفت در کشور نیست ؟ شما که دم از فرار مغزها می زنید . چه جوابی دارید ؟ اون از مجموعه هوا و فضا و این هم از بحث هسته ای
  • دلسوز ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اشتبا هی که کرده اند این است که همه ی مشکلات کشور را به مذاکره وتحریم ربط ذاذه اند ایا واقعا این طور است تلاش نکنید امور را اصلاح نکنید و مرتب از دوره قبل انتقاد کنید
  • محمود محمود ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نمیفهمم که اینا کی باید بفهمند که آمریکا کلا دنبال براندازی نظام ماست
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کسانی که دم از صلح امام حسن علیه السلام می زنند به زبان دیگر به کوفی بودن و خائن بود خود اعتراف کردند. چرا که اگر کوفیان امامشان را تنها نمی گذاشتند و فریب تزویر معاویه را نمی خوردند هرگز صلحی در کار نبود.
  • صالح ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    هر چی بدبختی و فقر میکشیم زیر سر آمریکا و متحدانش است.آخه اگه اونا دلشون برا ما می سوخت اینقدر ما رو تحریم نمی کردند. حتی دارو هم به نمی دند. ابله است اگر کسی فکر کند آمریکا منجی بشریت است.آمریکا نابود کننده بشریت است. بفهمید لطفا
  • ناشناس ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    تامیتونی دلواپس باش تاصبح دولتت بدمد.
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    امیرخان جهت اطلاع شما آقای ظریف توریه نمودند! منظور از سابق، سالهای 82 تا 84 و دبیری حسن روحانی بر شورای عهالی امنیت ملی بود! که این حوادث تلخ رخ داد.
  • ایرانی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حاج متنفریم
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    از نمایندگان انتظار ورود جدی به کار داریم.نباید در مرحله خطیر رهبری رو تنها بگذارند.
  • رهنما ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حرف حق حاج حسین شریعتمداری برای اونایی که مثل کبک سرشون رو زیر برف کردند تلخ هست
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بابا تو را خدا بذارید متخصصان بکارشون برسند اونی که از شرف و غزت صحبت میکنه نفس اش از جای گرمی میاد
  • ایراندوست ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اینهمه سانتریفیوژاگه نیت خیر باشد میشود با6هزارتاش هم کار علمی درراستای نجات بشریت انجام داد دلواپس جان
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    رهبر فرمودند بصیرت داشتن وظیفه همه است. ما در 88 چوب بی بصیرتیمان را خوردیم.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آیا شما بچه محصل دارید .....
  • سید ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اما حسن علیه السلام بخاطر بی عرضگی و خیانت یارانشان مجبور به صلح شدند...
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بند پوتین ها رو سفت کنند تا حداقل نصف شب غافلگیر نشن
  • amir ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آمریکایی که این همه داره خرج میکنه تا ما رو نابود کنه،مگه میشه بیاد تحریم ها رو لغو کنه که اقتصاد ما درمون بشه؟ من قول میدم به محض اینکه توافق امضاء شد،مسئولان ساده اندیش ما کل هسته ای رو تبدیل به یک هسته خرما میکنن ولی آمریکا هر روز یه بهانه میاره امروز میگه چون ایران موشک امتحان کرده،احتمال هسته ای بودنش هست پس.......> تحریم فردا توی نطنز بوی پیاز میاد،میگن ایران آزمایش هسته ای انجام داده.....> تحریم خلاصه هر روز باید بریم کاخ سفید بگیم آمریکا جون دورت بگردم،فدات بشم ما فقط پیاز کاشتیم
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جنگ بشه غرب گرایان مثل دوران جنگ عراق به امریکا میرن
  • امیر ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آمریکایی که این همه داره خرج میکنه تا ما رو نابود کنه،مگه میشه بیاد تحریم ها رو لغو کنه که اقتصاد ما درمون بشه؟ من قول میدم به محض اینکه توافق امضاء شد،مسئولان ساده اندیش ما کل هسته ای رو تبدیل به یک هسته خرما میکنن ولی آمریکا هر روز یه بهانه میاره امروز میگه چون ایران موشک امتحان کرده،احتمال هسته ای بودنش هست پس.......> تحریم فردا توی نطنز بوی پیاز میاد،میگن ایران آزمایش هسته ای انجام داده.....> تحریم خلاصه هر روز باید بریم کاخ سفید بگیم آمریکا جون دورت بگردم،فدات بشم ما فقط پیاز کاشتیم
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خواهش می کنم اگه جواب منطقی دارید حرف بزنید
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من نمی دونم چرا بعضی افراد بی منطق بدون دلیل و مدرک فقط بلدن بگن :((بیچاره.بی سواد.تازه به دوران رسیده.عصر حجری.بی شناسنامه....))
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اره ادامه بده شهری استانی ..یه وقت دلخور نشن
  • عرفان ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نهایت عقلانیت شما همین جمله بود متین خان؟
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقا پوریا یکم فکر کن.از پراکسی استفاده میکنه
  • عرفان ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دلیل قانع کننده و مستند داری رو کن رد ادعا خیلی راحت. مثلا بگی ایران اصلا کشور نیست!
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مثل لیبی؟ مثل ویتنام؟ مثل ژاپن؟
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ضریف میدونه داره چیکار میکنه .
  • قمی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من فقط کامنت ها و نظرات رو خوندم چیزی ک مشهوده اینه ک دوستان موافق با صحبت های آقای شریعتمداری با نظر مخالف به نگاه تمسخر آمیز و تحقیر کننده ای نگاه میکنند.برادران عزیز روحانی منتخب ملت و تیم مذاکره کننده مورد تایید مردم و رهبری هستند ،شما فقط نقد سازنده کنید توهین و افترا زدن دور از شئون ایرانی اسلامیست
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    به نوشته سایت تابناک و به گفته عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در ایران 12 میلیون روانی و روانپریش وجود دارد . من آنرا باور نمی کردم تا وقتی که سایت مشرق نیوز و یادداشت های خوانندگان آن را دیدم. خدا آخر و عاقبت ما ایرانی ها با شما را ختم به خیر کند. آمین
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اگه منظورتون از طرف بی سوادها بی شناسنامه ها و افراطی ها تندروها و... است ما همه با هم میفتیم، اتفاقا خیلی خوبه!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شما که قسط داری مستاجری ازدواج نکردی کار نداری از کجا میاری بعد هر توافقی ماشین میلیاردی تو خیابونها بزن و بکوب میکنی؟!
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    هر کسی بخوابه با لگد دشمن بیدار میشه امام علی (ع) شما بخواب بلکه تو خواب ببینی که توافقی شده و بهشت شده و خیلی خوشبخت شدی
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شما که ایراندوستی به خودت شک داری یا به BBC زیاد اعتماد داری؟ با 164 تا هم میشه ولی این اسمش دیگه صنعت هسته ای نیست. با این دیگه نمیشه استقلال هسته ای داشت. با این دیگه همیشه باید منتظر سوخت غربی ها باشیم که بدن یا ندن. با این تعداد نسل یک خودمون دانشمندانمون رو تحریم کردیم. با 5000 سانتریفیوژ نسل 1 طی 10 سال آینده عملا دارای یک صنعت هسته ای ورشکسته از لحاظ تکنولوژی، نیروی انسانی و توانمندی تحقیقی خواهیم شد.
  • ali ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    سانترفیوژ برای تولید برق کار میکنه . تابستان که برقت توی این بی آبی قطع شد می فهمی . من موثق حرف میزنم همین الان نیروگاه رامین اهواز واحد 3 به دلیل فرسودگی خراب شده روزی 1 میلیارد تومان داره ضرر می ده . در نیروگاه اصفهان واحد های آن با نصف ظرفیت دارن کار می کنن چون آب نیست. اگر خاموش کنیم ضرر میدن و فرسودگی دارن. اگر هم نصف ظرفیت کار کنن استهلاکشون میره بالا . بازی دو سر باخت. حالا بگو سانترفیوژ می خوایم چیکار.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مثلا ایراندوست! کلا بار کنیم رو کشتی بدیم بره که نیتمون کاملا اثبات شه. نظرت چیه؟
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    گروگانهاش تو طبس بودن که به اونجا حمله کرد؟ چیزی از کودتای نوژه شنیدی؟ آمریکا کمک کرد که اینهمه شیمیایی شدن جوانهای مردم؟ پاشو پاشو باباجون!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا رو شکر به اون روزی نرسیده که بخاطر شکم خون شهدا رو سر بکشه!!
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خودتو اذیت نکن! اگه می فهمیدی تا حالا فهمیده بودی
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    بمب اتمي هيروشيما ناكازاكي ويتنام افغانستان عراق كودتاي 28مرداد هواپيماي مسافربري ايران
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جناب الف ش اینکه حاج حسین جزو نفرات خط اول جنگ باشه شکی توش نیست ولیکن از اینکه تو و امثال تو حتی توی خط آخر این جنگ هم باشید مطمئن نیستیم....
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اصلا مسئله هسته ای نیس! غرب میخواد ایران با کنار گذاشتن تکتک چیزهایی که مایه عزتشه در چشم دوست و دشمن تحقیر شه، درصورت توافق بیست و پنج سال عقب می افتیم -تازه به شرظی که با سر در آوردن از اسرار نظامی گزینه هایروی میزشون رو علی نکنن- در واقع بعد از بیست وپنج سال فاصله علمی ما با غرب بجای اینکه کمتر شده باشه میشه به اندازه فاصله شترسواری دوران قاجار و انقلاب صنعتی در اروپا. اینکه باز یک عقبگرد همه جانبه داشته باشم و باز چنان تحقیر بشیم که برا یک پیچ هواپیما به اونا التماس کنیم، که باز ایران بشه پایگاه استراتژیک اونها، و باز بخاطر نیاز همه جوره ما به اونا کاپیتولاسیون و... رو اعمال کنن چرا مسئولین مملکت همه چیزو آخر همه میفهمند اینهمه تاکید شده الان ما تو پیچ تاریخی هستیم. الان هر تصمیم غلطی چه هسته ای چه غیر هسته ای همه داشته های ما و آیندگان ما رو نابود میکنه
  • عاشق وطن ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جناب ناشناس 14:59 واقعا برات متاسفم که غیرت ایرانی رو مساوی با روان پریشی می دونی حق تو و امثال تو اینه که نوکر حلقه به گوش امریکا باشید حرف خوانندگان مشرق اینه که امریکا به بهانه مذاکره حق نداره غرور و عزت ایرانی رو زیر پا بذاره و به حریم امنیتی ما وارد بشه بعد یعنی ما که نظر میدیم ایرانی نیستیم که میگی خدا اخر و عاقبت ما ایرانی ها رو به خیر کنه؟
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    امام حسن عليه السلام با كسي صلح كرد كه تظاهر به دين ميكرد وخود رامعتقد به شريعت معرفي ميكرد امام حسين عليهالسلام نيزدرحيات معاويه درصلح بود اما بايزيد فاسق جنگيد
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نگران نباش اون آمار رو هم دولت داده، مثل توافق پر منفعت، مثل قیمت بنزین، ...
  • سروش ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    یا مرگ یا انرژی هسته ای
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    12 میلیون روانپریش :))) از این خبرا نیست. همش 300 هزار نفرن که شدن باعث پیروزی ریاست محترم جمهور :))
  • توجه توجه توجه ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اینهم یک پاسخ مستدل در جواب کسانیکه میگویند سال همدلی وهمزبانی باید سکوت کرد امام خامنه ای میفرمایند : زمانیکه علی علیه السلام سکوت میکردند،
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای حاج حسین شریعمتداری تاکنون چند مطلب از با استقامت ترین منتقد سرمایه داری جهانی و استعمار جدید استاد رحیم پور ازغدی چاپ کرده اند؟!؟!؟؟!؟
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    به این دلیل که در دولتهای قبل و فعلی با اجرای نظریه اقتصادی سرمایه داری وابسته شده ایم
  • حسين قائدرحمتى ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آمريكابه كسي نون نداده ونميده بلكه باكسي هم دوست بشه نونش را هم مي بره،ملت شيعه چطورپيام محرم رافراموش ميكنن شكرخداكسي رهبرماست كه فرزندزهراست لشگرامام حسين تنها٧٢تن بودندولي رهبري عزيزمان بجزملت ايران ازسايرملتهانيزياروياورداردوخيال ملت راحته كه امام خامنه اي هرگزاجازهءتوافقي كه باعث تحقيروذلت ملت بشودرانميدهد/
  • محسن ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ما همه راي به اين دولت داديم مشرق نيوز مفقط حرفاي موافق اقاي شريعتمداري رو ثبت ميكنن اقاي ظريف فلسفه ي سياست هستن بعدشم ما اگه بخواهيم با هسته اي اقتصادمون بچرخونيم با شروط اونها هم ميتونيم تا كي ميخواين سرتون زير برف باشه چرا نميخواين بفهمين دارن از پشت تحريم كلاه سر ملت ميزارن بسه ديگه چرا موقع اختلاص اسم مخفف اونا رو ميگيد اين انسانيته كه پول بيت المالو ببرن بعد بگن ابرويه مومن نريزيد اينا مومن هستن اينا دشمن هستن
  • ناشناس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حرف حق همیشه تلخه.
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    این مثلن متخصصا که زدن همه چی رو از ریشه رفت پی کارش.
  • آرش آذر ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کوچکترین انتقاد و یا مخالفت با حسین شریعتمداری = نظر شما غیر قابل انتشار است
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اقا محسن ببخشید اونا از هسته ای پا رو فراتر گذاشتن الان دارن رو مسایل دیگه زوم می کنن مثل بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای می دونی که هیچ کشوری این اجازه رو نمیده در ضمن من فکر می کنم حتی اگه مذاکرات به سرانجام برسه اونا تحریم ها رو بر نمی دارن و بعد دبه می کنن چیزی که تا الان انجام دادن کی بدش میاد که تحریم ها برداشته بشه؟
  • پاسپورت ایرانی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    سردارجنگ نرم وقلم خدانگهدارت... عماربیدارصاحب علم خدانگهدارت... کارانقلاب پیوست عاشوراست...
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    افتاده
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    زیر بار ذلت آمریکا برویم و تن فروشی ملی کنیم مشکل قسط مون و مستاجریمون و ازدواجمون و کارمون حل میشه!!!؟؟؟
  • ناشناس ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چند روز پیش پیکر پاک شهدای غواص را به کشور آرودن خون پاک این شهدای عزیز را پایمال نکنیم و بفکر عزت کشور باشیم تا دست هربیگانه ای به کشور عزیزمان ایران نرسد
  • داور ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا وند پشت و پناه استاد قلم جناب شريعتمدارى باشند ، كه باروشنگرى به موقع مردم را در جريان ميگذارندواكثر مردم انرژى هسته اى راحق مسلم خود مى دانند وجهت شاد روح شهداى دانشمند هسته اى (صلوات)
  • نيكتا ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    با اين وضع، غير از اينكه صنعت هسته اى كه به نيسته اى تبديل مي شود، صنعت نظامى مان هم منفعل خواهد شد.
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    یا مرگ یا دست کشیدن از انرژی هسته ای
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آره اینم سندشکه کامنت حضرتعالی اینجاس
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    اینهم یک پاسخ مستدل در جواب کسانیکه میگویند سال همدلی وهمزبانی باید سکوت کرد امام خامنه ای میفرمایند : زمانیکه علی علیه السلام سکوت میکردند،
  • نادر ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    خاک تو سرت ، امام حسین کدام یکی از اینها را نداشت.
  • نادر ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    در سربازی برای دین ومیهن هزار تا تیم هسته ای انگشت کوچک شریعتمداری نمیشن.
  • نادر ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ما در 36 سال گذشته ودر بدترین شرایط ضعف اقتصادی ونظامی هم به آمریکا باج ندادیم چون به باور های خودمان ایمان داشتیم ، باور داشتیم که کشور به این وسیعی مردم به این بزرگی توانایی رسیدن به همه فن آوریها را داریم نمونه اش همین هسته ایست لیکن عده ای دارند این باورها را به یاس تبدیل می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس