مدیرعامل نفت تهران یک هفته پس از صعود شیرین این تیم در جده، پرده ای دیگر از اتفاقات رخ داده توسط سعودی ها را نمایان کرد.

مشاور ولیعهد عربستان شکست پرسپولیس را حماسه اعلام کرد
گروه ورزشی مشرق - کارنامه نفت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا قابل تقدیر بود. نفتی که عصر روز گذشته در فینال جام حذفی به ذوب آهن باخت، با عبور از سد الاهلی عربستان در جده دست به کار بزرگی زد.

منصور قنبرزاده مدیر عامل این تیم در گفت‌وگو با مشرق پشت پرده اتفاقات نفت در عربستان را از نمایی دیگر نمایان کرد:

* فکرش را می‌کردید از جهنم سعودی به سلامت خارج شوید؟
راستش ما فکر همه چیز را کرده بودیم و آماده هرگونه برخوردی هم بودیم.

* اما شما با الاهلی در بازی رفت برخورد مناسبی داشتید. در جریان بازی هم مشکلی پیش نیامد که بخواهند تلافی کنند.
وقتی گفتند قصد دارند ویزای کاروان نفت را فرودگاهی صادر کنند متوجه شدیم می‌خواهند جنگ روانی راه بیندازند. ما در جریان بازی رفت نشان دادیم از نظر فنی حتی برابر ستاره‌های گرانقیمت آنها سرتر هستیم. شاید اگر بدشانس نبودیم و یکی دیگر از توپ‌های‌مان گل می‌شد، دردسر کمتری می‌کشیدیم.

* انگار کارشکنی‌های میزبان نفت پیش از دیدار برگشت باعث شد انگیزه بازیکنان‌تان برای صعود افزایش پیدا کند.
کارشکنی‌ها که شروع شد اولین نکته‌ای که به بازیکنان سفارش شد همین بود. اینکه هیچ توجه‌ای به درگیری‌ها نداشته باشند. وظیفه ما مدیریت و خارج کردن مجموعه از بحران بود و وظیفه آنها تمرکز روی بازی. به بچه‌ها گفتیم هر مشکلی پیش آمد شما کارتان را بکنید.

* وقتی معطلی کاروان نفت در فرودگاه از مرز 3 ساعت گذشت گفتید، لازم باشد تیم را برمی‌گردانید. به نظر می‌رسد در آن لحظات پرفشار دچار احساسات شده بودید.
اتفاقا کاملا منطقی بودم. اگر باز هم این اتفاق بیفتد در شرایط مشابه همان حرف را می‌زنم. اگر کاروان نفت از فرودگاه به تهران برمی‌گشت عواقب بسیار بدی گریبان الاهلی و سعودی‌ها را می‌گرفت.

* در نهایت چطور مشکل حل شد؟
وقتی با برنامه 90 ارتباط تلفنی مستقیم داشتیم و رسانه‌ها روی مشکل حساس شدند، بعد معاون وزیر امورخارجه دخالت کرد تا پیگیری‌های لازم در عربستان انجام شود.

* بعد از بازی برخوردها چگونه بود؟
اول باید از برخورد بسیار بدشان در جریان بازی بگویم. خودم دیدم که 10 هوادار ایرانی که بلیت هم تهیه کرده بودند اجازه حضور در استادیوم را پیدا نکردند. شما چنین برخوردهایی را هیچ جای دنیا نمی‌بینید. آنها حتی نگذاشتند کنسول محترم سفارت در جایگاه ویژه حضور پیدا کند. در کنار این بی‌احترامی‌ها، اجازه ندادند پرچم‌های کشورمان را مستقر کنیم.
در جریان بازی‌های باشگاهی معمولا متداول نیست که سرود ملی کشورها پخش شود. قابل تامل اینکه آنها سرود ملی خودشان را پخش کردند اما به ما که رسید از پخش سرودمان امتناع کردند. بدتر از همه اینکه مشاور عالی ولیعهد عربستان قبل از آغاز بازی نفت و الاهلی، پیروزی الهلال برابر پرسپولیس را یک حماسه اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    همکار و شریک اصلی انتقال نفت تهران به اراک منصور قنبرزاده کسی که فقط نام مدیر عامل را یدک می کشد .
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مشرق جان داشتیم؟ شما چرا با این آقا مصاحبه می گیرید .
  • مجید ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    غیرت و مردونگی بازیکنان نفت در برابر الاهلی مثال زدنیست و تک تک بازیکنان و کادر فنی یک ای والله درست حسابی دارند. بچه ها ای والله ، ماشاالله دارین.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    به نظرم حق دارن این برد رو حماسه خوندن آخه این بیچاره ها تا الان بزرگترین حماسه شون شکار سوسمار و بزمجه و شترسواری و رقص شمشیر بوده. این اواخرم کشتن زن و بچه های یمنی
  • آرش آذر ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    آخه مردک . کاش می دونستید که این حماسه ی شما جلوی پرسپولیسی اتفاق افتاد که از زمین و زمان خورده بود و بی رمق و داغون به شما رسیده بود وگرنه اگه جلوی یه پرسپولیس حتی معمولی هم قرار می گرفتید باید از انجام بازی انصراف می دادید و فرار میکردید .
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    برادران ارزشی یه خورده از دلواپسیاتونو بذارین برای توسعه و پیشرفت فوتبال که هرروز توسط عربا سکه یه پول میشیم بر می گردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس