کد خبر 423934
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

مطابق با قوانین کشور، این که زن و شوهری تصمیم بگیرند فرزندشان را در کدام کشور به دنیا آورند، مساله ای شخصی است و نمی توان آن ها را از این چنین اقداماتی منع کرد، اما آیا عقلا و متناسب به مطلوبیات اخلاقی اسلامی-ایرانی، این عمل درست است یا غلط ؟

گروه فرهنگی مشرق :دغدغه ی این نگاره، تعیین تکلیف برای بازیگران و یا هیچ یک از مشاهیر هیچ یک از صنوف نیست. مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، این که زن و شوهری تصمیم بگیرند فرزندشان را در کدام کشور به دنیا آورند، مساله ای شخصی و خصوصی است و قانونا و شرعا نمی توان آن ها را از این چنین اقداماتی منع کرد، اما دغدغه ی این یادداشت قطعا این هست که آیا عقلا و متناسب به مطلوبیات اخلاقی اسلامی-ایرانی، این عمل درست است یا غلط.

روزهای پایانی اردیبهشت امسال، خبری منتشر شد به شرح زیر:
«مهناز افشار مدتی است از کشور خارج شده تا ماه‌ های آخر بارداری‌ اش را در خارج از ایران بگذراند.»
در ابتدا شاید این نوع جملات به ذهن برسند که «خب به ما چه!» یا «رفته که رفته» یا «خوش به حالش که رفته» یا «کاش ما ام پول داشتیم و می رفتیم» و امثالهم.

به عنوان یک تصمیم شخصی دلیلی ندارد که ما به اصطلاح اسلامی، تجسس کنیم در امور زندگی دیگران، اما وقتی این خبر به صورت خودخواسته و سفارشی در رسانه های مختلف منتشر می شود و با در نظر گرفتن این نکته که اگر خانم مهناز افشار نمی خواست، طبیعتا کسی از رفتن وی یا لا اقل از نیتش باخبر نمی شد، این دغدغه پیش می آید که رسانه ای شدن این نوع تصمیمات شخصی و خصوصی، لا اقل از وجه فرهنگ سازی (نه حقوقی و قانونی) از بعد شخصی فراتر رفته و می تواند در نگاه جوانان و پدر و مادرهای آینده ی ایران، تاثیرات نامطلوب انکار ناپذیری بگذارد.


شناسنامه ی آمریکایی، حق مسلم فرزندان ماست!

 این اولین بار نیست که بازیگری تصمیم به سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا پیش از زایمان می گیرد؛ خانم شیلا خداداد نیز پیش از این برای وضع حمل به خارج سفر کرده بود تا بتواند برای پسرش سامیار شناسنامه ی غیر ایرانی بگیرد.
بازیگران و سینماگران، امروزه در اقصی نقاط جهان و اتفاقا مخصوصا در همان آمریکا، نه تنها یک هنرمند هستند، بلکه سفرای فرهنگی و حتی سیاسی محسوب می شوند که دولت های متبوعه ی آنان، با بهره گیری از شهرت و محبوبیت سینماگران، از آن ها در راستای تبلیغ و تبیین فرهنگ، سیاست، سبک زندگی و نیز اهداف ملی گرایانه شان در افکار عمومی سراسر جهان، از هیچ حسن استفاده یا بعضا سوء استفاده ای دریغ نمی کنند.

در کشور ما نیز بسیاری از سینماگران و هنرمندان، پا را از فعالیت های اجتماعی و غیر سینمایی در داخل کشور فراتر نهاده و در سطح جهانی و بین الملل، با عناوین و در سطوح مختلف، اقدام به فعالیت های احتماعی، فرهنگی و بشردوستانه می کنند. بسیاری از بازیگران مرد و زن ایران، برای مثال امروزه سفرای صلح سازمان ملل و نیز یونسکو هستند و در این فضا بسیاری از دغدغه هایشان را مرتفع می سازند. اگرچه این نوع فعالیت ها نیز می تواند در مواردی و در شرایطی بیشتر یک ژست و در باطن غلط ارزیابی شوند، ولی در مواردی قابل دفاع و قابل توجیه هستند و می توانند به جای خدمت ایرانی ها به خارجی ها، به عنوان خدمت ایرانی ها به ایرانی ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

حال تصور کنید که یک بازیگر ایرانی، بشود سفیر مهاجرت! آن هم مهاجرت به آمریکا! قطع به یقین این عمل اگرچه خلاف قانون نیست ولی قطعا خلاف منافع ملی و در جهت خلاف امید به زندگی در ایران و اصلاح و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی به شمار می رود. حال سوالی که پیش می آید این است که آیا بازیگران قانونا یا شرعا یا عقلا یا عرفا موظفند که سبک زندگی اسلامی-ایرانی را ترویج دهند؟ به عقیده ی نگارنده قطعا پاسخ منفی است. خیر؛ کسی موظف نیست، ولی طبیعتا هنرمندان هر کشوری سعی در اصلاح اوضاع مردم خودشان و الگوسازی های زیستی قابل استفاده در داخل برای مردم کشورشان دارند.

با لحاظ کردن این نکته ی غیرقابل اغماض که پزشکی ایران در برخی رشته ها در دنیا زبانزد است، این نکته که شاید مثلا فلان بازیگر به خارج رفته تا در آن جا زایمان بدون درد کند هم تقریبا قوت خود را از دست می دهد؛ پس معقول است اگر حدس قوی را در سفر مهناز افشار، صرف گرفتن شناسنامه ی آمریکایی برای فرزندش در نظر بگیریم و این تهمت یا برچسب محسوب نمی شود، بلکه یک حدس قوی و معقول است.

سوال حیاتی که در این جا پیش می آید این است که، مسیر حرکت بازیگران ما متناسب با ارزش ها، آرمان ها، افکار و عقاید ایرانی ها، چه وضعیتی دارد و نیز آیا مسئولان موظفند در رابطه به چنین فعالیت هایی که قطعا فعالیت علیه نظام یا علیه منافع ملی محسوب نمی شود اما در راستای فعالیت تبلیغی به نفع دشمن درجه ی یک ما آمریکاست، سیاست گزاری هایی انجام بدهند یا خیر؟

به نظر می رسد اگر بناست بازیگری در چارچوب صدا و سیما و نیز سینمای جمهوری اسلامی ایران رشد کند و بعد به جای فرهنگ سازی و الگو سازی ضد ایرانی گام بردارد، باید مدیران فرهنگی و نیز سیاست گزاران و نمایندگان مجلس، بی تفاوت ننشینند، چون این به معنای هدر رفت بیت المال و استفاده از ظرفیت های عمومی و ملی، علیه فرهنگ سازی ملی محسوب می شود. البته این که به دلایل چنین رفتارهایی مثلا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم بگیرد تا فلان بازیگر را ممنوع الفعالیت کند، به نظر مدیریت هوشمندانه ای به حساب نمی آید، ولی خطا به نظر نمی رسد که با در نظر گرفتن برخی استثنائات مانند آمریکا، وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران هم در نظر بگیرد که آیا عقلا موظف است که شخصی که به اختیار والدینش پیش از تولد ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده و بر اساس قوانین آمریکا، اگر جنگی رخ دهد باید طرف آمریکا بایستد و یک آمریکایی اصالتا ایرانی به شمار می رود، به چه دلیل باید از امتیاز شناسنامه ی ایرانی برخوردار شود؟ اگر هم شناسنامه ی ایرانی برای وی صادر می شود، طبیعتا به دلیل تابعیت اولیه ی آمریکایی، باید از تصدی گری در مناصب حکومتی محروم شود و این تصمیم اصلا ظالمانه محسوب نمی شود.

فارغ از نکات فوق، آیا جز این است که این جنس رفتارها و سفر پیش از زایمان والدینی ایرانی به آمریکا برای این که فرزندشان از موهبت (!!!)‌ شناسنامه ی آمریکایی برخوردار شود، به معنای تحقیر شناسنامه و هویت ایرانی و یک عمل ضد ایرانی است؟ آیا این بدان معنا نیست که ایران حتی ارزش این را ندارد که در آن متولد شویم و اگر در دشمن ایران هم متولد شویم، بهتر از آن است که در این کشور دیده به جهان بگشاییم؟‌ آیا به این معنا نیست که اگر در ایران متولد شویم، آمریکا را از دست می دهیم ولی اگر در آمریکا متولد شویم، ایران مثل یک جنس بنجل و یک کشور به مثابه یک دهات، همواره سهل الوصول است؟

الغرض،پس منطقی است که چنین رفتاری که موجبات تحقیر عمومی و ملی را ایجاد می کند، با تبعاتی حقوقی برای آن فرزند همراه شود تا بدین وسیله والدین از چنین تصمیمی منصرف شوند و یا اگر منصرف نشدند، بدانند که با این تصمیم، فرزند آمریکایی شان که شناسنامه ی ایرانی هم دارد، حق اشتغال در مناصب حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران را ندارد. این سیاست گزاری در راستای جریمه ی آن فرزند (که در تولدش در آمریکا تقصیری هم نداشته و والدینش تصمیم گیرنده بوده اند) و یا مجازات والدین او پیشنهاد نمی شود، بلکه در راستای افزایش حس عزت عمومی و هویت ملی توصیه می شود. حتی می شود شرطی را پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از ظلم به فرزندی که خود تصمیم نگرفته که در آمریکا متولد شد، وی در صورت انصراف از تابعیت آمریکایی اش (به هر طریقی که قانونا متصور است)، بتواند از امتیازات شهروندان عادی و غیر آمریکایی نیز بهره مند شود.

* احسان رستگار


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 37
  • کاپیتان ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 2
    مشرق میدونم منتشر نمیکنی ولی واقعا" جای تاسف داره که خیلی از ایرانی ها آمریکا رو بهشت میدونن و فکر میکنن اگه مثلا" بچه اش شناسنامه ایرانی نداشته باشه خیلی موفق تر میشه یا.... واقعا" جای تاسف داره آدم این ها رو میبینه تو همون آمریکا افرادی مثل سیاوش قمیشی ، معین و یا دیگرانی حتی مثل شب پره! از خداشونه که برگردن ایران و مدام دارند از وطن میگند تو یه آهنگی میگه : مگه میشه ترک وطن کرد؟ توی غربت عمری رو سر کرد من که میدونم تنها میمونم. من یه مصاحبه دیدم همین آقای س.ق میگفت ای کاش به جای این که به ما انگ طاغوتی و ضد انقلاب و... بزنن میذاشتن ما تو کشور خودمون کار کنیم و هم اونا درامد داشتن هم موسیقی پیشرفت میکرد هم... ما که مخالف نبودیم ما که بیگانه نبودیم. یکی مثل ایشون که مبتذل نمیخونه ترانه هاش هم از داخلی ها مجاز تر میزنه چرا نتونه بیاد؟؟؟ اون وقت امثال هنرمندان ما عشق این هستند که بروند اونور و ادا دربیارند و تریپ روشنفکری وردارن
  • دوست ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    1 1
    هر کس به اندازه لیاقتش لایق هست ایرانی بودن یک عزت هست قدر نشناسی پشیمانی خواهد آورد خواهند دید چون تربیت درستی نشده اند لذا دنبال هویت دیگرند و این قبیل رفتار ها ناشی از کمبود شخصیتی افراد هست
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    توهین به هویت ایرانی ازخودبیگانی فرهنگی
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 1
    اینا همونایی هستن که میگفتن نه غزه نه لبنان جانمی فدای ایران.!!! معلوم شد چقدر به ایرانی بودن افتخار میکنن!
  • یار غریب ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اگه قرار تو شبکه های اجتماعی کسی مورد عنایت عزیزان میهن پرست قرار بگیره همین افراده
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    شاید میخواسته بچه اش رو در جایی به دنیا بیاره که دغدغه اینو نداشته باشه که از لحظه زایمان و... با دوربین فیلم برداری کنن بعد هم مثل نقل و نبات، دست به دست بچرخه
  • ایرانی الاصل ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اینها بی وطن هستندلذا غیرت ایرانی نداذند.
  • حامد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مشرق عزیزاگه این خانم غیرازاینکارومی کردتعجب داشت.یعنی شماامثال این هنرمندارونمی شناسی؟؟
  • آ علی یار ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    تا بوده ، همین بوده. غربزدگی بلایی که یک ملت رو نابود میکنه. ما فقط باید دنبال یاد گیری علم وتکنولوژی از غرب باشیم. متاسقانه فقط دنبال فرهنگ مبتذل و تجمل گرایی غرب هستیم.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    عزیز یه توضیحی هم درباره تفکرات آقا داماد و پدرشوهر محترم می زدید، بد نبود.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    من از بازیگران سینما انتظار بیشتری ندارم ولی خیلی از سیاسیون کشور برای فرزندانشان شناسنامه امریکایی دارند.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خیلی از کسانی که تمایل به زندگی در خارج از کشور دارند دلیلش احساس بی هویتی نیست بلکه از روی فشار در داخل و برای پیشرفت بیشتر راهی خارج میشوند. شاهد این مدعا حمایت 80 درصدی سالن تماشاچیان لس آنجلس از تیم والیبال ایران در برابر تیم آمریکا بود. پس هر حرفی را بدون تامل نزنیم که خلاف تقواست
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اسم نوزادش را از اسامی یهودی گرفته؟؟؟؟
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    وقتی جای ارزش های انسانی عوض شود چه کارها که نمی کند . توی همین شهر تهران برای خیلی ها مهم است که در کدام محله زندگی می کنند در کدام محله غذا خوردند در کدام محله متولد شدند در کدام محله مدرسه رفتند منزل شان چند متر است اتومبیل شان ساخت کجاست و وووووو.......... ول کن به من چه ،، من چون از این امکانات بی بهره ام حسودی می کنم .
  • اباالفضل ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مشرق آفرین...... مطلبت به حق بود...... اما ما چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه سبز و چه هر رنگ دیگر، ایران اسلامی عزیزمان را به هر بهشتی نخواهیم فروخت..... ما یک ایرانی مسلمانیم که برای آزادی این خاک بیش از دویست هزار شهید دادیم..... بگذار آنها که دل در گرو وطن ندارند، قدمهای سنگینشان را از روی قلب پرتوان ایران عزیز و ایرانیان عزیز زودتر بردارند..... ما ایرانمان را دوست داریم حتی اگر ویرانه باشد..... ما میمانیم و وطن را میسازیم همانطور که اکنون ایران عزیز سر زبان دوست و دشمن افتاده است............ وطن جاوید باد
  • امیر ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فقط هنرمندان اینطوری هستن؟ شما یه کاری کردین بچه ها هم دوس دارن ازینجا فرار کنن.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    حالا بازم برين ازش بخواين براتون فيلم بازى كنه
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    افشار به آلمان رفته نه آمریکا همسرش تابعیت آلمان رو داره فهمیدید؟؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خدا هدایتش کنه
  • کیوان ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    عزیز دل برادر.کمی بیشتر تحقیق کن. بله همسرش تبعه آلمانه.اینا هم رفتن آلمان.اما از اونجا رفتن آمریکا .بچه به دنیا اومد و ....تمام
  • قزلسفلو ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    منم با نظر این نوشتار کاملا" موافقم و حس تحقیر شناسنامه ایرانی رو وقتی این خبر رو اولین بار شنیدم داشتم این جمله که : «اگر در ایران متولد شویم، آمریکا را از دست می دهیم ولی اگر در آمریکا متولد شویم، ایران مثل یک جنس بنجل و یک کشور به مثابه یک دهات، همواره سهل الوصول است؟» کاملا" منظور ومقصود افرادی مانند مهناز افشار هست شکی در این نباید کرد اما آیا چارهای است ؟ خیر چاره نیست چرا که اگر خواهند مست گیرند باید هرآنکه هست گیرند یعنی چه یعنی اینکه این بدعت رو ابتدا مسئولین و متاسفانه اونایی که یک روزی داعیه دار مبارزه با استکبار و حفظ استقلال و منزلت ایرانی بودند ایجاد کردند ، امروز چه تعداد از فرزندان مسئولین طراز اول مملکت در خارج از کشور زندگی می کنند یا غیر اینه که هر کسی سرش به تنش می ارزه از ورزشکار ، هنر پیشه ، تازه به دوران رسیده های سیاسی و اقتصادی .... فوری به فکر تابعیت اروپایی و آمریکایی می افته . باید عرض کنم که مهم ترین هدف این افراد فرار از بحران ها ست چرا که همه می دانیم در آینده ( ببخشید اگه رک می گم آخرالزمان ) ایران کانون همه جنگ ها و منازعات است پس چه بهتر که مامنی در جای دیگر داشته باشند تا خود و فرزندان شان با آرامش و امنیت !!! زندگی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    این عمل اگرچه خلاف قانون نیست ولی قطعا خلاف منافع ملی و در جهت خلاف امید به زندگی در ایران و اصلاح و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی به شمار می رود. اين نظر شماست و نه من
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    و من چقد سوختممممممممممممممممممممممممم بخدا..
  • پری ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    چرا نظر من رو تایید نکردید غیرازاینه که ما ایرانی ها مالیات دادیم افشار و امثال افشار مثلا" معروف بشن ..
  • حمیدبابایی از قم ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    کاملا باهات موافقم کاپیتان من خودم عاشقه معینم هیچکدوم از آهنگهاشم سیاسی نیستش بلکه دعای ربنای ماه رمضان آهنگ سلمان ضد سلمان رشدی آهنگ امام علی در مناجات آهنگ ایران وطن پرستانه و ده ها آهنگ احساسی و عاشقانه که از صد تا از اینا که میگن مجازه حلالتره مشرق منتشرم نکردی ازت دلخور نمیشم
  • سالسا ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    تقصیر خود مردم هست که با اهمیت دادن زیاد باعث کجروی برخی ها می شن. مردم با توجه بیش از حد شون به برخی ها آدرس اشتباه می دن که خیال می کنن خبریه
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ولی نظر من هست کسی که کمبود وعقده ای است چنین کاری میکند
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    زیاد یه این جماعت ایراد نگیرد بنده خداها یه عقده یا کمبودی دارند فکر کردند با این کارها برطرف میشه
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فیلمبرداری از لحظه زایمان اولین بار در آمریکا اتفاق افتاد و بعد به جاهای دیگه سرایت کرد. اول برو اطلاعاتت رو زیاد کن بعد بیا حرف بزن
  • مهسا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    من چهارده سالمه، سفر خارجی هم رفتم اما از هیچ جا به اندازه ایران خوشم نمیاد. عطر حرم امام رضا رو به هیچ کاباره ای نمیفروشم. لطفا از طرف خودت حرف بزن
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    از فرودگاه فرانکفورت رفتند آمریکا. ساعت خواب!
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    توهین به هیچکدام از هموطنانم نمیکنم.ولی وقتی افراد جامعه ای دچار (برهنگی فرهنگی)میشود ودیگران را از خودش برتر میداند حال آنکه بوالله من ایرانی شیعه را برترین موجود روی زمین میدانم ومیدانم که خدا ما را برگزیده تا یاور خلیفه او باشیم تا ظهور نماید وهمه را به سعادت برساند ان شالله ...خلاصه کلام جای ارزشها عوض شده .
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    لیا نام همسر اول حضرت یعقوب و خاله حضرت یوسف علیه السلام و مادر لاوی و یهودا است. چه اشکالی دارد؟ خوب بود آناهیتا و شنتیا و ماکسیما می گذاشت؟
  • پويا ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    نويسنده حرف كاملا درستي گفتند...
  • وحید ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    پول مفت باعث طغیان انسان میشود. (الا ان الانسان لیطغی ان راه استغنی) کسی نیست جلوی اینارو بگیره ؟
  • کاپیتان ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    زنده باد ایران زنده باد تمام کسایی که یه عمر تو غربت زندگی کردن وقتی بچه شون میخواست به دنیا بیاد اومدن ایران که فرزندشون ایران به دنیا بیاد
  • کاپیتان ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    زدی تو خال
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    لیا اسم مادر برادران ناتنی حضرت یوسف است .. نه اشکالی نداره ولی پیامبر ما مسلمانان محمد ص است اسم مادرش آمنه و همسرش خدیجه و دخترش فاطمه است..
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خب نمک خوردند نمکدان شکستند ما در ایران اینها را بیش از حد و اندازه شان بزرگ و معروف کردیم که حالا ما را تحقیر کنند
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اسم یهودی تو فرهنگ ما خیلی رواج داشته دوست عزیز. از ابراهیم و یوسف و اسماعیل بگیر تا راحیل و مریم و سالومه و... همه این اسامی عبری هستن!
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    حالا این بابا کی هست؟!
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    عزیزم از علی دایی بگیر تا عابدزاده و قلعه نوعی و برهانی و محمدی و ... قدیمیاش مثل کلانی کلا هرکی معروف بوده و دستش به دهنش رسیده یه تابعیت از امریکا یا حداقل کانادا گرفتن تا فردا خودشون و بچشون راحت بتونن زندگی کنن
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ایران بهشت یهودی های مخفی ست و فردوس بهایی ها
  • ناشناس ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خواهشا حرف مفت نزنید من که عاشق ایرانم یه لحظه تو ایران بودنو به کل خاک نجس امریکا و دیگر کشورهای بی ریشه و تاریخ نمیدم اینا لیاقتشونو برن یه اشغالدونیهایی مثل کانادا و امریکا
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    كار خوبي كرده.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    باید مثل چین افراد دو تابعیتی تحقیر شوند و مقامات دارای خانواده ساکن در غرب مجبور به برگشت و لغو شهروندی غربی شوند یا از مقام های دولتی و حکومتی برای همیشه خلع شوند.
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مشرق جان یادت باشه نظرمو منتشر نکردی درحالی که عین واقعیت بود .. ارادت
  • ساجد ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    واقعا زدی تو خال
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دقیقا همینه که گفتی... توصیف شخصیت و ذات این افراد همینی بود که گفتی
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    به ناشناس 15:46 . البته سالومه نام زن بدکاره ای است که مسبب قتل حضرت یحیی علیه السلام شد. و جای تاسف دارد بعضی ها اسم چنین موجودی را روی دخترشان بگذارند!
  • احد ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    با سلام این باید برن زندگی نامه احمد قصیر بخواند لبنانی عاشق ایران وسایل عروسی از کشور شیعه می خرید
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خیلی هم غلط کرده
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    یه مشت از خاک ایرانو با دنیا عوض نمی کنم.اگه ایرانی بودن واست افت کلاس میاره از بی لیاقتیه خودته.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    نون ایران رو میخورن باغچه بیگانه رو بیل میزنن ایرانی بودن افتخاره یه روز هم امپراطوری آمریکا تمام میشه مثل امپراطوری پارس
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سوختین هااا. همتون اب و بریزید اونجا که میسوزه
  • دادارضا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خاک بر سر ماها که الگوهامون این غرب زده های بی هوییته
  • سپیده دانافر ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    فاسدترین و مبتذل ترین قشرجامعه بازیگران سینما و تلویزیون هستند که رسانه ها لوسشون کردند از بس تملق به نافشون بستن
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    در ایران به دنیا امدن لیاقت می خواهد
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    با پیشنهادهای آقای رستگار بسیار موافقم
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    ایشونم همانند هم صنف های خارج نشین و داخلی خودشون در کارنامه کاری شون کارهایی با مظامین سیاسی داشتن!
  • amin ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    یاد جمله فرج الله سلحشور افتادم که گفت ما تنها کشوری هستیم که پول میدیم تا علیه خودمون فیلم درست کنند.چقدر ما بدبختیم که امثال این بازیگران غرب زده شدن الگوی جوانان ما
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    حالا فکر کنید اینارا به هر مناسبتی میارن تلویزیون برای مردم از ایران بگن
  • صادق ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بچه رو که درست تربیت کنی اگه در سومالی هم بزرگش کنی فیلسوف میشه. اقتدار ایران در جهان بالاس . اروپایی ها و امریکای تازه تاسیس خوب میدون که ایران چقد در فرهنگ و تمدن اقتدار داره ولی متاسفانه بi تظاهر این فرهنگ و تمدن رو تکذیب ولی باطنا اینو میدونن.
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    همسرش مشاور احمدی نژاد بود
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اینقدر از این جمله بد میاد
  • سارا ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اونا رفتن تو داری پز بچه آمریکایی مهناز افشارو میدی
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اتفاقا شوهر گرامیشون جز هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام هست این کودک هم نوه پسری حاج محمد علی رامین می باشد
  • امیر ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    دوست عزیز این بی سروپاها غلط میکنن الگو باشند
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بازیگر......کیه بابا
  • محمد ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بازیگرا فقط معروفن امار فروش بیست ساله اینو میگه
  • علی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی بده که آدم اینقدر حقیر باشه که هیچ شانی برای خودش قائل نباشه. این بازیگر می آد با پسر آقای رامین ازدواج می کنه و از اون طرف می خواد بچه اش آمریکایی باشه. . مشرق اگه مردی و جون هر چی مرده نظرمو پخش کن
  • رضا ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    به عروس ونوه یکی از سیاسون وخانم یکی از آقا زاده ا دارید توهین میکنید حواستون باشه
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    ما برای ایران سوختیم نه برای اونایی که فوق العاده زرنگن اونا دیر یا زود دستشون رو میشه ، نی نی درشکم !!!!!!!!!!!!!
  • کامبیز ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعاً خجالت آور است این گونه افراد چگونه می توانند فرهنگ ناب اسلامی ما را به جهان تشنه انتقال دهند . این زن بازیگر و امثال او باید تکلیف خود را روشن کنند و بهتر است به سرابی که در آرزوی رسیدن به آن هستند عجله و به دنیای وحشی و فساد آلود غرب بروند و دست از سر این مردم مظلوم بردارند وقتی ارزش های غربی بر زندگی افرادی مانند این زن و امثالهم حاکم می شود آن وقت کعبه آمال و آرزوهایش غرب ددمنش و دیو صفت می شود
  • احسا ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    چهار تا بازیگر که مدینه فاضله شون آنجیلا شدنه که سوختن نداره!!!!!!! این ها از ایران برن بهتر از بودنشان است.... هر چی ... کمتر ایران سالم تر ولی نکته اینکه این ها نون و آب شونو از ایران در آوردن و تخم شونو جایی دیگه می ذارن!!! عرضه و لیاقت دارن ، برن همونجا پول دربیارن، همونجا هم خرج کنند.... چرا از جیب مردم مسلمان ایران عزیر در میارن، بعد عاشق آمریکا و دشمنان حقیقی تمام آزادی خواهان بشیرت و خونخواران هزاران اسلام آزادی خواه بشیرت اند
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    چرا توهین میکنید؟! وجدانی در این زمینه به این خانم و افراد مشهور حق میدم. اگر پس فردا فیلم زایمانشون پخش میشد چه کسی پاسخگو بود؟ مگر نه اینکه فیلم جون کندن مرتضی پاشایی در بیمارستان دست به دست شد!؟
  • ميم نون ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    عروس جناب رامين هستن!
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    دوست عزیز ما از ایران به آمریکا پرواز مستقیم نداریم و اکثرا ابتدا به آلمان و بعد به آمریکا میرن
  • علی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    نه داداش من وقتی نوکریه آمریکا رو می کنه نباید پول مفت و نفت این مملکتو بخوره..
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    هر چقدر هم ایران بد باشه از نظر شما و لی همه ی ما به هویت ایرانی و اسلامیمون میبالیم.
  • طاها ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام متأسفانه نه فقط هنرمندان بلکه برجستگان کشور مانند برخی از وزرا و مسئولین و ورزشکاران و ... یا فرزندانشون در اروپا و آمریکا تحصیل می کنند یا تابعیت دوگانه دارند یا سیتیزن هستند. چرا باید اینطور باشه؟ چرا باید این همه علاقه به خارج از کشور بین این افراد باشه؟ این نشون میده که کشور و نظام فقط و فقط متکی به مردم است والسلام. این افراد با پول های همین کشور و حمایت مردم شریف ایران به جایی رسیدند و حالا خواستار شناسنامه غیر ایرانی برای بچه های خود هستند.
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    خخخخخخخخ
  • مهدی از قم ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    ناشناس 12:36 دوست عزیز با تامل اگر کسی واقعا عاشق کسی یا چیزی باشد برای عشقش جان میدهد و هر سختی را تحمل میکند مثل دکتر چمران که پشت به میهنش نکرد پس بهتره شما بیشتر اهل تفکر باشید
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    فشار داخل پیشرفت و... بهانه های الکی است اینها لیاقت ندارندهمون بهتر میرن
  • مهدی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    انسان لیاقت می خواهد در سرزمین شهدا زندگی کند رفتن به وطن دورغگویان هنر نیست مرگ بر وطن فروش
  • pouya ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    رفته كه رفته به كسي ربطي نداره تو زندكي كسي دخالت نكنيد تجسس نكنيد شما كي هستيد كه ديكران نقد مي كنيد
  • حسام ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بودن در این مملکت افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود ...
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بینی و بین الله امریکا جز 5 تا کشور اول جهان در همه زمینه هاست حق میدم به هرکس که بخواد بره
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    مضامین درسته بعدشم علامت تعجلت واسه چیه؟
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    حالا مثلا مگه این مهناز افشار کی هست ؟
  • امیر ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    کاری به درست بودن یا نبودن ایشون ندارم ولی یه سوال از نویسنده این متن دارم که این همه اهداف ملی منافع ملی میکنن بهتر نست وضعیت نابسامانی کشور رو بررسی کنند و برای بهبودش سعی کنن تا همین ادم هایی که دسترسی به این امکان دارن خودشون تصمیم به این کار نگیرند.
  • الهه علیزاده ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام اصولا در هیچ کجا کامنتی نمی گذارم مبنی بر اینکه شاید قضاوتی را نا خواسته انجام داده باشم.از آنجایی که همکار شما هستم فقط خواستم از این گزارش منطقی و منصفانه تشکر کنم.
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    شوهرشم که آقازاده هستن!!!!!
  • عادل ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    مشرق کاملا موافق باهات... لطفا جواب بیانیه مبهم یاسین رامین رو بدید ممنون
  • دنیز ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    ووووووووییی چقدر میحرفین وحشتناک میحرفین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس