کد خبر 428004
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

امیر رستگاری در خصوص تست شناورهایی با سرعت 110 نات در سپاه بیان کرد: در حوزه شناورهای نظامی هنوز به این سرعت نرسیده‌ایم؛ و دستیابی به چنین سرعتی در حوزه نظامی جزو برنامه‌های ما است؛ زیرا شناور نظامی باید تسلیحات و تجهیزات خاصی را با خود حمل کند، و لذا وزنش افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر تأکید و تدابیر بسیاری در زمینه استفاده از دریا و منابع آن داشته‌اند، اظهار داشت: نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت حوزه شمال اقیانوس هند، دریای عمان و سواحل جنوب شرق کشور، سواحل مکران را عهده‌دار شد، و همچنین وزارت دفاع دو سازمانی هستند که بیشترین اقدامات را جهت اجرایی کردن فرامین فرمانده معظم کل قوا در زمینه دریا انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سال 87 در وزارت دفاع کار بزرگی صورت گرفت، که بر اساس آن تمامی سازمان‌ها و صنایعی که مرتبط با حوزه دریا بودند را در این وزارتخانه تحت عنوان «سازمان صنایع دریایی» متمرکز کردند، که کار بسیار بزرگی بود، و امروز ما شاهدیم که این سازمان موفق شده علاوه بر طراحی و ساخت چهار حوزه شناوری در حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و تندرو، زنجیره تأمین شناورها در حوزه رانش را هم انجام دهد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه موفق شدیم دیزل‌های صنعتی را دریایی کنیم؛ کاری که تا به حال در کشور انجام نشده بود، گفت: امروز به دنبال تولید دیزل ملی هستیم؛ چراکه تفکر دریایی داریم، نیاز دریایی را حس کرده‌ایم، و نیروها، سرمایه و منابع خود را متمرکز کردیم. این تمرکز مدیریت در وزارت دفاع جواب داده و ما امروز انواع شفت و پروانه‌ها، دیزل و ژنراتورهای دریایی را تولید کرده‌ایم.

دریادار رستگاری با اشاره به اینکه دو بخش از حوزه دریایی به‌صورت کامل در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، بومی و ساخته شده است، تصریح کرد: ما به‌صورت صد در صد در حوزه ساخت شناورها، و حوزه‌های رانش، شفت و پروانه، دیزل و ژنراتور خودکفا شده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حوزه کاربری نیز تا بیش از 70 درصد صنایع دریایی وزارت دفاع مانند حوزه‌های رادار، مخابرات، تسلیحات، کنترل، و برق سنگین بومی شده‌اند. تمرکز مدیریت باعث شد که حوزه دریایی در وزارت دفاع از سال 87 تا به امروز رشد خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع درخصوص تدابیر این وزارتخانه برای آماده‌سازی و تجهیز شناورهای نیروی دریایی ارتش به‌منظور اعزام به آب‌های دور گفت: ما تا به امروز در تمامی اقیانوس هند، دریای سرخ، دریای چین، و ورودی اقیانوس آرام حضور یافته‌ایم، و من فکر می‌کنم تا پنج شش سال آینده قادر خواهیم بود شناورهایی را بسازیم که اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را هم پشت سر بگذارند.

امیر رستگاری همچنین در خصوص تست شناورهایی با سرعت 110 نات در سپاه بیان کرد: در حوزه شناورهای نظامی هنوز به این سرعت نرسیده‌ایم؛ و دستیابی به چنین سرعتی در حوزه نظامی جزو برنامه‌های ما است؛ زیرا شناور نظامی باید تسلیحات و تجهیزات خاصی را با خود حمل کند، و لذا وزنش افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرعت 110 نات در دریا سرعتی بسیار بالا و مرز بین شناورهای تندرو و اثر سطحی است، افزود: امیدواریم در قالب یک برنامه پنج الی شش ساله بتوانیم در حوزه شناورهای نظامی به این سرعت دست پیدا کنیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سراج ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام شاید این نظر چاپ نشه ولی جهت اطلاع مشرق سرعت 110 گره برای شناور سرعتی هست که تمان سرنشینان دجار چالش در دریا میشن و این حماقت کامله ما باید قدرت هوادریا سپا رو بالا ببریم مثل بالگرد های شاهد از نوع رزمیش
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    مگه قبل از اختراع موتور جت اینطوری نبود که هر هواپیمایی که نزدیک سرعت صوت میشد داغون میشد؟ اونموقع هم احتمالا یکسری انسان هایی که مث تو دو تا مقاله خوندن فکر کردن متخصص شدن هم بودن که از این حرف های مفت می زدند.
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    سراج جان. دقت کن خود ایشون هم گفتند این سرعت حد فاصل بین شناورهای تند رو و اثر سطحی هست. توی پاراگراف آخر به مشلات این شرعت اشاره شده. پی کارشناسان میدونند با چه چالشهایی باید دست به گریبان بشند. پس نگران نباش
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    علاوه بر موتور دیزل باید روی توسعه موتورهای دریایی توربینی هم سرمایه گذاری صورت بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس