به گزارش مشرق، در حالی که انتظار میرود طی هفتههای پیش روی نسخه ۵.۰.۱ سیستمعامل اندروید برای گلکسی اس ۴ توسط سامسونگ منتشر شود، نسخههایی از پرچمدار سال گذشته این شرکت هنوز در صف دریافت اندروید آبنباتچوبی قرار دارند.
تقریباً هفتهای نیست که خبری در رابطه با عرضه بستههای جدید بهروزرسانی سیستمعامل اندروید برای محصولات سامسونگ منتشر نشود، با این حال عرضه نسخههای جدیدتر پلتفرم موبایلی گوگل، این شرکت کرهای را در رابطه با زمانبندی انتشار آنها برای محصولاتش با مشکل مواجه کرده است. اضافه بر این مطلب، بهروزرسانیهای جدید صرفاً برای برخی از محصولات بالا رده این شرکت قابلیتهای تازهای را به همراه دارد.
به عنوان مثال انتظار میرفت آپدیت اندروید ۵.۱ قابلیت تصاویر برداری به صورت RAW و افزایش سرعت آماده به کار دوربین را برای گوشیهای گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را به همراه داشته است، این در حالیست که پس از انتشار آن هیچ یک از قابلیتهای مذکور به پرچمداران ۲۰۱۵ سامسونگ افزوده نگردید. علاوه بر این شنیده میشود که سامسونگ قصد دارد نسخه ارتقا یافته گلکسی اس ۶ را با صفحهنمایشی دو لبه خمیده و کشیدهتر تحت عنوان گلکسی اس ۶ اج پلاس را راهی بازار کند که قابلیتهای بیشتری نسبت به نسخه اصلی دارا میباشد.
به عقیده SamMobile، انتشار آپدیتهای سیستمی بخشی از بخش کسب و کار این شرکت کرهای محسوب میشود، با این حال به دلایل مختلفی از جمله اینکه نسخههای جدید سیستمعامل اندروید در بازه زمانی کوتاهی توسط گوگل منتشر میشوند و یا اینکه برخی دستگاهها ساخت سامسونگ از نسخههای قدیمیتر اندروید بهره میبرند، این شرکت قادر نیست تمام محصولاتش را به یک نسخه واحد از پلتفرم موبایلی گوگل ارتقا دهد.
علاوه بر این برخی از دستگاههای بالا رده جدید این شرکت به صورت پیشفرض به نسخه ۵ سیستمعامل اندروید تجهیز شدهاند، بنابراین سامسونگ نمیتواند دارندگان این محصولات را مدت زمان زیادی برای دریافت بهروزرسانیهای جدید منتظر گذارد. از کنار مسائل فنی که بگذریم، سامسونگ همیشه خواهان رقابت در زمینه پشتیبانی از کاربران با اپل بوده، از این رو نمیخواهد دارندگان محصولات قدیمیتر خود را با قطع پشتیبانی از خود برنجاند.
یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که اپل اکثر درآمد خود را مدیون وفاداری استفادهکنندگان از گوشی هوشمند آیفون است، این در حالیست که سامسونگ هرساله هزینه هنگفتی را صرف انجام تبلیغات به منظور جذب کاربران جدید و از طرفی حفظ کاربران فعلی محصولات خود میکند. هرچند این شرکت در چند وقت اخیر با توجه به تمامی مسائل مذکور نشان داده که به طور متوالی در اندیشه بهروز کردن دیوایس های خود است، با این حال این احتمال نیز وجود دارد که شیوه ادامه این رویه در طولانی مدت دچار تغییر شود، به گونهای که اکثر تولیدات جدید به یک نسخه پایدار و قابل قبول از سیستمعامل اندروید تجهیز شوند.
منبع: فارنت
تقریباً هفتهای نیست که خبری در رابطه با عرضه بستههای جدید بهروزرسانی سیستمعامل اندروید برای محصولات سامسونگ منتشر نشود، با این حال عرضه نسخههای جدیدتر پلتفرم موبایلی گوگل، این شرکت کرهای را در رابطه با زمانبندی انتشار آنها برای محصولاتش با مشکل مواجه کرده است. اضافه بر این مطلب، بهروزرسانیهای جدید صرفاً برای برخی از محصولات بالا رده این شرکت قابلیتهای تازهای را به همراه دارد.
به عنوان مثال انتظار میرفت آپدیت اندروید ۵.۱ قابلیت تصاویر برداری به صورت RAW و افزایش سرعت آماده به کار دوربین را برای گوشیهای گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را به همراه داشته است، این در حالیست که پس از انتشار آن هیچ یک از قابلیتهای مذکور به پرچمداران ۲۰۱۵ سامسونگ افزوده نگردید. علاوه بر این شنیده میشود که سامسونگ قصد دارد نسخه ارتقا یافته گلکسی اس ۶ را با صفحهنمایشی دو لبه خمیده و کشیدهتر تحت عنوان گلکسی اس ۶ اج پلاس را راهی بازار کند که قابلیتهای بیشتری نسبت به نسخه اصلی دارا میباشد.
به عقیده SamMobile، انتشار آپدیتهای سیستمی بخشی از بخش کسب و کار این شرکت کرهای محسوب میشود، با این حال به دلایل مختلفی از جمله اینکه نسخههای جدید سیستمعامل اندروید در بازه زمانی کوتاهی توسط گوگل منتشر میشوند و یا اینکه برخی دستگاهها ساخت سامسونگ از نسخههای قدیمیتر اندروید بهره میبرند، این شرکت قادر نیست تمام محصولاتش را به یک نسخه واحد از پلتفرم موبایلی گوگل ارتقا دهد.
علاوه بر این برخی از دستگاههای بالا رده جدید این شرکت به صورت پیشفرض به نسخه ۵ سیستمعامل اندروید تجهیز شدهاند، بنابراین سامسونگ نمیتواند دارندگان این محصولات را مدت زمان زیادی برای دریافت بهروزرسانیهای جدید منتظر گذارد. از کنار مسائل فنی که بگذریم، سامسونگ همیشه خواهان رقابت در زمینه پشتیبانی از کاربران با اپل بوده، از این رو نمیخواهد دارندگان محصولات قدیمیتر خود را با قطع پشتیبانی از خود برنجاند.
یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که اپل اکثر درآمد خود را مدیون وفاداری استفادهکنندگان از گوشی هوشمند آیفون است، این در حالیست که سامسونگ هرساله هزینه هنگفتی را صرف انجام تبلیغات به منظور جذب کاربران جدید و از طرفی حفظ کاربران فعلی محصولات خود میکند. هرچند این شرکت در چند وقت اخیر با توجه به تمامی مسائل مذکور نشان داده که به طور متوالی در اندیشه بهروز کردن دیوایس های خود است، با این حال این احتمال نیز وجود دارد که شیوه ادامه این رویه در طولانی مدت دچار تغییر شود، به گونهای که اکثر تولیدات جدید به یک نسخه پایدار و قابل قبول از سیستمعامل اندروید تجهیز شوند.
منبع: فارنت