کد خبر 434641
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

مهلت این دور از مذاکرات هسته‌ای رو به پایان است و ایران و ۱+۵ هنوز درباره چالشی‌ترین و مهمترین مسائل به توافق دست نیافته‌اند.

به گزارش مشرق، سه روز به ضرب الاجل 30 ژوئن زمان باقی است و هنوز مسائل چالشی اساسی از جمله بازدید از تاسیسات نظامی ایران، مسئله تحقیق و توسعه و نحوه لغو تحریم‌ها به قوت خود باقی هستند که بعید به نظر می‌رسد در این مهلت چند روزه نیز بحث بر سر این مسائل به جایی برسد.

این مسائل در حالی هنوز محل چانه زنی هستند که بررسی برخی مسائل دیگر از جمله تحریم های تسلیحاتی ایران به چند روز آینده موکول شده و هنوز بحث و چانه زنی بر سر آنها صورت نگرفته است. طبق برخی گزارش ها، مسئله تحریم تسلیحاتی ایران حتی در مذاکرات لوزان نیز مورد بررسی قرار نگرفته بود و به نظر می رسد مهلت باقی مانده برای حل این مسئله کافی نباشد.

با این شرایط بعید به نظر می رسد تا 10 تیر دو طرف به نتیجه دلخواه برسند و به نظر می رسد تمدید چند روزه این مذاکرات نیز نتواند گره گشای مسائل باقی مانده باشد.

از طرفی، چون گروه های درگیر در مذاکرات بارها تاکید کرده اند که تمدید مذاکرات در کار نخواهد بود، باید منتظر ماند و دید دو طرف با توجه به شدت اختلافات باقی مانده، به گفت وگوهای هسته ای پایان می دهند و یا آن را «پایان این مرحله از مذاکرات» اعلام می کنند و تصمیم می گیرند با تغییر شگردهای خود، مذاکرات را به شکل دیگری دنبال کنند که با توجه به تلاش های فراوانی که تاکنون صورت گرفته، سناریو دوم محتمل تر به نظر می رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس