به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، علیرضا مجذوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه باند اصلی فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) به طول هزار و 460 متر وضعیت مطلوبی نداشت بازسازی آن از ماه جاری آغاز شد که تاکنون حدود 50 درصد از این باند بهسازی شده و در 3 هفته آینده بازسازی آن به سرانجام میرسد.
وی با بیان اینکه اوج پروازهای فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) در ساعات بعدازظهر و شب است، گفت: عملیات بهسازی باند توسط پیمانکار از 6 صبح آغاز میشود و تا بعد از ظهر ادامه دارد که و سپس باند از ساعت 22 تا 6 صبح روز بعد برای پرواز عملیاتی است.
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: در زمان انجام عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه، پروازها در این ساعات از باند اضطراری انجام میشود و عملیات بهسازی باند اصلی به هیچ عنوان موجب اخلال در پروازها نمیشود و کوچکترین تاخیری به این دلیل رخ نمیدهد.
وی درباره آخرین وضعیت احداث باند جنوبی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز، گفت: این باند به طول حدود 4 کلیومتر که در حال ساخت است که با بهرهبرداری از آن امکان نشست و برخاست همزمان هواپیما در دوباند فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) فراهم میشود.
مجذوبی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچیک از فرودگاههای ایران قابلیت نشست و برخاست همزمان در دوباند وجود ندارد، افزود: فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) نخستین فرودگاهی خواهد بود که امکان پرواز در دو باند به صورت همزمان را فراهم میکند زیرا فاصله خطوط مرکزی باند فعلی با باند در حال ساخت بر اساس استانداردهای بینالمللی است.
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بینالمللی امام خمینی از آغاز بهسازی باند این فرودگاه خبر داد و گفت: عملیات عمرانی در باند اصلی به هیچ عنوان موجب اختلال در انجام پروازها نمیشود و کوچکترین تاخیری رخ نخواهد داد.