کد خبر 442856
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

وزیر امور خارجه گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ شورای امنیت، کشوری که به واسطه برنامه غنی‌سازی تحت فصل هفت بود، برنامه غنی‌سازی‌اش به رسمیت شناخته شد.

ظریف:منتقدان به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کنند

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف در خصوص احتمال برخی انتقادها تصریح کرد: اینکه برخی منتقدان بتوانند ایرادهایی در این توافق پیدا کنند، منتفی نیست٬ زیرا این یک مصالحه است و در هر مصالحه‌ای بخشی به نفع یک‌طرف و بخش دیگر به نفع طرف مقابل است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: در هرحال مهم این است که ما توانسته‌ایم در مذاکره‌ای که یک طرف آن شش قدرت عمده جهان بودند و یک‌طرف آن جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خدا و حمایت مردم ایستاده بود، از حقوق خود دفاع کنیم و برای نخستین‌بار در تاریخ شورای امنیت، کشوری که به واسطه برنامه غنی‌سازی تحت فصل هفت این شورا بود، برنامه غنی سازی‌اش به رسمیت شناخته شد و تحریم‌ها علیه آن متوقف شد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: برای این‌که چنین دستاوردی داشته باشیم، ناگزیر بودیم مذاکره کنیم. مذاکره هم به این معنی است که شما امتیازی می‌دهید و امتیازی می‌گیرید. اگر دوستان بخواهند به نیمه خالی لیوان نگاه کنند، می‌توانند نقاطی در آن پیدا کنند ولی اگر بخواهند به منافع ملی و شادی مردم نگاه کنند، آنگاه نیمه پر لیوان را می‌بینند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    وقتی طرف مقابل به راحتی میتواند تحریمها را بطور خودکار برگرداند و یا تحریمهای جدید اعمال نماید یعنی این توافق از اساس و بنیان سست است و جای افتخار کردن ندارد !
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    بستگی داره اون یکی نیمه رو چه جوری پر کرده باشی!
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    درسته زحمت کشیدید. اما بحثی موشکی چه صیغه‌ای بود تو توافق اومده؟
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    یعنی غربی ها برای اون اندک نیمه خالی لیوان که دکتر ظریف فرمودند اینقدر خوشحالند و همه این توافق رو در غرب یه توافق خوب تلقی کردند ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس