کد خبر 444744
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

به گفته ترقي شورای مرکز ثقل برای فصل الخطاب بودن در بين اصولگرايان تشكيل شده است.

به گزارش مشرق،حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از سازوكار انتخاباتي اصولگرايان سخن گفته است. به گفته او نقش محوري و فصل الخطاب اصولگرايان را جامعتين و آيت‌الله مصباح ايفا مي‌كنند.

شورای هماهنگی اصولگرایان که آقای سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته که "در حال رایزنی برای تشکیلش هستیم" مورد تایید اضلاع اصولگرایی است؟

طبیعتا این یکی از راهکارهای هماهنگی و همگرایی در بین اصولگرایان است، این شورا می تواند دیدگاه ها را به هم نزدیک تر کند و مباحث را پیش ببرد و تصمیمات کلان را برای مجموعه بگیرد.

پایداری و جمعیت ایثارگران هم تشکیل چنین شورایی را قبول دارند؟

قطعا آنها هم در حوزه تصمیم گیری بله قبول دارند همانطور که محوریت را قبول دارند ترکیبی که از همه تشکل ها باشد برای بررسی مسائل و تصمیم سازی آن را هم قبول دارند.

تشکل های اصولگرا برای انتخابات پیش رو با مکانیزم "شورای هماهنگی اصولگرایان" تصمیم گیری می کنند؟

هنوز تصویب نشده که اصولگرایان با این مکانیزم یا تحت این عنوان در انتخابات مجلس فعالیت کنند بلکه در بحث های آینده موضوعش نهایی خواهد شد.

پس تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان فقط پیشنهاد جبهه پیروان خط امام و رهبری است؟

بله، پیشنهاد آن است که برای هماهنگی چنین شورایی تشکیل شود.

پس فرق بین مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان با شورای هماهنگی اصولگرایان چیست؟

طبیعتا علاوه بر تشکیل یک شورای انتخاباتی، ما یک مرکز ثقلی باید داشته باشیم تا در آنجا بحث ها برای تصمیم گیری نهایی آنجا پخته و جمع بندی شود در واقع مرکز ثقلی برای رفع اختلاف نظرها و فصل و الخطاب بودن مدنظر است که این دو از هم جداست.

نقش مرکز ثقل برای رفع اختلاف ها و فصل الخطاب بودن را شورای هماهنگی قرار است داشته باشد؟

خیر، این نقش را جامعتین به علاوه آیت الله مصباح ایفا می کنند.

شورای هماهنگی اصولگرایان گرته برداری از شورای هماهنگی اصلاح طلبان نیست؟

خیر ما شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را در بین اصولگرایان از انتخابات شورای دوم شهر و روستا تشکیل دادیم و اتفاق جدیدی نیست. البته الان هم شورای همگرایی اصولگرایان را به ریاست آقای سیدرضا تقوی داریم.

تشکیل شورای مرکز ثقل، شورای همگرایی و شورای هماهنگی این برداشت را در ذهن عموم ایجاد نمی کردند که اردوگاه اصولگرایان شورا در شورا شده است؟

خوب کارکرد اینها با هم متفاوت است شورای همگرایی ربطی به انتخابات ندارد برای همگراسازی حرکت های کلی اصولگرایان در همه مسائل است و محدود به انتخابات عمل نمی کند. شورای هماهنگی بیشتر جنبه انتخاباتی و ایجاد ائتلاف میان گروه های اصولگرا دارد شورای مرکز ثقل هم برای فصل الخطاب بودن است.

منبع: مثلث آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس