کد خبر 457383
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

ارتش سوریه و حزب الله لبنان دو منطقه واقع در شمال شرق شهر الزبدانی در حومه دمشق را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش مشرق، المنار نوشت: رزمندگان ارتش سوریه و حزب الله لبنان در ادامه پیشروی‌های خود در شهر الزبدانی منطقه مسجد عمر الفاروق و ساختمان "ام تی ان" در شمال شرق این شهر را به کنترل خود در آوردند.

شهر الزبدانی در شمال غرب دمشق و در مرز با لبنان واقع است.

روز گذشته یگان‌هایی از نیروهای ارتش سوریه با همکاری رزمندگان مقاومت لبنان، تلاش گروه‌های تروریستی برای نفوذ به سمت یکی از ایست‌های نظامی از سمت شرقی شهر الزبدانی را ناکام گذاشتند که در نتیجه شمار زیادی از تروریست‌های مهاجم کشته و یا زخمی شدند.

پیشروی‌های ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در الزبدانی طی روزهای اخیر سبب شده است که گروه‌های مسلح در محاصره شدید قرار گیرند و همزمان با موفقیت‌ها، تلاش‌های سیاسی نیز جریان دارد.

روزنامه الاخبار چند روز قبل گزارش داد: نبرد الزبدانی در حال نزدیک شدن به پایان خود است. دو خط موازی به سرعت حرکت می‌کند و آن تحرکات در میدان جنگ و تلاش‌ها برای موفقیت توافق جدید در این شهر است.

بر اساس این گزارش افراد مسلح در دو و نیم کیلومتری در مرکز شهر در محاصره قرار دارند و این پس از تسلط ارتش سوریه و مقاومت لبنان بر محله‌های الزهره و الحاره غربی (از مسجد الزهره تا مسجد بردی) است.گروه‌های مسلح هم اینک در خیابان‌های باریک و ساختمان‌ها متمرکز شده‌اند و الزبدانی در آستانه آزادی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس