کد خبر 459592
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

معاون رییس جمهور ایران که در روسیه به سر می‌برد، از احتمال خرید ۲ نوع جنگنده روسی خبر داد.

به گزارش مشرق، «سورنا ستاری» معاون رییس جمهور ایران که  برای دیدار از نمایشگاه «ماکس _ ۲۰۱۵ » در روسیه بسر می‌برد، در گفت‌وگو با یک نشریه چاپ این کشور از خرید 2 نوع جنگنده نظامی روسی خبر داد.

«سورنا ستاری»  در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه روسی «کامر سانت» اظهار داشت: «مذاکرات فشرده از سوی وزیر دفاع ما در این زمینه در حال انجام است. تنها مطلبی که در این زمینه می‌توانم عنوان کنم این است که احتمال عقد قرار  داد برای خرید ۲ نوع جت وجود دارد. و گفت‌وگوها در این باره به خوبی در حال انجام هستند.»

وی در یاره سامانه های موشکی اس _ ۳۰۰ نیز گفت: « طرف روسی در این زمینه در حال اجرای اقداماتی است اما در نشست‌هخایم با کمقام‌های روسی در اینجا در این زمینه صحبتی انجام ندادم.

ستاری در ادامه با اتشره بله ابعاد دامنه دار همکاری های ایران و روسیه در زمینه صنعت هوایی از وجود هواپیماهای جنگنده سوخوی _ ۲۴ و میگ _ ۲۹ در بدنه نیروی هوایی ایران خبر داد و  درباره پیشرفت صناع دفاعی ایران گفتک « ما امروزه حتی موشک اس _ ۳۰۰ رذا در داخل تولید می‌کنیم که بر ساس فن آوری های خودمان می‌باشد.»


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 31
  • غلام شیش لول بند ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    دوتا یا دو نوع؟ این دوتا خیلی فرق میکنه ها یکم شفاف سازی کنین مگه نه شهرام؟
  • غلام شیش لول بند ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    مشرق جان؟
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 1
    آقایان ترمز در صنعت بومی . شهدا را شاهد میگیرم که ما می توانیم در زمان بسیار کوتاهی در صنعت هوایی جز پیشروان جهان باشیم. فراموش نمی کنم آقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری از یکی صنایع نظامی بازدید داشتند رسما متهم میکردند که دارید دروغ می گویید شما متوهم شدید که اینها را ساختید . و ترمز و دیگر هیچ
  • شهرام ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    اخه دو تا جنگنده به چه درد ما میخورد دشمنان ما مانند سعودیها صد تا صد تا جنگنده میخرند ولی ما بعد از سالها بهتره بگم قرنها!!!!!!!!!!! همش دو تا.
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا نباید خودمون بسازیم؟
  • اهوازی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    یکی سوخو 30 است و دیگری یا میگ 31 یا میگ 35 میباشد.
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    خنگ، آخه دو تا به درد موزه هم نمیخوره! منظورش دو نوعه دیگه
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نادان! منظورش دو نوعه مثلا میگ-35 و سوخو-30 همین اتفاق در حدود سال 69-70 افتاد و میگ-29 و سوخو-24 خریدن امیدوارم این دفعه تعداد بالا بخرند چچون بعد پوتین معلوم نیست دوباره به ما هواپیما بفروشن یا نه
  • حسین ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام دوستان عزیز فراموش نکنیم که خود دکتر سازنده هواپیمای آذرخش است وقتی میگن خرید حتما از اوضاع خبر دارند. ما تا تبدیل شدن به سازنده هواپیمای جنگی در سطح صنعتی 30 سال دیگه زمان می خواهیم چون در هواپیما حداقل 1 میلیون قطعه بکار رفته یعنی کلی کارگاه صنعتی
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    تولید داخلی
  • شهرام ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    2 0
    احتمالا این جنگنده ها رو واسه خط تولید یا مهندسی معکوس میخرند یه مطلب دیگه اینکه هدف از گفتن جمله ی وجود جنگنده های سوخو 24 و میگ 29 چی بوده؟ اینو که ما از قبل میدونستیم در ثانی این دو جنگنده تو این زمان چندان جنگندهای قابلی نیستند سوخو 24 که دیگه تو روسیه از رده خارج شده میگ 29 هم که بعد از عملیاتی شدن پکفا به همراه سوخو 27 بازنشسته خواهند شد.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    افرین
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    مشرق جان تولید ملی چی پس؟
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    دانشمند!!!!دوتا میخرند سه تا میبرند یعنی با مهندسی معکوس صد تا از این بهترش درست میکنن
  • میلاد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    گفت دو نوع نه دو تا
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا بومي سازي نميكنيد؟ فقط جنگ افزار بومي براي ما كاربرد دارد. هزينه كنيد، اما تكنولوژي را بومي سازي كنيد. ما نيازمند صرف هزينه هاي چند برابر خريد هستيم، اما در مدت زمان كوتاهي از بركات چند برابري آن استفاده مي كنيم. در هر صنعتي كه بومي سازي شود، تحريم بي معني است.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ناشناس عزیز10:01:چون نمیتونیم.بلدنیستیم.بایدباواقعیت کتاراومد
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    عزیزم ساخت جنگنده که مسئله ساده ای نیست در ضمن تا ایرلن بتونه جنگنده خودش رو عملیاتی کنه خیلی زمان میبره و نمیتونیم ریسک کنیم تو این شرایط تازه معلوم نیست تحریم کی دوباره برگرده از این فرصتی که پیش اومده باید نهایت استفاده رو ببریم به امید ساخت جنگنده بومی
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اقای سورنا متولی خرید جنگنده هستن؟!؟!؟؟!؟!؟
  • شهرام ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اقا یه خبر مهم !!!!!!!!!!! همین الان سایت خبرگزاری روسیه نوع جنگنده ها رو اعلام کرد یکی از این ها جنگنده ی سوخو 30 و دیگری جنگنده ی اموزشی یاک 130 هستش.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ناشناس عزیز10:01:چون نمیتونیم.بلدنیستیم.بایدباواقعیت کتاراومد
  • سعید ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر قرارداد همین فردا امضا شود و مشکلات حل شود اولین سری که تحویل میگیریم شاید دوسال دیگه باشه و تا کلش بیاد شاید 6 سال دیگه. این یعنی تمام این داستان های تولید ملی و غیره پشم و تبلیغاتی بیش نبوده و ما خوش حیال ها هم ...
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    وقتی شما هواپیمای پیشرفته و به روزی مثل سوخوی 30 فلانکر رو وارد ناوگان هوایی رزمی کشور کنی دیگه نمی تونی در فرایند آموزش به هواپیماهای آموزشی بونانزا، پی سی 7 و اف 7 اکتفا کنی بلکه باید یک هواپیمای آموزشی پیشرفته مثل یاک 130 رو هم در فرایند اموزش داخل کنی پس اگر واقعا خرید هواپیمایی مثل سوخوی 30 در راه باشه باید همراه اون پرنده ای مثل یاک 130 هم وارد بشه...
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    حالا ننه های عروس شروع میکنن به غر زدن که چرا خودمون نمی سازیم ما باید ناوگان هوایی ارتش رو سریع نو سازی کنیم
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    گفت که وزیر دفاع ایشون در موضوع خرید مثل مشاور و کارشناسن نه در مقام متولی چرا تشنج الکی ایجاد میکنید
  • شایان ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ما پرایدم نمیتونیم 100 درصدشو تو ایران بسازیم میخای جنگنده بسازیم؟! چشم فقط پرواز نمیکنه ها
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    عزیز من بگو میخوام با دولت مخالفت کنم حالا از هر راهی که شده مگه تو دولت قبل تحریم نبودیم؟درآمد نفتی نداشتیم؟پس چرا جنگنده ای تولید نشد که بتونه نیاز های دفاعی کشور را برآورده کنه؟
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نه اینکه با مهندسی معکوس بهتر از f-4 و f-14 درست کردیم!
  • مهمان ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 1
    حتما یکی سوخو 30 که ارتفاع پروازیش 51000 پا اونم اگه باکیفیت باشه که بعید میدونم اف 16های امارات تا 60000 پا اوج میگیرن خب یکیشم حتما یاک 130 اموزشی هست.طی 5 سال هم تیکه تیکه با هزارجور بامبول تحویل میخوان بدن اونم بدون کیفیت و پشتیبانی.ای کاش اینطور نشه و حداقل سوخو 35 و میگ 35 رو تحویل بگیریم و ایکنه زیر منگنه بزاریم این روسهارو پولشونم تیکه تیکه بدیم
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اگه نمیتونیم صاعقه 2 چیه پس؟
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    هنوز بر سر خرید اس-300 توافقی نشده چون روسها میگن اول ایران شکایتش را پس بگیرد ایران میگوید اول سامانه به ایران تحویل داده شود تا ما شکایتمان را پس بگیریم که این حرف کاملآ عقلانی است چرا که نمیشه به روسها اعتماد کرد! اگر شکایتمان را پس بگیریم دیگه نمی تونیم در این مورد شکایت کنیم!
  • علی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ایده ال ترین انتخاب: سوخو30 سوخو35 و اگه بشه سوخو34
  • بهنام ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ماشاالله همه کارشناس هوافضا هستند و نظریه میدن!!!
  • بهنام ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ماشاالله همه کارشناس هوافضا هستند و نظریه میدن!!!
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    جت میتونه مسافر بری باشه
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ساخت موشک خیلی راحت تر از جنگنده است هر کشوری داره موشک میسازه ولی هرکشوری نمیتونه جنگنده بسازه اونم با کیفیت فقط صاحب تکنولوژی ها میتونن نه با مهندسی معکوس
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    شهرااااااااااااااااااام؟ قربانت فدات
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نظرات از روی نااگاهی هست، سوخوی 24 بمب افکن قابلی هست که توی روسیه فعال هست، هدف از گفتن وجود دو جنگنده یعنی اینکه به جنگنده های روس اشنایی داریم با نوع اورهال و می خواهیم این ناوگان رو تکمیل کنیم
  • شهرام ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    شایان اگه 20سال پیش دنبال جنگنده بومی و تولید ملی بودیم میدونستید چقدر جلو بودیم؟ اگه اولش همه مثل ما فکر میکردن الان باید فقط یک کشور هواپیما سازی داشت و بقیه نوکر اون کشور تا کی باید به دست کشورهای دشمن چشم بدوزیم؟ در ضمن مقایسه صنعت دفاعی با پراید درست نیست چون موضوعات دفاعی مهمترین موضوع راهبردی هر کشوره
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    30 سال پیش هم میگفتن 30 سال زمان میبره
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نمونه های صادراتی همیشه تضعیف شده است افرین
  • رضا4 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    نمیتونیم؟؟؟؟؟؟ پس صاعقه و اذرخش؟؟؟؟تعمیرات اساسی f14 , f5 , f4 اگه همه میگفتن نمیتونیم الان باید با چوب میجنگیدیم چون مستشاران امریکایی در بحبوحه انقلاب قطعات اساسی و مهم هواپیما هارو از بین برده بودن و متخصصین خودمون اونارو طراحی کردند
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    چون همیشه نمونه های صادراتی هر سلاحی ضعیف شده اون هستش و اطلاعاتش رو ریز به ریز میدونند و براش انتی دارند ولی اگه داخلی باشه اطلاعاتش محفوظه مثل الان که نمیدونند ما چه طوری و با چه تجهیزاتی صاعقه رو ساختیم
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ۱۴:۵۱ نشناس پس صاعقه و اذرخش چیه؟
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    خب ميدوني چيه . چرا فقط 6 تا از اون ساختن . چون از برخي قطعاتي مثل موتور كه در f5 استفاده مي شد استفاده كردن.
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اقا جون جزو پیشرفته ها بشیم مگه کسی مخالفه؟ ولی نمیشه که در دفاع از ممکلت ببندیم! تا اون موقع باید چیکار کنیم؟
  • دکتر ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    چند سال پیش عربستان و امارات و قطر رو مسخره می کردید که نفت می فروشن و بهترین جنگنده های امریکا رو می خرن...الان!!!!!!
  • دکتر ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    چند سال پیش عربستان و امارات و قطر رو مسخره می کردید که نفت می فروشن و بهترین جنگنده های امریکا رو می خرن...الان!!!!!!
  • احمد ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    شایان ، چرا مسائلو قاطی می کنی؟ تو هنوز نمی دونی در صنعت خودروسازی بحث نتوانستن نیست بلکه برای پرکردن جیب خودشون بی خیال بومی سازی شدند ، وقتی یک نفر تو مشهد تو کارگاه خونشون لامبورگینی می سازه ، این کارخانجات عظیم وپرسابقه نمی توانند محصول کاملاً بومی درست کنند؟ ایران ناوشکن جماران ودماوند نساخت؟ پهباد نساخت؟ انواع واقسام موشک بومی نمی سازه؟ جنگنده صاعقه وصاعقه 2 نساخت؟ پرواز نکرد؟ پس لطفاً دروغ نگو ، اگر منظورت قاهر313 است که مطمئن باش اونم وقتی تستهای مورد نظر را انجام داد پرواز می کنه ، هر چند مطمئنم امثال شما حتی با پرواز قاهر هم باز اظهارات مسخره خودتونو تکرار می کنید چون خودتون هیچ عرضه ای ندارید کشورتونو مسخره می کنید، چین جنگنده بومی می سازه از روسیه هم جنگنده می خره ، مسئله عجیب وغریبی هم نیست، کشورهای دیگر هم این کار را میکنند .
  • احمد ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    دکتر جان ، تو اونا را با ما قیاس میکنی؟ اونا صنعت دفاعی بومی دارند؟ چین هم جنگنده می خره پس چرا از اون انتقاد نمی کنیم؟ ما میگ 29 خریدیم وبرای اولین بار در جهان سوخت گیری هوایی را با اون انجام دادیم ، خود روسها تعجب کرده بودند ، آیا کشورهای عربی هم از این عرضه ها دارند؟ اونا فقط مصرف کننده صرف هستند ، حتی اکثر خلباناشون اجاره ای هستند ، عربها اگر جنگنده هاشون مشکل پیدا کنه بر خلاف ما توان اورهالشو ندارند ، شما مطمئنی دکتری؟
  • شهرام ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    ایران نمیخواهد مثل عربستان خریدار تمام عیار باشد بلکه ایران میخواهد تکنولوژی تولید داشته باشد سردار دهقان هم که چند روز پیش همین مطلب رو گفتند در واقع بهترین گزینه برای گرفتن خط تولید سوخو 30 است . و بعدش در گزینه ی بمب افکن ها اگه به تولید انبوه برسه سوخو 34 هم خوبه اگه خط تولید ان را به دست بیاریم.
  • کرمانشان ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    دکتر محمود تونی؟
  • شهرام ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اقای دکتر ایران نمیخواهد مثل عربستان خریدار تمام عیار باشد بلکه هدف ایران به دست اوردن تکنولوژی جنگنده است همین مطلب رو سردار دهقان چند روز پیش بیان کردند در وافع برای ما در مرحله ی اول بهترین گزینه خط تولید سوخو 30 است. تازه به گفته ی نماینده ی ایران در نمایشگاه روسیه برای اولین بار در تاریخ دو کشور کمیته ی عالی همکاری علمی و فناوری مشترک روسیه و ایران تاسیس شد همین امر این مطلب را به واقعیت نزدیک میکنه.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    ناشناس 12:25 آقای ستاری معاون رییس جمهور و نماینده ی ارشد ایران در نمایشگاه هوایی ماکس هستند. معاون رییس جمهور یعنی مقام بالادستی وزیر دفاع. وزیر داع هم مسئول تامین نیاز نیروهای مسلح. فردا اگر رییس جمهور هم در این باره حرف بزنه امثال تو میاین و میگین مگه به رییس جمهور ربطی داره!!!
  • علیا ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    تو همون غلام شیش لول بند نیستی؟
  • علیا ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    1 0
    به نظرم ما حداکثر تا 10 سال دیگه دونوع جنگنده ی تولید داخل یکی نسل 4 و یکی نسل 5 رو حتمن خواهیم داشت. اما خب خرید هم باید کنیم. چون اولن تا 10 سال دیگه نمیتونیم دست روی دست بذاریم و حداقل نیازهامون رو با خرید تامین نکنیم. تهدید های ما نقد هستند و نیازهامون رو نمیتونیم نسیه نگه داریم. تا زمانی که خودمون بتونیم نیازهامون رو کامل تامین کنیم نباید با خرید نکردن امنیتمون رو دست خوش تهدید قرار بدیم. البته من هم قبول دارم که اصل باید بر خودکفایی باشه. از طرفی هم این دو جنگنده که گفتم حتمن جنگنده هایی سبک و نهایتا نیمه سنگین خواهند بود. رهگیر و جنگنده سنگین رو میخوایم چکار کنیم؟ بلاخره اونها رو هم باید تامین کنیم.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اینها رو برای ما نگفتند. با یه نشریه ی روس مصاجبه میکردند. یعنی برای مخاطب های روس زبان دارند تشریح میکنند که ما قبلن هم مشتری روس ها بودیم و با تولیدات این کشور آشنایی داریم
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    من فکر میکنم تو و ناشناس 14:15 که چند نظر بالاتر نظر داد و البته آقای شهرام یک نفر هستید.
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    ناشناس ۲۰:۳۱ اطلاعات شما مربوط میشه به سالهای 78 و 79 یکسری به امار های جدید اگر بزنید متوجه خواهید شد که تا سال 93 حدود 38 فروند تولید شد و از همون سال هم تولید انبوه اون هم دو سرنشین و هم تک سرنشین آغاز شد و در حال حاضر هیچ مشکلی برای تولیدش وجود ندارد بلکه هدف ارتقا دادن سیتم ها در مدل های جدید هستند
  • اشکان ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    قبول دارم ایران تو ضمینه دفاعی پیشرفت داشته تو ضمینه هایی ولی پیشرفت تو این ضمینه ها دهه ها طول میکشه و به تحقیق و ازمایش و صبر نیاز داره و دفاع کشور هم رو نباید به شانس واگذار کرد بهترین راه حل فعلی خرید جنگنده و سلاح و انتقال تکنولوژی در کنار تحقیق و توسعه داخلیه تا در دراز مدت پیشرفت کنیم این رو همه میدونن اگه کسی این وسط میخواد جلو این روندو بگیره یا زیادی متعصبه یا دانش کافی نداره و یا میخواد سنگ اندازی کنه در ضمن من فکر میکنم امریکا و روسیه بخوان ایران رو مسلح کنن تا تواضن خاور میانه به نفع طرف عربی سنگینی نکنه و همین طور جنگ تسلیحاتی راه بندازن
  • امیر ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    اگه میشد اف ۱۴ رو مهندسی معکوس کنیم دیگر نیازی به اینها نداشتیم
  • افسر جنگ نرم ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    پس کی دیگه فک کنم منظرشون mig35 و سوخو 30 هست گرفتن هواپیما از روسیه شده رویا اگر سوخو پک فا به ما بدن دیگه از این جنگنده های دمده راحت میشیم البته با این تحریم های نابرابر شبیه معجزس
  • ALI ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    %100
  • سرباز سایبری وطن ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    چقدر غلط املایی داشتی مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس