به گزارش مشرق، بر اساس گزارش روزنامه سوئیسی تریبون، ساخت و ساز این تونل که طولانیترین تونل خط آهن دنیا شناخته میشود روبه اتمام است، بد نیست بدانید عملیات حفاری و احداث این تونل در سال ۱۳۷۸ آغاز شده بود.
این تونل از زیر کوههای آلپ عبور میکند و میلان را به زوریخ متصل میکند، قطار تندرویی در این مسیر تردد خواهد کرد که در سریعترین حالت به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد. جالب است بدانید در عملیات خاکبرداری بزرگترین تونل دنیا بیشتر از ۳۱ میلیون تن خاک از دل کوه بیرون کشیده شده است و متاسفانه هشت کارگر نیز در این مدت جان خود را از دست دادهاند.
دست اندرکاران این تونل قرار است بیگدار به آب نزنند و قبل از بهرهبرداری کامل آنرا مورد تست قرار دهند، این آزمایشها در آبان ماه به اتمام میرسد و مقامات رسمی برنامه دارند تا اواسط خرداد ماه آینده طولانیترین تونل خط آهن دنیا را رسماً راهاندازی کنند، پیشبینی شده است در افتتاحیه این تونل حدود هزار نفر مسیر میان زوریخ تا میلان را با قطار تندرو طی کنند.
منبع: فارنت
این تونل از زیر کوههای آلپ عبور میکند و میلان را به زوریخ متصل میکند، قطار تندرویی در این مسیر تردد خواهد کرد که در سریعترین حالت به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد. جالب است بدانید در عملیات خاکبرداری بزرگترین تونل دنیا بیشتر از ۳۱ میلیون تن خاک از دل کوه بیرون کشیده شده است و متاسفانه هشت کارگر نیز در این مدت جان خود را از دست دادهاند.
دست اندرکاران این تونل قرار است بیگدار به آب نزنند و قبل از بهرهبرداری کامل آنرا مورد تست قرار دهند، این آزمایشها در آبان ماه به اتمام میرسد و مقامات رسمی برنامه دارند تا اواسط خرداد ماه آینده طولانیترین تونل خط آهن دنیا را رسماً راهاندازی کنند، پیشبینی شده است در افتتاحیه این تونل حدود هزار نفر مسیر میان زوریخ تا میلان را با قطار تندرو طی کنند.