به گزارش مشرق، سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات اخیر نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کمپین «خرید ماشین صفر ممنوع!»، اظهار داشت: تمامی کمپینهایی که منطبق با اصول و مبانی و ارزشهای اسلامی-ایرانی و انقلابی شکل میگیرند به نوعی از مشارکت و توجه مردم نسبت به تصمیمسازیها و تصمیمگیریهای نظام نشأت میگیرد.
وی با بیان اینکه ما باید تشکیل چنین کمپینهایی را ارج نهیم، افزود: به نظرم جنبه سازندگی و ارتقایی کمپین «خرید ماشین صفر ممنوع!» بسیار بالاتر و ارزشمندتر از جنبه منفی آن است؛ هر چند ممکن است ضرر کوتاهمدتی هم برای ما متصور باشد اما قطعاً در درازمدت منجر به ارتقا و رشد تولید با کیفیت بالا خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: به نظرم اینکه یک جماعتی در کشور به دنبال افزایش کیفیت خودرو باشند مثبت و سازنده است و ما باید از این نوع اقدامات جذاب حمایت و از آنها صیانت کنیم.
هاشمی تأکید کرد: ما بارها نسبت به افزایش قیمت خودرو داخلی علیرغم پایین بودن کیفیت آنها انتقاد داریم و تذکر هم دادهایم، خصوصاً به سازندگان خودرو اما متأسفانه توجهی به این انتقادات نشده است.
وی یادآور شد: همه تولیدکنندگان و سازندگان خودرو باید به این موضوع توجه داشته باشند که با جان انسانها بازی میکنند، اگر که کیفیتها و استانداردهای مورد انتظار را رعایت نکنند، جان این مردم در خطر است.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مردم ما به دلیل اینکه مسئولان نسبت به افزایش کیفیت و استانداردسازی خودروها حداکثر تلاش خودشان را نکردند و یا در حدّ و شأن این ملت انتظارات را برآورده نساختند، خودشان مستقیم وارد میدان شدند و چنین کمپینی را به راه انداختند.
وی همچنین گفت: انتظار این است که آقای نعمتزاده وزیر صنعت موضوع ایجاد کمپین مذکور را قدر بداند و از این فرصت استفاده کند تا اصلاح لازم در صنعت خودروسازی کشور از طریق این اهرم و ابزاری که مردم ایجاد کردهاند، انجام شود تا انشالله کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش یابد و صنعت خودروسازی ما استانداردهای لازم را برای حفظ جان مردم رعایت کند، وزیر صنعت به جای انتقاد و اظهار ناراحتی باید از مردمی که در جهت اصلاح و ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل گام برمیدارند، تشکر کند.
سیدمهدی هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ما نیاز به یک انقلاب و تحول زیربنایی دارد چه از نظر کمّی، چه از نظر کیفی و چه از نظر اقتصادی و مردم باید این رضایتمندی را از صنعت خودروسازی کشور پیدا کنند، خصوصاً که الآن شرایط اقتصادی کشور ما و از طرفی تحریمها رنگ و بوی قبلی را نداشته و ندارند و میتوانند از فرصت موجود استفاده حداکثر را ببرند.
وی با بیان اینکه ما باید تشکیل چنین کمپینهایی را ارج نهیم، افزود: به نظرم جنبه سازندگی و ارتقایی کمپین «خرید ماشین صفر ممنوع!» بسیار بالاتر و ارزشمندتر از جنبه منفی آن است؛ هر چند ممکن است ضرر کوتاهمدتی هم برای ما متصور باشد اما قطعاً در درازمدت منجر به ارتقا و رشد تولید با کیفیت بالا خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: به نظرم اینکه یک جماعتی در کشور به دنبال افزایش کیفیت خودرو باشند مثبت و سازنده است و ما باید از این نوع اقدامات جذاب حمایت و از آنها صیانت کنیم.
هاشمی تأکید کرد: ما بارها نسبت به افزایش قیمت خودرو داخلی علیرغم پایین بودن کیفیت آنها انتقاد داریم و تذکر هم دادهایم، خصوصاً به سازندگان خودرو اما متأسفانه توجهی به این انتقادات نشده است.
وی یادآور شد: همه تولیدکنندگان و سازندگان خودرو باید به این موضوع توجه داشته باشند که با جان انسانها بازی میکنند، اگر که کیفیتها و استانداردهای مورد انتظار را رعایت نکنند، جان این مردم در خطر است.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مردم ما به دلیل اینکه مسئولان نسبت به افزایش کیفیت و استانداردسازی خودروها حداکثر تلاش خودشان را نکردند و یا در حدّ و شأن این ملت انتظارات را برآورده نساختند، خودشان مستقیم وارد میدان شدند و چنین کمپینی را به راه انداختند.
وی همچنین گفت: انتظار این است که آقای نعمتزاده وزیر صنعت موضوع ایجاد کمپین مذکور را قدر بداند و از این فرصت استفاده کند تا اصلاح لازم در صنعت خودروسازی کشور از طریق این اهرم و ابزاری که مردم ایجاد کردهاند، انجام شود تا انشالله کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش یابد و صنعت خودروسازی ما استانداردهای لازم را برای حفظ جان مردم رعایت کند، وزیر صنعت به جای انتقاد و اظهار ناراحتی باید از مردمی که در جهت اصلاح و ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل گام برمیدارند، تشکر کند.
سیدمهدی هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ما نیاز به یک انقلاب و تحول زیربنایی دارد چه از نظر کمّی، چه از نظر کیفی و چه از نظر اقتصادی و مردم باید این رضایتمندی را از صنعت خودروسازی کشور پیدا کنند، خصوصاً که الآن شرایط اقتصادی کشور ما و از طرفی تحریمها رنگ و بوی قبلی را نداشته و ندارند و میتوانند از فرصت موجود استفاده حداکثر را ببرند.