نماینده وزن 98 کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف بلغارستانی جواز حضور در فینال را کسب کرد.

قاسم رضایی به فینال رسید
به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات سه وزن اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (دوشنبه) به وقت تهران در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده است، سه نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند که در وزن 98 کیلوگرم قاسم رضایی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر صفر از سد حریف بلغارستانی  گذشت و گام به دیدار نهایی گذاشت.

در وزن 98 کیلوگرم قاسم رضایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 از سد اسلام ماگومدوف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه گذشت. وی در دور سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر مقابل دانیل لوگو کوبررا از کوبا به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. رضایی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر صفر از سد چنگ ایلدیم دارنده مدال برنز جهان از ترکیه گذشت و علاوه بر حضور در نیمه‌نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک برزیل شد. نماینده کشورمان در این مرحله هم با نتیجه 3 بر صفر الیس گوری، قهرمان سال 2011 جهان از بلغارستان را شکست داد و فینالیست شد.

رضایی که یک مدال طلای المپیک لندن و 2 برنز جهان در سال‌های 2007 و 2014 را در کارنامه دارد در فینال برای کسب نخستین مدال طلای جهانی‌اش مبارزه خواهد کرد.

با توجه به اینکه شش نفر برتر هر وزن سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب می کنند رضایی با حضور در نیمه نهایی المپیکی شد و دومین سهمیه را برای کشتی فرنگی ایران به ارمفان آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس