کد خبر 468373
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت ۳ مجروح باقیمانده از حادثه مکه گفت:‌ ۲ تن از بیماران تا آخر هفته ترخیص می‌شوند و بیمار مشکوک به مرگ مغزی هم که تحت جراحی قرار گرفت در حال حاضر هوشیار است و چهارشنبه به عرفات می‌رود.

به گزارش مشرق، حمید محمدی ، با بیان اینکه در حال حاضر 3 مجروح در بیمارستان مکه داریم که دونفر از آنها تا پایان هفته مرخص می‌شوند، اظهار داشت: یک نفر دیگر مشکوک به ضربه مغزی بود که عمل جراحی انجام داد و در حال حاضر هوشیار است.

وی اضافه کرد: این بیمار قرار است 4 شنبه به وقوف عرفات برود و و از آنجا با آمبولانس ویژه‌ای برای انجام اعمال خود به صحرای عرفات منتقل می‌شود، لذا ما زائری را نداریم که مجروح باشد و نتواند اعمال خود را انجام دهد.

محمدی در پاسخ به سوالی در زمینه پرداخت خسارت به قربانیان و مجروحان حادثه مسجدالحرام، با بیان اینکه طبق قرارداد ما با بیمه که ارتباطی با موضوع عربستان ندارد، این سازمان بیمه متعهد است خسارت فوتی به خانواده قربانیان حادثه مکه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه این مبلغ به زودی پرداخت می‌شود، با اشاره به پرداخت خسارت از سوی دولت عربستان به جان‌باختگان و مجروحان این اتفاق تلخ، تصریح کرد: دولت عربستان متعهد است طبق قوانین بین‌المللی به این افراد خسارت بپردازد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما هم این موضوع را از طریق کنسول‌گری ایران به عنوان دستگاه متولی صیانت از حقوق شهروندان ایرانی در خارج کشور، پیگیر پرداخت این مبلغ هستیم.

دولت عربستان روز گذشته اعلام کرد: دفتر پادشاهی عربستان اعلام کرد که این کشور به مجروحانی که در حادثه مکه دچار نقص عضو شده‌اند و خانواده‌های شهدای این حادثه یک‌میلیون ریال سعودی اختصاص و به زخمی‌های این حادثه 500هزار ریال سعودی پرداخت خواهد کرد؛ همچنین دفتر پادشاهی عربستان دستور داده است تا به خانواده‌ زخمی‌های این حادثه ویزای مخصوص برای عیادت از مریض‌های خود داده شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • vaseb ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    یک میلیارد تومان برای فوت شده ها و 500 میلیون تومان برای زخمی ها ولی چه فایده داغ عزیز را با هیچ پولی نمی شود فراموش کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس