وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه نامتوازن به رشته‌های ورزشی از حضور افرادی در اداره ورزش در گذشته نشأت می‌گیرد که هیچ سنخیتی با این حوزه نداشتند.

گودرزی: افرادی ورزش کشور را اداره می‌کردند که هیچ سنخیتی با آن نداشتند
به گزارش مشرق، رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی امروز (دوشنبه) با  محمود گودرزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

گودرزی در این نشست پس از ارائه گزارشی از روند فعالیت فدراسیون از سوی رئیس و اعضای هیئت رئیسه آن، با بیان اینکه ورود به عرصه فنی، اجرایی و توسعه‌ای فدراسیون‌ها در اولویت برنامه‌های وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: کمبود منابع مالی عمده‌ترین مشکل این حوزه است اما این معضلی است که همیشه با ما بوده و باید از دیگر ظرفیت‌های ورزش استفاده و منابع را مدیریت کرد.

وی ایران را دارای غنایم طبیعی و انسانی بی‌شماری دانست و افزود: کشورهای توسعه یافته به جای بهره‌گیری بی‌حدواندازه از منابع طبیعی، از نیروی انسانی خود تولید ثروت می‌کنند. به طور مثال کشور ژاپن 85درصد ثروت خود را از این راه به دست می‌آورد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با گلایه از نگاه غیر فنی که سال‌ها در ورزش حاکم بوده، گفت: نمی‌خواهم کسی را نقد کنم اما افرادی ورزش کشور را اداره می‌کردند که هیچ سنخیتی با این حوزه نداشتند و عدم نگاه متوازن به رشته‌های ورزشی نیز از آن جا نشأت می‌گیرد.

گودرزی نگاه یکسان به همه فدراسیون‌ها رامورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رشته‌های جذابی نظیر کوهنوردی باید برای توسعه بیشتر با استفاده از تبلیغات و بهره‌گیری از پتانسیل رسانه‌ها جذب مخاطب کنند.

وی ستاره‌ها و چهره‌های شاخص را عامل اصلی معرفی رشته‌ها به عموم مردم عنوان کرد و اظهار داشت: این ستاره‌های ورزشی هستند که مخاطبین را حساس می‌کنند و ما در رشته‌هایی که مغفول واقع شده‌اند نیاز به این چهره‌ها داریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این نکته که اثرات مثبت رشته کوهنوردی بر بدن انسان بیش از سایر رشته‌ها است، گفت: کوهنوردی به نوعی دوپینگ ورزشکاران محسوب می‌شود، چرا که اثرات بیولوژیکی شگرفی در بردارد.

گودرزی در ادامه درباره محل فدراسیون‌های ورزشی تصریح کرد: در حال حاضر فدراسیون‌ها پراکنده هستند اما ما در نزدیکی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک محلی را براساس استانداردهای معین، برای گردهم آمدن آنها پیش‌بینی کرده‌ایم که گودبرداری از آن آغاز شده است.

او خاطرنشان کرد: ما وارث سوء مدیریت در ایجاد امکانات ورزشی بودیم که این با مقایسه‌ای در سرانه ورزشی استان تهران (33 سانتیمتر) با استان بوشهر(نزدیک به 2 متر مربع) قابل مشاهده است. کارهایی بدون مطالعات آمایشی منجربه این موارد شده است اما با توجه به محدودیت مالی دولت این کار متوقف شده است، چرا که باید تا پایان سال 94 این پروژه به اتمام می‌رسید که تاکنون از 50 درصد اعتبارات عمرانی 6 ماه نخست سال، تنها 2.5 درصد را دریافت کرده‌ایم. در نظر داریم با فروش برخی زمین‌های بلا استفاده خود، هزینه ساخت این مکان را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بودجه اجرایی و عمرانی وزارتخانه گفت: ما دو بار در سال گذشته تجلیل از قهرمانان را داشتیم که رقمی معادل 48 میلیارد تومان خرج در بر داشت و باید گفت که بودجه اجرایی ما برای همه فدراسیون‌ها تنها 75 میلیارد تومان است.

گودرزی در ادامه با استقبال از طرح‌های پژوهشی فدراسیون‌ها اظهار داشت: در خصوص استعدادیابی و تعیین شاخص های آن اگر فدراسیون‌ها خود محقق دارند معرفی کنند و اگر نه، ما از طریق فراخوان در دانشگاه در این خصوص اقدام خواهیم کرد و هزینه آن را معاونت فرهنگی تقبل خواهد کرد.

وی در پایان به رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: به همه شما دست مریزاد می‌گویم که با دست خالی امور را پیش می‌برید. منابع زیادی بین خیرین، بخش خصوصی و مردم وجود دارد که باید روش‌های جذب آن را فرا بگیریم. زمینه فعالیت در این حوزه زیاد است به شرط این که به دقت شناسایی شود.
منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    شما خیلی خوبی با نتایج فوتبال و والیبال و کشتی و.....آقای هم سنخ از سر کلاس دانشگاه اومدید مدیریت کنید
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    مثلا جنابعالی که سنخیت داری کدام شق القمر رو کردین؟؟؟؟!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس