کد خبر 475924
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲

دولت ترکیه در بیانیه رسمی در هماهنگی با نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا حملات هوایی روسیه علیه مخالفان بشار اسد را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تودی زمان، دولت ترکیه با انتشار بیانیه ای حملات هوایی روسیه به سوریه را محکوم کرد و خواستار توقف عملیات هوایی جنگنده های روس در سوریه شد.

ترکیه همراه نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا به طور عملی وارد جنگ با داعش شده است. ترکیه اظهارات مقامات آمریکا را تکرار می کند که مدعی اند روسیه مواضع مخالفان دولت بشار اسد را هدف قرار می دهد.

مقامات آمریکایی می گویند هدف اصلی روسیه از حضور نظامی در خاک سوریه تقویت دولت بشار اسد در مقابل مخالفانش است ولی این ادعا از سوی کرملین رد شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: روسیه ارتش آزاد سوریه را تروریست نمی داند و تنها مواضع داعش را مورد حمله قرار می دهد. ترکیه در بیانیه رسمی خود که با کمک و هماهنگی نیروهای ائتلافی منتشر شد، از دولت روسیه خواسته است تنها مواضع داعش را بمباران کنند.

از زمان شکل گیری ائتلاف ضد دولتی در سوریه ترکیه همواره از مخالفان بشار اسد حمایت کرده است. آنها می گویند مخالفان بشار اسد با نیروهای داعش فرق دارند. یکی از مقامهای روسیه گفته است عملیات نظامی علیه داعش در سوریه بین سه تا چهار ماه بطول می انجامد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    بیچاره مردم سوریه :(

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس