عضو کمیسیون امنیت ملی از تکمیل امضاهای طرح سوال برخی نمایندگان از وزیر خارجه کشورمان به دلیل مصافحه با اوباما و ارائه آن به کمیسیون در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، "جواد کریمی‌قدوسی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس به دنبال مصافحه وزیر خارجه کشورمان با اوباما طرح سؤال از ظریف را تهیه کرده‌اند، اظهار کرد: امضاهای این طرح سوال فردا (یکشنبه 12 مهر ماه) از سوی برخی از نمایندگان مجلس تکمیل خواهد شد.

نماینده مشهد و کلات در ادامه افزود: با تکمیل امضاهای نمایندگان، طرح سوال از ظریف به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه می‌شود اما این روند زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه ظریف به دلیل سفرهای متمادی زمانی برای حضور در مجلس ندارد، تاکید کرد: وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه (14 مهرماه) برای پاسخگویی به سوالاتی که از قبل درخواست شده در کمیسیون امنیت ملی حضور می‌یابد.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: مسلما حضور ظریف برای پاسخگویی به سوال برخی از نمایندگان در مورد مصافحه با اوباما به چند هفته آینده موکول می‌شود.

گفتنی است؛ روز دوشنبه (6 مهرماه) پس از پایان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در حال خروج از سالن مجمع بود به طور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در حال ورود به محل مجمع عمومی بودند، روبرو شد و سلام و احوالپرسی و مصافحه کرد.

همچنین این حرکت واکنش تعدادی از نمایندگان مجلس را روز چهارشنبه (8 مهر ماه) در صحن علنی مجلس برانگیخت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس