کد خبر 479661
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید تعداد فدراسیون‌هایی که در حال حاضر کار استعدادیابی را انجام می‌دهند به 29 افزایش یافته‌اند.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در همایش رونمایی از دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی گفت: استعدادیابی یکی از محورهای اصلی وزیر ورزش است که در برنامه‌هایش به مجلس ارائه شد. ما از همان ابتدا که کار را در وزارت شروع کردیم متوجه شدیم این کار نیاز به حوصله دارد و باید با دقت جلو برود.

وی افزود: در طی 2 سال گذشته اقدامات نسبتا خوبی در این زمینه انجام شده که حاصل آن را در سال‌های نه چندان دور خواهید دید. در موضوع استعدادیابی تلاش ما این بوده که به دنبال کارهای کوتاه مدت نباشیم.

سجادی با اشاره به اینکه کار در زمینه استعدادیابی در دو زمینه سخت‌افزارری و نرم‌افزاری انجام شده، خاطرنشان کرد: از نظر سخت‌افزاری تعدادی اماکن ورزشی در دهه 60 و 70 تاسیس شده بود که نیمه کاره بودند. همکاران من بررسی کردند اماکنی که تعطیل بودند، اماکنی که امکانات کمی داشتند و آنهایی که قابل راه‌اندازی هستند مورد بررسی قرار گرفتند که تلاش ما تجهیز اماکن بود.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه در زمینه فعالیت‌های این وزارتخانه در بخش نرم‌افزاری یادآور شد: با استفاده از پژوهش‌ها با همکاری فدراسیون‌های ورزشی و انجمن‌های ورزشی آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که کار مشترکی را برای شناسایی افراد شروع کردیم. منبع اصلی ما در آموزش و پرورش است.

سجادی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای شروع کار 8 فدراسیون در زمینه استعدادیابی فعال بودند، گفت: در حال حاضر 29 فدراسیون کار را شروع کردند ما از 7 ماه پیش به دنبال رونمایی از این استعدادیابی‌ها بودیم که از تجربیات هم استفاده کنیم. به همین دلیل علاوه بر غرفه‌ها کارگاه‌هایی هم داریم. موضوع دیگر آمایش سرزمین است که امروز نتیجه این طرح را نیز داریم. این طرح پشتوانه عملیاتی برای تامین منابع انسانی است. ما در وزارت ورزش به دنبال طرح‌های کوتاه مدت نیستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس