کد خبر 480604
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۷

شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از مقامات نظامی آمریکایی از تحویل مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات به شورشیان مخالف دولت سوریه خبر داد.

 به گزارش مشرق، شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی از تجهیز شورشیان مخالف دولت بشار اسد از سوی آمریکا خبر داده است. بر این اساس آمریکا ۵۰ تن مهمات به شورشیان تحویل داده است.

به گزارش این شبکه هرچند انتقادها برای عدم کارآیی گروههای مخالف و عدم پیشرفت آموزشهای آمریکا در سوریه وجود دارد ولی دولت اوباما هنوز از این گروهها حمایت می کند. به گفته منابع نظامی آمریکا ۱۱۲ بسته مهمات و تسلیحات از طریق هوا به شورشیان رسانده شده است تا در مقابل نیروهای دولتی و نیروهای نظامی روسیه مقاومت کنند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با شبکه سی ان ان از تحویل همه بسته ها به شورشیان خبر داده است. وی گفت این بسته ها توسط هوپیماهای نظامی c۱۷ به شورشیان رسانده شده است.

بر این اساس گروه موسوم به ائتلاف سوریه عرب این سلاح ها را تحویل گرفته است که ازسوی آمریکا علیه دولت بشار اسد حمایت می شود. پنتاگون پیش ازاین گفته بود در نظر دارد به خاطر عدم کارآیی گروههای مخالف دولت سوریه، آموزش به این گروهها را متوقف کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس