کد خبر 482641
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

نوعی فلش‌مموری مخرب تولید شده است که می‌تواند پس از اتصال به‌رایانه، دستگاه را به‌آتش بکشد یا قطعات اصلی آن را بسوزاند.

 به گزارش مشرق، نوعی فلش‌درایو مخرب با نام ‘Dark Purple’ تولید شده که از طریق درگاه یو‌اس‌بی طعمه را مورد حمله قرار می‌دهد و نه تنها اطلاعات درایورها بلکه کل قطعات سخت‌افزاری را به نابودی خواهد کشاند؛ این قطعه  توسط یک متخصص روس علاقه‌مند به حوزه سخت‌افزار ساخته شده است.

این فلش‌درایو 220 ولتی می‌تواند رایانه شما را به آتش بکشد!/ ویدئو

این فلش‌درایو  مخرب پس از دریافت انرژی الکتریکی 220 ولت از طریق درگاه یو‌اس‌بی، مانند یک ترانسفورماتور جریان مستقیم عمل کرده و در هر سیکل به وسیله چند خازن کوچک جریان خروجی را افزایش می‌دهد. این پریود رفت و برگشت تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد تا برد اصلی سیستم و قطعاتی که دارای دیودهای TVS هستند به کلی از بین بروند.

این فلش‌درایو 220 ولتی می‌تواند رایانه شما را به آتش بکشد!/ ویدئو

اکثر قطعات اصلی نصب شده بر روی مادربرد از طریق کابل و یا سیم‌کشی داخلی به یکدیگر متصل بوده از این رو جریان بیش از اندازه موجب آسیب رساندن به آن‌ها نیز می‌شود.

{$sepehr_media_1193025_400_300}

از آنجا که این روزها فایروال‌ و آنتی‌ویروس‌های قدرتمندی بر روی گجت‌های مختلف نصب است، از USB killer می‌توان به منظور نابود کردن تمامی اطلاعات موجود بر روی دستگاه‌های دارای درگاه یو‌اس‌بی با ضریب اطمینان 100 درصد استفاده کرد. تولید انبوه USB killer باعث خواهد شد زین پس اگر سهواً و یا عمداً به یک فلش‌درایو ناشناس برخورد کردید با صرف نظر از اطلاعات، آن را به حال خود رها کنید یا اینکه صابون از بین رفتن تمام قطعات سیستمتان را به جان بخرید.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 1
    متن اشتباه ترجمه شده! ولتاژ ورودی USB استاندارد و همان 5 ولت است، ولی در خازنهای این وسیله ذخیره شده و خروجی این وسیله 220 ولت خواهد بود. اگر خروجی USB برابر با 220 ولت بود که پس از برخورد دست با درگاه انسان را برق می گرفت!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    مسخره بود. ابله اگر چند تا سوکت یو اس بی را هم با هم اتصال کوتاه میکرد هم همین میشد.
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    هدفش چی بوده ؟؟ فقط آسیب؟؟؟ این وسیله باید در دسترس عموم باشه آیا؟؟
  • سروش ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    اگر در یک درگیری لب تاب شمایی که در محاصره هستید اسراری داشته باشه این طوری همه اطلاعات مهم اون ازبین میره و دشمن نمی تونه به اطلاعات شما دسترسی داشته باشه یا این که فقط کافیه به لب تاب دزدیده شده چند ثانیه دسترسی داشته باشی کل اطلاعات اون از بین خواهد رفت و یا با اتصال به یک سرور می توان تمام یا قسمتی از اون رو از کار انداخت فقط یک نفوذی نیاز داره که روسها توی پیدا کردن نفوذی استادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس