این هفته دیدار فولاد و تراکتورسازی در اهواز هم دو اخراجی داشت که یکی از آنها- اسماعیل شریفات- سرشناس بود و سابقه‌دار در اخراج، مثل دهنوی و نورمحمدی.

گروه ورزشی مشرق - تساوی پرسپولیس و صبا اگرچه یک امتیاز برای تیم‌های مذکور به ارمغان آورد اما خسارت‌هایی را هم برای آنها به همراه داشت.

قرمزها اواخر دیدار یادشده علیرضا نورمحمدی را به دلیل کارت قرمزی که دریافت کرد، از دست دادند و صبا هم به همین دلیل قاسم دهنوی را در ایستگاه نهم رقابت‌ها کنار خود نخواهد داشت.

اینکه چرا دو بازیکن یادشده با یکدیگر مشاجره لفظی توام با چاشنی فحش و ناسزا داشتند، مساله‌ای است که قطعا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به آن ورود خواهد کرد.

اخراجی‌های سرشناس هفته اخیر لیگ برتر

با این حال ورق زدن کتابچه آمار لیگ نشان می‌دهد این دو هم‌تیمی سابق و اتفاقا هم‌سن و سال(34) سابقه اخراج از بازی‌ها را داشته‌اند.

البته این هفته دیدار فولاد و تراکتورسازی در اهواز هم دو اخراجی داشت که یکی از آنها- اسماعیل شریفات- سرشناس بود و سابقه‌دار در اخراج، مثل دهنوی و نورمحمدی.

* اخراج دقیقه98 نورمحمدی

می‌گویند کاپیتان پرسپولیس از الفاظ زشتی در جدال لفظی با قاسم دهنوی از صبا استفاده کرده و شاید همین امر باعث شود تا حتی دیدار سه هفته بعد قرمزها در داربی پایتخت را از دست بدهد.

1- علیرضا نورمحمدی: مدافع 34ساله پرسپولیس آخرین‌بار چهار سال و شش‌ماه و سه روز قبل کارت قرمز خداداد افشاریان را پیش چشم خود دیده بود. در ایستگاه سی‌ام لیگ دهم پرسپولیس با گل دقیقه94 آرفی از استیل‌آذین 2 بر یک جلو افتاده بود که نورمحمدی(98) با کارت قرمز داور مسابقه از زمین اخراج شد. جمعه 26فروردین‌ماه سال1390 سوشا مکانی گلر استیل‌آذین بود و علیرضا حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس.

* دهنوی و اخراج از داربی اصفهان

دهنوی سر دیگر جدال لفظی«زشت» دیدار صبا و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ‌برتر بود. هافبکی که سابقه بازی برای قرمزها را هم در کارنامه دارد.

2- قاسم دهنوی: این هافبک دفاعی 34ساله فصل قبل برای ذوب‌آهن بد کار نکرد. با این حال آخر فصل از نصف‌جهانی‌ها جدا شد. قاسم آخرین مرتبه در ایستگاه21 لیگ قبل با کارت قرمز محمدرضا اکبریان از داربی اصفهان اخراج شد. جمعه اول اسفندماه سال93 سپاهان و ذوب‌آهن با گل‌های محمدرضا خلعتبری(24) و اکبر ایمانی(37) مساوی بودند که دهنوی در دقیقه86 از زمین اخراج شد. البته هفت‌ماه و 28روز پیش اکبریان، رحمان احمدی گلر سپاهان را هم با کارت قرمز خود(40) از زمین اخراج کرده بود.

* سر شریفات بعد از 4سال و نیم دوباره به چرخ تراکتور خورد

در ایستگاه هشتم لیگ15، فولاد پیش چشم هوادارانش به تراکتورسازی باخت تا تونی و سربازانش از بحران خارج شوند.

در دیدار مذکور فرید بهزادکریمی از تراکتورسازی برای نخستین‌بار طعم اخراج را چشید اما در سوی دیگر میدان محسن قهرمانی به اسماعیل شریفات کارت قرمز نشان داد.

3- اسماعیل شریفات: اسماعیل همچنان مهاجم محبوب استقلالی‌هاست؛ مهاجم ریزنقشی که در سال‌های اخیر به یکی از ارکان اصلی در فاز هجومی فولاد تبدیل شده است. شریفات جمعه با نظر محسن قهرمانی در دقیقه69 دیدار برابر تراکتورسازی از زمین اخراج شد تا بازی از نظر«کمی» به تعادل کشیده شود. قهرمانی پیش از این(62) بهزادکریمی از تراکتورسازی را با کارت قرمز خود بدرقه کرده بود.

نکته قابل تامل این‌جاست که شریفات آخرین‌بار چهار سال و شش‌ماه و هشت‌روز قبل در دیدار استقلال برابر تراکتورسازی در زمین اخراج شده بود و حالا دوباره در تقابل با این تیم تبریزی زودتر از موعد مقرر زمین را ترک می‌کرد. یکشنبه 21فروردین‌ماه سال90 تراکتورسازی در تهران با گل‌های محمد نصرتی(7) و جاسم کرار(85) در مقابل تک‌گل سیدصالحی(34) از استقلال جلو بود که شریفات(92) از زمین اخراج شد. بدشانسی اسماعیل وقتی کامل شده بود که بدانیم تنها هفت دقیقه قبل از گرفتن کارت قرمز به جای سیدصالحی وارد زمین شده بود.

آن روز توج حق‌وردی دیدار استقلال و تراکتورسازی را قضاوت می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس