کد خبر 484766
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که سفیر ونزوئلا در سازمان ملل از شورای امنیت این سازمان خواسته است که هرچه سریع‌تر رفتار خود را با اصول مبتنی بر دموکراسی تطبیق دهد.

به گزارش مشرق به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «رافائل رامیرز» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل روز گذشته از شورای امنیت این سازمان خواست که هرچه سریع‌تر رفتار خود را با اصول مبتنی بر دموکراسی تطبیق دهد.

«رامیرز» در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل، عنوان کرد که این سازمان همواره با تصمیم عده اندکی مذاکرات درباره قطعنامه‌ها را محدود کرده و در برخی موارد اقدام به تمدید تحریم‌ها می‌کند.

وی در این رابطه افزود که صدور قطعنامه 2240 از سوی شورای امنیت سازمان ملل در موضوع مهاجران که در غیاب ونزوئلا صورت گرفته است، نمونه دیگری از عملکرد غیردموکراتیک سازمان ملل است.

«رامیرز» تصریح کرد که راه و روش سازمان ملل باید بر اساس مذاکره و گفت‌وگو باشد و به همین دلیل ما از این سازمان می‌خواهیم که به سرعت اصول دموکراسی، شفافیت و مشارکت همگانی را در روش‌های کاری خود نهادینه کند.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل ضرورت تقویت صلح و امنیت را نیز یادآوری کرده و اظهار داشت که صلح و امنیت دو موضوعی هستند که در حال حاضر نگرانی جامعه بین‌الملل را برانگیخته‌اند.

وی در ادامه سخنان خود از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با برگزاری جلساتی عمومی، کشورهای آسیب دیده از تصمیمات این شورا را دعوت کند و پای سخنان آنان بنشیند.

در 27 سپتامبر (5 مهر) نیز «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این کشور برای بالا بردن سطح دموکراسی در عملکرد سازمان ملل، پیشنهاداتی را به این سازمان ارسال کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس