رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود شیخ سلمان نقشی در کشتار شیعیان دارد گفت: نظری ندارم؛ وارد مسائل سیاسی نمی‌شوم و قطعا به عنوان یک عضو AFC از وی حمایت خواهم کرد.

درمورد نقش شیخ سلمان در کشتار شیعیان نظری ندارم/ قطعا از او حمایت می‌کنمبه گزارش مشرق، علی کفاشیان در جمع خبرنگاران در مورد اعلام آمادگی شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در انتخابات فیفا و اینکه موضع فوتبال ایران در رابطه با وی با توجه به صحبت‌های که مبنی بر آلوده بودن دست شیخ سلمان به خون شیعیان وجود دارد، چیست؟ توضیح داد و یادآور شد: به هر حال شیخ سلمان کاندیدای فیفا شده است و قطعاً یکی از گزینه‌های مورد حمایت ما خواهد بود.

وی در این رابطه ادامه داد: اینکه گفته می‌شود شیخ سلمان نقشی در کشتار شیعیان دارد هم نظری ندارم؛ وارد مسائل سیاسی نمی‌شوم. آنچه مسلم است از نظر ما وقتی رئیس  AFCکاندیدا شده است، به عنوان یکی از کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از وی حمایت کنیم.

به گزارش مشرق، این اظهارات کفاشیان در حالی صورت می گیرد که روزنامه گاردین هفته گذشته در خصوص نامزدی شیخ سلمان برای ریاست فیفا نوشته بود: اخبار انتشار یافته حاکی است شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رییس فدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از عوامل سرکوبگر انقلابیون بحرین، در نظر دارد خود را برای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" نامزد کند. سازمان های حقوق بشر به دلیل دست داشتن این شاهزاده در سرکوب تظاهرات مردمی شکل گرفته در بحرین در سال 2011 علیه کاندیداتوری وی برای تصدی ریاست فیفا بسیج شده اند.

سازمانهای حقوق بشر می گویند سلمان بن ابراهیم در شناسایی ورزشکاران شرکت کننده در تظاهرات مردمی بحرین در سال 2011 نقش داشته است که گفته می شود برخی از آنان در معرض بازداشت و شکنجه قرار گرفته اند.

با این وجود شیخ سلمان نقش خود در سرکوب انقلابیون بحرین را رد کرده و گفته است: من به عنوان یک نامزد پاک دست برای تصدی پست ریاست فیفا خود را کاندید می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    دمش گرم. قرار نیست همه به جای مغزشون مثل شماها از معده کمک بگیرن مشرق
  • مبارز ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    این مساله سیاسی نیست عقیدتیه... و اگر مسلمون نیستی لااقل انسانیه....
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    مگه تو هم مغز داری نکنه از ریختن خون شیعیان راضی وخوشت آمده مگر امام حسین نفرمودند اگردین ندارید لا قل آزادمرد باشید.
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    دیپلماستی خنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس