به گزارش مشرق، دو تن از بنیانگذاران اسکایپ روشی جدید را برای ارسال کالا در پیش گرفتهاند که برخلاف بهرهگیری از پهپادها، از زمین برای انتقال استفاده میکند.
این کمپانی که Starship Technologies نام دارد، در واقع روباتهایی هستند که در پیادهروها حرکت کرده و میتوانند کالاها یا هر چیزی را به دست خریدار یا هر شخصی که در انتظار دریافت کالا است، برسانند.
سرعت حرکت این روبات چهار مایل در ساعت است. هدف از ساخت این روبات، حمل باری به وزن ۱۰ کیلوگرم و کاهش میزان هزینهی ارسال کالاها در فاصلههای کمتر از یک کیلومتر است.
براساس اطلاعات ارائه شده، روباتهای توسعه یافته توسط این کمپانی تا ۹۹ درصد بصورت هوشمند به کار خود ادامه خواهند داد. البته این روباتها در تمام اوقات توسط کمپانی سازنده تحت کنترل خواهند بود تا در صورت بروز مشکل در فرآیند مسیریابی یا گیج شدن در راه پیدا کردن هدف، توسط اپراتورها کنترل شوند.
یکی از جالبترین نکات در مورد سیستم ارسال کالای Starship این است که محموله درون روبات قرار گرفته و قفل میشود. در این حالت گیرنده تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود قادر خواهد بود تا این بسته را تحویل بگیرد. انتظار میرود در کنار این روبات اپلیکیشنی نیز در اختیار کاربران قرار گیرد تا بتوانند بستههای ارسال شده برای آنها را روی نقشه تحت تعقیب قرار دهند.
با توجه به اینکه سرعت و محدودهی حرکتی این روباتها بسیار پایین است، پس نباید انتظار داشت تا با استفاده از این روباتها بتوان کالاهایی را به نقاط دیگر شهر ارسال کرد؛ بلکه راهکار مورد نظر برای استفاده از این روباتها، تعیین کردن هابهایی در سطح شهر است که هر یک با استفاده از روباتهای موجود میتوانند بخشی را پوشش دهند. آهیت هینلا، مدیرعامل استارشیپ تکنولوژی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
هدف ما دست یافتن و پیادهکردن رسیدن به سه صفر توسط کمپانیها است. به صفر رساندن هزینهی ارسال، به صفر رساندن هزینهی انتظار برای بستهی مورد نظر و به صفر رساندن آثار زیست محیطی ناشی از ارسال کالا، اهداف اصلی تعیین شده برای استارشیپ تکنولوژی است.
با توجه به اینکه روباتهای توسعه یافته الکتریکی هستند، از نظر آلایندگی مشکلی وجود ندارد. با توجه به اینکه شماری از کمپانیها از ون یا وانت برای ارسال کالا استفاده میکنند، پس باید راهکار در پیش گرفته شده توسط این کمپانی برای استفاده از روبات را بسیار کارآمد و کاربردی خواند.
به طور حتم هدف از تولید چنین روباتهایی هدف قرار دادن کمپانیهایی نظیر آمازون با سرویسهایی چون آمازون پرایم ناو است. آمازون با بهرهگیری از سیستم مشابهی برای تقسیم بندی شهر و استفاده از سیستم هاب برای ارسال کالا، در مرحلهی آخر از عوامل انسانی برای رساندن کالا به دست مشتری استفاده میکند که در مورد راهکار استارشیپ تکنولوژی این وظیفه به عهدهی روباتها گذاشته میشود.
بنابر ادعای کمپانی سازندهی این روباتها، انرژی مصرف شده توسط هر دستگاه از این محصولات کمتر از یک لامپ است؛ اما این داده برای ارزیابی عملکرد این روباتها کافی نیست. استارشیپ تکنولوژی هنوز چالشهایی را پیش روی خود دارد تا اینکه بتواند این سیستم را بصورت همگانی راهاندازی کرده و مورد استفاده قرار دهد.
منبع: زومیت
این کمپانی که Starship Technologies نام دارد، در واقع روباتهایی هستند که در پیادهروها حرکت کرده و میتوانند کالاها یا هر چیزی را به دست خریدار یا هر شخصی که در انتظار دریافت کالا است، برسانند.
سرعت حرکت این روبات چهار مایل در ساعت است. هدف از ساخت این روبات، حمل باری به وزن ۱۰ کیلوگرم و کاهش میزان هزینهی ارسال کالاها در فاصلههای کمتر از یک کیلومتر است.
براساس اطلاعات ارائه شده، روباتهای توسعه یافته توسط این کمپانی تا ۹۹ درصد بصورت هوشمند به کار خود ادامه خواهند داد. البته این روباتها در تمام اوقات توسط کمپانی سازنده تحت کنترل خواهند بود تا در صورت بروز مشکل در فرآیند مسیریابی یا گیج شدن در راه پیدا کردن هدف، توسط اپراتورها کنترل شوند.
یکی از جالبترین نکات در مورد سیستم ارسال کالای Starship این است که محموله درون روبات قرار گرفته و قفل میشود. در این حالت گیرنده تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود قادر خواهد بود تا این بسته را تحویل بگیرد. انتظار میرود در کنار این روبات اپلیکیشنی نیز در اختیار کاربران قرار گیرد تا بتوانند بستههای ارسال شده برای آنها را روی نقشه تحت تعقیب قرار دهند.
با توجه به اینکه سرعت و محدودهی حرکتی این روباتها بسیار پایین است، پس نباید انتظار داشت تا با استفاده از این روباتها بتوان کالاهایی را به نقاط دیگر شهر ارسال کرد؛ بلکه راهکار مورد نظر برای استفاده از این روباتها، تعیین کردن هابهایی در سطح شهر است که هر یک با استفاده از روباتهای موجود میتوانند بخشی را پوشش دهند. آهیت هینلا، مدیرعامل استارشیپ تکنولوژی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
هدف ما دست یافتن و پیادهکردن رسیدن به سه صفر توسط کمپانیها است. به صفر رساندن هزینهی ارسال، به صفر رساندن هزینهی انتظار برای بستهی مورد نظر و به صفر رساندن آثار زیست محیطی ناشی از ارسال کالا، اهداف اصلی تعیین شده برای استارشیپ تکنولوژی است.
با توجه به اینکه روباتهای توسعه یافته الکتریکی هستند، از نظر آلایندگی مشکلی وجود ندارد. با توجه به اینکه شماری از کمپانیها از ون یا وانت برای ارسال کالا استفاده میکنند، پس باید راهکار در پیش گرفته شده توسط این کمپانی برای استفاده از روبات را بسیار کارآمد و کاربردی خواند.
به طور حتم هدف از تولید چنین روباتهایی هدف قرار دادن کمپانیهایی نظیر آمازون با سرویسهایی چون آمازون پرایم ناو است. آمازون با بهرهگیری از سیستم مشابهی برای تقسیم بندی شهر و استفاده از سیستم هاب برای ارسال کالا، در مرحلهی آخر از عوامل انسانی برای رساندن کالا به دست مشتری استفاده میکند که در مورد راهکار استارشیپ تکنولوژی این وظیفه به عهدهی روباتها گذاشته میشود.
بنابر ادعای کمپانی سازندهی این روباتها، انرژی مصرف شده توسط هر دستگاه از این محصولات کمتر از یک لامپ است؛ اما این داده برای ارزیابی عملکرد این روباتها کافی نیست. استارشیپ تکنولوژی هنوز چالشهایی را پیش روی خود دارد تا اینکه بتواند این سیستم را بصورت همگانی راهاندازی کرده و مورد استفاده قرار دهد.
منبع: زومیت