به گزارش مشرق، پول درآوردن در ابعاد بازی کلش آو کلنز بهاین راحتیها نیست اما باز هم میتوان گفت که سازندگان این بازی نسبت به تجارتهای دیگر درآمد خوبی داشتهاند، برای مقایسه میتوان نوکیا را مثال زد، نوکیا برای رسیدن به مقام بزرگترین سازنده گوشیهای موبایل سختیهای زیادی را تحمل کرد و با چالشهای فراوانی روبرو شد اما پس از معامله نوکیا با مایکروسافت تنها ۹۲ میلیون یورو دست نوکیا را گرفت. به این ترتیب اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشید متوجه خواهید شد که شرکت سوپرسِل (Supercell)، توسعهدهنده کلش آو کلنز، ده برابر بیشتر از نوکیا سودآوری داشته است!
این درآمد نجومی باعث شده تا سازنده فنلاندی بازی کلش آو کلنز به بزرگترین شرکت درآمدزا در این کشور تبدیل شود. اگر نگاهی گذرا به کاسبی شرکتهای تولید کننده بازیهای موبایل داشته باشید به راحتی میتوان متوجه شد که کار و کاسبی این شرکتها سکه است و پول خوبی به جیب میزنند.
شرکت توسعهدهنده بازی کندی کراش نیز بازار بسیار خوبی دارد و سال گذشته میلادی حدود ۱.۳ میلیارد دلار از طریق پرداخت درون برنامهای توسط کاربران درآمد داشته است، این درآمد نسبت به سال دو سال گذشته نیز افزایشی چندین برابر داشته است، دو سال پیش خرید بازیکنان در کندی کراش ۶۳۳ هزار دلار سود در هر روز روانه جیب سازندگان این بازی کرده بود. اگر چه نهایتا نصیب اکتیویژن شد.
البته تجربه نشان داده است که بازیهای موبایل سیر صعودی بسیار زیادی دارند اما پس از مدتی با افت شدید روبرو میشوند و نمیتوانند موفقیتهای گذشته را تکرار کنند، بازی موبایل پرندگان خشمگین نمونه بسیار مناسبی از بازیهای موبایل است که پس از رشد و سودآوری بسیار زیاد رفتهرفته محبوبیت خود را پیش طرفداران از دست داد، با این حساب باید دید آیا این سرنوشت در انتظار کلش آو کنز نیز هست یا اینکه توسعهدهندگان این عنوان موفق خواهند توانست موفقیت و سود بیشتری را در آینده از آن خود کنند.
منبع: فارنت
این درآمد نجومی باعث شده تا سازنده فنلاندی بازی کلش آو کلنز به بزرگترین شرکت درآمدزا در این کشور تبدیل شود. اگر نگاهی گذرا به کاسبی شرکتهای تولید کننده بازیهای موبایل داشته باشید به راحتی میتوان متوجه شد که کار و کاسبی این شرکتها سکه است و پول خوبی به جیب میزنند.
شرکت توسعهدهنده بازی کندی کراش نیز بازار بسیار خوبی دارد و سال گذشته میلادی حدود ۱.۳ میلیارد دلار از طریق پرداخت درون برنامهای توسط کاربران درآمد داشته است، این درآمد نسبت به سال دو سال گذشته نیز افزایشی چندین برابر داشته است، دو سال پیش خرید بازیکنان در کندی کراش ۶۳۳ هزار دلار سود در هر روز روانه جیب سازندگان این بازی کرده بود. اگر چه نهایتا نصیب اکتیویژن شد.
البته تجربه نشان داده است که بازیهای موبایل سیر صعودی بسیار زیادی دارند اما پس از مدتی با افت شدید روبرو میشوند و نمیتوانند موفقیتهای گذشته را تکرار کنند، بازی موبایل پرندگان خشمگین نمونه بسیار مناسبی از بازیهای موبایل است که پس از رشد و سودآوری بسیار زیاد رفتهرفته محبوبیت خود را پیش طرفداران از دست داد، با این حساب باید دید آیا این سرنوشت در انتظار کلش آو کنز نیز هست یا اینکه توسعهدهندگان این عنوان موفق خواهند توانست موفقیت و سود بیشتری را در آینده از آن خود کنند.
منبع: فارنت