کد خبر 492198
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

اوجالان اعلام کرد که دليل اينکه حزب دموکراتيک خلق در انتخابات اخير، بخشي از آراي خود را از دست داد و ناکامي پ.ک.ک در مذاکرات صلح و شکست اين مذاکرات اين است که آنها به حرفهاي وي گوش نکرده و سياست غلطي را در پيش گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه حريت، عبدالله اوجالان، رهبر دربند حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ترکيه با اشاره به کاهش آراي حزب دموکراتيک خلق در انتخابات اخير ترکيه نسبت به انتخابات هفتم ژوئن، اعلام کرد که انتظار چنين اتفاقي را نداشته و نااميد شده است.

بر اساس گزارش روزنامه هابرترک، وي در ديدار با هياتي از دولت ترکيه گفت: من به آنها گفته بودم که نمي‌توان در سايه تفنگ به صلح دست يافت. در حاليکه سلاح‌ها سخن مي‌گويند نمي‌توان حرف از صلح زد اما آنها گوش نکردند ولي من حرف درستي گفته بودم. اکون زمان انتقاد از خود است. همه سياستها شکست خورد. در کوچکترين و جزئي‌ترين نااميدي به سلاح متوسل شدند و شروع به درگيري با دولت ترکيه کردند.

اوجالان اضافه کرد: مردم کرد از پ.ک.ک حمايت نکردند. در واقع اين گروه نتوانست با مردم حرکت کند و نتوانست به شکل صحيحي تجزيه و تحليل کند که مردم چه مي‌خواهند و به اين ترتيب مرم کردتبار را به آغوش حزب عدالت و توسعه انداخت. به عبارت ديگر اين گروه نتوانست واقعيتهاي ترکيه، منطقه و دنيا را ببيند.

وي در ادامه اضافه کرد که حزب دموکراتيک خلق نيز نتوانست سياست درستي اتخاذ کند و بر همين اساس نتوانست بر موفقيتي که در انتخابات هفتم ژوئن به دست آورده بود، دستاورد جديدي اضافه کند.

هم چنين اوجالان با اشاره به شکست روند مذاکرات صلح گفت: فاکتورهاي ديگري در اين مذاکرات مطرح شد. اختلاف نظرهايي در داخل پ.ک.ک در اين باره به وجود آمد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس