کد خبر 493318
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

سرمربی سایپا اعتقاد دارد که فضایی که حاکم بر فوتبال شده است هرگز فضای درستی نیست.

به گزارش مشرق، مجید جلالی گفت که محمد مایلی‌کهن بعضی از حرف‌هایی که در مناظره با علی کفاشیان رئیس فدراسیون زد، حرف‌های درستی بود اما شاید بهتر بود با حالت عصبانی آن حرف‌ها را نمی‌زد.

* نظر شما درباره جنجال‌هایی که این روزها بین سرمربی تیم‌ملی و منتقدشان وجود دارد، چیست؟
این فرهنگی است که به تازگی در فوتبال ایران رواج پیدا کرده است و البته من فکر می‌کنم دو دلیل می‌تواند داشته باشد. یکی اینکه احتمالا فضای گفت‌وگو وجود ندارد و اینطور نیست که دو طرف بتوانند کنار هم بنشیند و با هم در مورد این اختلاف‌ها صحبت کنند. دلیل دوم هم این است که احتمال دارد یکی از طرفین مناظره برخوردهای نامناسبی داشته باشد که در نهایت منجر به این حرف‌وحدیث‌ها می‌شود.

* ما می‌خواهیم در مورد صحبت‌هایی که محمد مایلی‌کهن در مناظره با علی کفاشیان داشت، صحبت کنیم. از نظر شما حرف‌هایی که زده می‌شود درست است؟
من در مورد کلیات حرف می‌زنم و علاقه‌ای به صحبت کردن در مورد جزئیات ندارم. اگر گفت‌وگو و انتقادها سازنده نباشد، این فضاها به وجود می‌آید.

* از نظر شما فضای حاکم بر فوتبال طوری هست که مربی‌ها نمی‌توانند حرفشان را به صورت سازنده بزنند؟
من برای شرایط امروز فوتبال ایران یک اصطلاح دارم. شرایط فوتبال ایران به این شکل است که من به آن می‌گویم یا انطباق یا انقرا  ض. یعنی اگر کسی نظرش مخالف باشد، طوری با او رفتار می‌کنند که انگار محکوم به نابودی است.

* از نظر شما اینکه یک سرمربی تیم‌ملی به یک بازیکن به هر دلیلی اعتقاد نداشته باشد، حقش هست یا نه؟
بله، من قبول دارم که سرمربی هر تیمی حقش هست که بازیکنان موردنظرش را خودش انتخاب کند. اما من باز هم می‌گویم که نباید یک طرفه درباره هیچ چیز قضاوت کرد. من فکر می‌کنم اگر احترامی هست، صددرصد باید دو طرفه باشد. اینطور نباید باشد که یک طرف دیگر احترام نگذارد و ما توقع احترام از طرف مقابل را داشته باشیم. احترام متقابل باعث جوی سازنده در فوتبال می‌شود.

* به نظر شما کادرفنی تیم‌ملی به منتقدانش احترام نمی‌گذارد؟
من اینطور نمی‌گویم اما می‌گویم وقتی همیشه جانب یک طرف را داشته باشیم، این باعث می‌شود که طرف مقابل از گفت‌وگوی سازنده خارج شود. من فکر می‌کنم این موضوع باید از خود رسانه‌ها شروع شود وقتی رسانه‌ها همه چیز را یا سیاه یا سفید ببینند، همین مسائل پیش می‌آید. معمولا رسانه‌ها در این موارد یا صفر هستند یا صد، یا همه چیز را سیاه می‌بینند و یا سفید در حالی که از صفر تا صد 99 عدد وجود دارد. اگر نگاه جانب‌دارانه وجود داشته باشد، باعث دیکتاتوری می شود.

* به نظر شما مربی خارجی برای فوتبال خوب است یا بد؟
هیچ چیز را نمی‌توان یکطرفه گفت. باید در گفت‌وگوهایمان منصف باشیم و همه باید این اصل را رعایت کنند از خود من گرفته تا طرفین این ماجرا. نمی‌توان به طور قطعی گفت که مربی خارجی برای فوتبال ایران قطعا بد است یا قطعا خوب است. باید خوبی‌ها و بدی‌های این ماجرا را کنار هم بگذاریم.

* شما فکر می‌کنید محمد مایلی‌کهن در این مناظره انصاف را رعایت کرده بود؟
چرا همه فقط یک بخش از حرف‌های آقای مایلی‌کهن را می‌بینند؟ ایشان حرف‌های زیادی زد که یک بخش از آنها حرف‌های خوبی بود هر چند که با حالتی عصبانی آنها را بیان می‌کرد ولی من هم بخشی از صحبت‌های ایشان را قبول نداشتم مثل قسمتی که در مورد حضور مهدی رحمتی در تیم‌ملی حرف زدند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس