بخش خصوصی ایران نیز یکی از حاضران در این عرصه رقابت بود، آن هم در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امسال نیز مطابق چند سال اخیر تحت تاثیر روابط دیپلماتیک دو کشور، ترجیح داد دور این نمایشگاه را خط بکشد، اما با وجود این بیمحلی، خبرهای خوشی از انگلستان به گوش رسیده است.
براساس رأی گردشگران انگلیسی و و مدیران ارشد صنعت گردشگری، چین، مکزیک و ایران، سه کشوری بودند که در بازار جهانی سفر 2015، به عنوان سه مقصد نخست و محبوب برای سفر در سال 2016 انتخاب شدهاند.
طبق گزارش سالانه WTM، بر مبنای رأی 2050 ذینفعان این نمایشگاه، از جمله خریداران و غرفهداران و همچنین با رأی 1038 گردشگر بریتانیایی، 16 درصد از گردشگران برای سفر به ایران در سال 2016 میلادی علاقه نشان دادهاند و از هر 10 رهبر کسب و کار در بازار جهانی نیز سه نفر برای انجام مبادلات اقتصادی در سال آینده میلادی، ابراز تمایل کرده است.
برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید