گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

حراج روزنامه‌های زنجیره‌ای در بازار سید اسماعیل!

یک روزنامه زنجیره‌ای که بعد از رفع توقیف، مجددا انتشار خود را آغاز کرده است به علت عدم فروش و نداشتن مشتری، به طور رایگان در بازار تهران توزیع می‌شود.
خبرنگار رجانیوز مطلع شد که روزنامه «ب» به طور رایگان در بخش‌هایی از بازار تهران از جمله بازار «سید اسماعیل» بین مغازه‌داران توزیع می‌گردد. یکی از صاحبان مغازه این بخش از بازار تهران گفت: چندی قبل فردی که خود را نماینده این روزنامه معرفی می‌کرد با حضور در مغازه‌های بازار اعلام کرد حاضریم به طور رایگان این روزنامه را در اختیار شما قرار دهیم و بعد از آن به طور رایگان در بازار توزیع می‌شود!
لازم به ذکر است روند بحرانی نداشتن مخاطب و عدم فروش روزنامه‌های زنجیره‌ای به حدی گسترش یافته که این روزنامه‌ها تنها با اسپانسرهای سیاسی و منابع مالی مبهم و با اهداف انتخاباتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
گفتنی است روزنامه مذکور که به لحاظ سیاسی کاملا همسو با مواضع فتنه‌گران است، توسط برخی چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به رئيس دولت اصلاحات منتشر می‌شود و گرایش‌های گروهک نهضت آزادی و برخی از جریان‌های ضدانقلاب نیز در مطالب منتشر شده در آن پررنگ است.
این روزنامه سال گذشته نیز به دلیل انتشار مقاله‌ای توهین‌آمیز درباره ولایت حضرت علی‌(ع) توقیف شده بود و اینک در آستانه انتخابات مجلس مجددا فعالیت خود را در حمایت از فتنه‌گران و اصلاحات آغاز کرده است.
گفته می‌شود برخی دیگر از نشریات زنجیره‌ای شیوه مشابهی را برای توزیع در بازار در پیش گرفته‌اند.
روزنامه مذکور اخیراً در سرمقاله‌ای نسبت به تیراژ هزار تا 2 هزار تایی نشریات زنجیره‌ای و فروش نرفتن آنها ابراز نگرانی کرده بود.
سایت انتخاب نیز پیش از این ضمن یک زد و خورد درون محفلی فاش کرد روزنامه آرمان تیراژ زیر 5 هزار نسخه دارد و نصف این تیراژ برگشتی است.

این همه سینه‌خیز رفتی یک کلمه از حق منتقدان دفاع می‌کردی!
علی مطهری برای توجیه خیانت‌های فتنه‌گران سینه‌خیز رفت.
طوطی سخنگوی فتنه‌گران درباره اعتراض نشریات اصولگرا به عملکرد سرکوبگرانه دولت نوشت: تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاری‌ها و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت بااصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود و آن این که بالاخره اینها پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید. قطعاً این افراد و گروه‌ها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال 88 به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمت‌هایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفاً ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساساً در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت فقیه.
وی در ادامه این یادداشت نوشته است که اکنون که خود این‌ها سردمدار اعتراض به گوشه‌ای از کار نظام شده‌اند باید میدان وسیعتری برای منتقدان و مخالفان در خصوص اعتراض و اظهارنظر قائل باشند.
مطهری می‌افزاید: به هر حال این تحریم را باید تحریم مبارک نامید، تحریمی که شاید نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد و به دنبال آن برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان کاهش یابد و از جمله به سخت‌گیری‌های خود درباره بازداشت شدگان مرتبط با حوادث سال 88 پایان دهند.
البته آقای مطهری خود را به خواب زده وگرنه اولاً باید به دور از رفتار وکیل‌الدوله‌ها، به رفتار دولت و وزارت ارشاد در بگیر و ببند منتقدان و قطع یارانه‌های مطبوعاتی و آگهی‌های دولتی به نشریات منتقد اعتراض می‌کرد تا معلوم شود حریت دارد و پرخاش‌های وی صرفاً علیه نظام و در خدمت جریان برانداز نیست.
ثانیاً انتقاد از عملکرد دولت و وزارتخانه‌ها در حد عدم شرکت در نمایشگاه تزئینی مطبوعات- در حالی که منتقدان بزدل و بی‌سواد و کاسب تحریم و سرهنگ و... لقب داده می‌شوند- کمترین شباهتی با حمله نیابتی اوباش و آشوبگران به نظام وایجاد آشوب خیابانی و حمله به مساجد و پایگاه بسیج و نیروی انتظامی و رهگذران ندارد. یعنی درک و شعور آقای علی مطهری این قدر پایین است که نفهمد شعارهای «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، و خط کشیدن روی عنوان جمهوری اسلامی و... اصرار بر براندازی است و نه اعتراض انتخاباتی؟ آقای مطهری که با فتنه‌گران نشست و برخاست دارد چرا از امثال آقای خاتمی نمی‌پرسد که آیا درست است شما در محافل خصوصی گفته‌اید تقلب در انتخابات واقعیت ندارد؟ و اگر این اعتراف را شما و تاج‌زاده و دیگران گفته‌اید و گفته‌اند، پس چرا با ایجاد هیجان منفی مبنی بر تقلب در امانت مردم، به آشوب نیابتی برای آمریکا و انگلیس و اسرائیل دامن زدید؟

زمزمه دبّه آژانس! پرونده پی‌ام‌دی بسته نمی‌شود

مقامات آمریکایی و آژانس دبّه کردن درباره بستن پرونده موسوم به پی‌ام‌دی را آغاز کرده‌اند.
مارک فیتز پاتریک معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو فردا و در پاسخ این سوال که «باید منتظر چه گزارشی از آژانس در تاریخ 15 دسامبر درباره پی‌ام‌دی باشیم؟» گفت: به نظرم بهترین پیش‌بینی را در پنل پایانی نشست «منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» در بروکسل شنیدیم. معاون پیشین مشاور حقوقی آژانس، لارا راک‌وود، در پاسخ به این سؤال گفت او انتظار دارد که آژانس خواهد توانست که ایران به همه 12 سؤال پاسخ‌ دهد اما به نظر او سؤالاتی باقی خواهد ماند. پرونده همه این 12 سؤال بسته نخواهد شد.
شهر بروکسل چهارشنبه و پنج‌شنبه میزبان کنفرانسی در زمینه منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بود. میزبان این کنفرانس کنسرسیوم منع اشاعه اتحادیه اروپا، و برنامه‌ریز آن انستیتوی بین‌المللی مطالعات استراتژیک بود که یکی از اعضای این کنسرسیوم است.
در طول دو روز کنفرانس در بروکسل، بیش از 300 شرکت‌کننده درباره مسایل مختلف آن گفت‌وگو کردند.
از جمله سخنرانان این کنفرانس نیز، مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، از جمله فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونش هلگا اشمید، و همچنین یوکیا آمانو و برخی مقام‌های دیگر کنونی و پیشین این نهاد بین‌المللی بودند.
فیتو پاتریک تصریح کرد: من هم همین طور فکر می‌کنم. اگر ایران نتوانسته در همه این سال‌ها به سؤالات به طور کامل پاسخ دهد، چگونه در پنج ماه می‌تواند این کار را انجام دهد. اگر هم پرونده به صورت کلی بسته نشود، رهبر ایران گفته است که اقدامات ایران بر مبنای برجام انجام نخواهد شد. این مشکلی جدی خواهد بود. اما ایران باید با این موضوع کنار بیاید که پرونده پی‌ام‌دی احتمالا کاملا بسته نخواهد شد.
وی می‌افزاید: اگر ایران آنقدر بر این موضوع تأکید کند، آن وقت باید مسئولیت شکست توافق و رفع نشدن تحریم‌ها را بپذیرد.
در حقیقت معنای سخنان فیتر پاتریک و نیز راک وود مشاور سابق آژانس، نگه داشتن جنجال پی‌ام‌دی به عنوان استخوان لای زخم و نبستن پرونده با وجود همراهی و امتیازات داده شده از سوی ایران است.
رضا نجفی نماینده ایران در آژانس پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نشست مشترک سفرای ایران در خارج از کشور با مسئولان سازمان انرژی اتمی گفته بود: طبق نقشه راه همکاری ایران و آژانس، اقدامات کامل را انجام دادیم و آژانس 15 اکتبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که ایران همه اقدامات را انجام داده است. از این مرحله به بعد آژانس شروع به نگارش گزارش برای ارزیابی نهایی خواهد کرد که البته  ما جلسه‌ای به عنوان جلسه جمع‌بندی قبل از انتشار گزارش خواهیم داشت.
نجفی اضافه کرد: در این جلسه آخرین نکات را با آژانس بررسی خواهیم کرد و گزارش باید زمینه را فراهم کند تا قطعنامه کشورهای 5+1 در جلسه فوق‌العاده شورای حکام در 24 آذر ارائه شود.
نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: طبق برجام این کشورها متعهد هستند که قطعنامه‌ای با هدف بستن موضوعات گذشته مربوط به پی‌ام‌دی ارائه کنند. همانطور که در نامه رهبر معظم انقلاب ذکر شده یکی از شروط اجرای اقدامات کشورمان به ویژه درباره راکتور اراک و تبادل سوخت، بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی است. این مرحله، مرحله مهمی است و پیش‌بینی می‌کنیم که گزارش آژانس ارائه و این پرونده بسته شود.

نه به آن تأخیر 3 هفته‌ای و نه به این شتابزدگی نمادین

در شرایطی که طبق قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید مراحل مختلفی را طی نماید تا قطعیت پیدا نماید و در حالی که هنوز بررسی‌های شورای عالی امنیت به پایان خود نرسیده محمدجواد ظریف ظهر پنج‌شنبه در نشستی خبری که در موسسه اسراء قم برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت تشکیل هیئت نظارت بر برجام اظهار داشت:«هیئت نظارت بر اجرای برجام تشکیل شد و در این راستا با جدیت، نظرات رهبر معظم انقلاب را که در نامه ایشان به ریاست جمهوری مطرح بوده، مدنظر دارد».
به گزارش رجانیوز یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های رهبر انقلاب و محورهایی که در نامه مقام معظم رهبری درخصوص الزامات اجرای بدان اشاره شده بود لزوم تشکیل یک هیئت کارشناسی برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل توسط شورای عالی امنیت ملی بوده است. در این نامه آمده بود: «وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریب‌کاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا، ایجاب می‌کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است، تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود».
پیش از این شمخانی درخصوص جلسه شورای عالی امنیت ملی در مورد تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام با اشاره به اینکه بناست در آخرین جلسه شورا در این خصوص بررسی شود گفته بود: «قرار است (چهارشنبه) شب جلسه‌ای در شورای عالی امنیت ملی باشد و این موضوع بررسی شده و به نتیجه برسد و در این جلسه برای ترکیب هیئت نظارت بر برجام تصمیم‌گیری خواهد شد».
با این حال ظریف چند ساعت پس از برگزاری این جلسه مدعی شد که این هیئت تشکیل شده است. اگرچه طبق اظهارات شمخانی بنا بوده است که چهارشنبه شب درخصوص ترکیب هیئت نظارت بر برجام تصمیم گرفته شود و با فرض تحقق آن باز هم هرگز بدین معنی نخواهد بود که هیئت نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده است و قانونا نمی‌تواند فعالیت‌های خود را آغاز نموده باشد. چرا که طبق قانون اساسی تمامی مصوبات و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی زمانی جنبه قانونی پیدا می‌نماید که سایر مراحل پیش‌بینی شده در قانون اساسی را نیز سپری نماید و در آخرین مرحله به امضا و تائید مقام رهبری نیز برسد. در این زمان است که می‌توان به طور جدی عنوان داشت که شورای عالی امنیت ملی تصمیم نهایی خود را درخصوص مسئله‌ای اتخاذ کرده است.
در همین راستا قانون اساسی کشورمان در اصل 176 درخصوص تصمیمات شورای عالی امنیت ملی عنوان می‌دارد؛ «مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست».
بنابراین تا زمانی که مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تایید مقام معظم رهبری نرسد قابل اجرایی نیست. این در حالی است که حتی اگر بررسی و تعیین ترکیب این هیئت در جلسه چهارشنبه شب مشخص شده باشد، ارسال مصوبه برای رهبر معظم انقلاب و اصلاح آن توسط ایشان و همچنین ابلاغ نهایی آن، قطعا از چهارشنبه شب تا پنجشنبه صبح انجام نشده است.
با این حال محمدجواد ظریف صبح پنج‌شنبه یعنی تنها چند ساعت پس از جلسه شورای عالی امنیت، در نشستی خبری در قم، اعلام کرده که نه تنها این هیئت تشکیل شده بلکه مشغول انجام وظایف در چارچوب دستورات رهبر انقلاب است!
با این اوصاف و در حالی که هنوز نتایج جلسه شب گذشته شورای عالی امنیت ملی به رویت رهبر معظم انقلاب نرسیده است، مشخص نیست ظریف از تشکیل کدام هیئت نظارت سخن گفته است.
یادآور می‌شود  مقامات دولتی به مدت 3 هفته اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام را به تاخیر انداختند و اکنون نیز این دغدغه وجود دارد که ماجرا به شکلی نمایشی و فرمالیته برگزار شود.


ایران پسا برجام ضدآمریکایی‌تر از همیشه است

یک نشریه اسپانیایی تصریح کرد: ایران پسابرجام ضدآمریکایی‌تر از همیشه است.
مجله اینترنتی ال مدیو در گزارشی تحت عنوان «ایران ضد آمریکایی‌تر از همیشه پس از توافق هسته‌ای» نوشت: به رغم توافق هسته‌ای، احساسات ضد آمریکایی در ایران افزایش یافته است.
ال مدیو می‌افزاید: به نظر می‌رسید که پس از قرارداد هسته‌ای در تابستان گذشته، فصل جدیدی در روابط ایران و آمریکا آغاز شود. طرفداران توافق تصور خوش‌بینانه‌ای مبنی بر میانه‌رو شدن رژیم ایران و در مجموع تبدیل آن به قدرتی با نقشی سازنده در منطقه بودند.

این نشریه افزود: در واقع آمریکایی‌ها اگر چنین تصوری نداشتند هرگز به امضای این قرارداد رضایت نمی‌دادند و الا به چه دلیل بایستی میلیاردها دلار پول در اختیار کشوری می‌گذاشتند که فریاد «مرگ بر آمریکا» در آن همچنان سر داده می‌شود؟ پس زمان آن رسیده که بپرسیم آیا امید امضا‌کنندگان و مدافعان توافق با ایران برآورده شده است یا خیر؟ پاسخ این است که اوضاع زیاد بر وفق مراد آنها نیست.

این نشریه خاطرنشان کرد: همان طور که مقاله‌نویس‌های نیویورک ‌تایمز که خودشان طرفدار دوآتشه قرارداد هسته‌ای بودند هم بدان اذعان داشته‌اند، نتیجه آن‌طور که تصور می‌کردند، نبوده است. دستگیری سرمایهدار ایرانی- آمریکایی در تهران زنگ خطر را به صدا درآورده است. همچنین گروهی از خبرنگاران  و اصلاح‌طلبان مخالف نیز در این دوره زمانی تعقیب و دستگیر شده‌


** وطن امروز

اخبار وحدت اصولگرایان

دبیرکل جبهه پایداری از بررسی روش کار، شروع و چگونگی وحدت اصولگرایان در نشست مشترک با حدادعادل خبر داد. حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با فارس از دیدار با غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه جلسات وحدت اصولگرایان خبر داد. آقاتهرانی درباره جزئیات این نشست اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم وحدت را به گونه‌ای پیش ببریم که یک حرف بزنیم و اختلافی نباشد و در صورت وجود اختلاف نیز باید روی
«نظر 3 فقیه»‌ اجماع شود.  دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: نظر 3 ‌فقیه برای حل اختلاف است و اول اصولگرایان باید روی اصول، وحدت کنند که البته وحدت دارند و یک‌سال است جلسات مشترک 3 ضلع برگزار می‌شود. وی با یادآوری این نکته که در جلسات دیگر هم دوستان دیگری مثل آقایان تقوی، باهنر و حداد شرکت داشتند، گفت:‌ این جزو مسلمات این جلسات 3ضلع بوده و این نظر جا افتاده که هرجا دوستان دچار اختلاف شوند، آن قسمت را به فقهای ثلاث ارجاع می‌دهند و حرف آنها فصل‌الخطاب بوده و کسی روی حرف آنها حرفی نمی‌زند.  آقاتهرانی با بیان اینکه دیگر کسی روی مدل جلسات 3‌ضلع بحث نمی‌کند و این موضوع تمام شده است،‌ یادآور شد: در این جلسه درباره شکل، شروع و تکنیک کار و وحدت و اینکه چگونه پیش برویم بحث کردیم از این رو در این زمینه این اصل پذیرفته شده و حرفی نیست.  غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز درباره دیدار خود با دبیرکل جبهه پایداری در راستای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما همیشه با یکدیگر در مجلس دیدار می‌کنیم؛ این دیدارها جدید نیست و دائمی است و ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد و اگر زمان بگذرد خبرهای خوبی در این باره خواهیم داشت.

لبخند نقوی‌ به عضویتش در فراکسیون رهروان

نماینده ورامین در مجلس گفت: از برخی اظهارنظرها درباره نامه لغو عضویتم از فراکسیون رهروان چیزی نمی‌فهمم. سیدحسین نقوی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات صفر نعیمی‌رز سخنگوی فراکسیون درباره نامه شورای مرکزی این فراکسیون مبنی بر درخواست لغو عضویت نقوی از فراکسیون رهروان ولایت، اظهار داشت: من به اینگونه اظهارنظرها فقط لبخند می‌زنم و از این حرف‌ها چیزی نمی‌فهمم. این در حالی است که صفر نعیمی‌رز طی اظهارنظری گفت: در جلسه آتی فراکسیون رهروان ولایت، نامه برخی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون درباره لغو عضویت سیدحسین نقوی از فراکسیون رهروان ولایت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ائتلاف چهارجانبه  علیه داعش پیروز می‌شوداخبار وحدت اصولگرایان
دبیرکل جبهه پایداری از بررسی روش کار، شروع و چگونگی وحدت اصولگرایان در نشست مشترک با حدادعادل خبر داد. حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با فارس از دیدار با غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه جلسات وحدت اصولگرایان خبر داد. آقاتهرانی درباره جزئیات این نشست اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم وحدت را به گونه‌ای پیش ببریم که یک حرف بزنیم و اختلافی نباشد و در صورت وجود اختلاف نیز باید روی «نظر 3 فقیه»‌ اجماع شود.  دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: نظر 3 ‌فقیه برای حل اختلاف است و اول اصولگرایان باید روی اصول، وحدت کنند که البته وحدت دارند و یک‌سال است جلسات مشترک 3 ضلع برگزار می‌شود. وی با یادآوری این نکته که در جلسات دیگر هم دوستان دیگری مثل آقایان تقوی، باهنر و حداد شرکت داشتند، گفت:‌ این جزو مسلمات این جلسات 3ضلع بوده و این نظر جا افتاده که هرجا دوستان دچار اختلاف شوند، آن قسمت را به فقهای ثلاث ارجاع می‌دهند و حرف آنها فصل‌الخطاب بوده و کسی روی حرف آنها حرفی نمی‌زند.  آقاتهرانی با بیان اینکه دیگر کسی روی مدل جلسات 3‌ضلع بحث نمی‌کند و این موضوع تمام شده است،‌ یادآور شد: در این جلسه درباره شکل، شروع و تکنیک کار و وحدت و اینکه چگونه پیش برویم بحث کردیم از این رو در این زمینه این اصل پذیرفته شده و حرفی نیست.  غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز درباره دیدار خود با دبیرکل جبهه پایداری در راستای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما همیشه با یکدیگر در مجلس دیدار می‌کنیم؛ این دیدارها جدید نیست و دائمی است و ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد و اگر زمان بگذرد خبرهای خوبی در این باره خواهیم داشت.

لبخند نقوی‌ به عضویتش در فراکسیون رهروان
نماینده ورامین در مجلس گفت: از برخی اظهارنظرها درباره نامه لغو عضویتم از فراکسیون رهروان چیزی نمی‌فهمم. سیدحسین نقوی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات صفر نعیمی‌رز سخنگوی فراکسیون درباره نامه شورای مرکزی این فراکسیون مبنی بر درخواست لغو عضویت نقوی از فراکسیون رهروان ولایت، اظهار داشت: من به اینگونه اظهارنظرها فقط لبخند می‌زنم و از این حرف‌ها چیزی نمی‌فهمم. این در حالی است که صفر نعیمی‌رز طی اظهارنظری گفت: در جلسه آتی فراکسیون رهروان ولایت، نامه برخی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون درباره لغو عضویت سیدحسین نقوی از فراکسیون رهروان ولایت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ائتلاف چهارجانبه  علیه داعش پیروز می‌شود
دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت تلاش‌ها و همکاری مشترک ایران، روسیه، عراق و سوریه در نبرد با تروریسم و پیروزی نهایی بر این پدیده تاکید کرد. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری العهد به نقل از شمخانی نوشت: همکاری چهارجانبه میان ایران، روسیه، سوریه و عراق در نبرد با تروریسم به پیروزی خواهد رسید. علی شمخانی به این رسانه گفته است: 63 کشور (که ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش را تشکیل داده‌اند) پرونده موفقی در مبارزه با تروریسم تکفیری ندارند و از آن به عنوان ابزاری برای اجرای سیاست‌های منطقه‌ای خود استفاده‌ کردند.

«احمد نجابت» درگذشت
«احمد نجابت» نماینده اسبق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درگذشت. به گزارش تسنیم احمد نجابت نماینده مردم شیراز در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت مؤسس و شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی روز جمعه دعوت حق را لبیک گفت. وی متولد 30 مرداد سال 1323 است که در دوره وزارت باقری‌لنکرانی، مشاور وزیر بهداشت بود و پس از اتمام مأموریتش در وزارت بهداشت در شیراز به‌همراه ‌لنکرانی و چند تن دیگر از اساتید دانشگاه و معتمدین شیراز، کانون فرهنگی بصیرت را راه‌اندازی کرد.
دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت تلاش‌ها و همکاری مشترک ایران، روسیه، عراق و سوریه در نبرد با تروریسم و پیروزی نهایی بر این پدیده تاکید کرد. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری العهد به نقل از شمخانی نوشت: همکاری چهارجانبه میان ایران، روسیه، سوریه و عراق در نبرد با تروریسم به پیروزی خواهد رسید. علی شمخانی به این رسانه گفته است: 63 کشور (که ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش را تشکیل داده‌اند) پرونده موفقی در مبارزه با تروریسم تکفیری ندارند و از آن به عنوان ابزاری برای اجرای سیاست‌های منطقه‌ای خود استفاده‌ کردند.

** قانون

پوتین به تهران می آید‌‌‌

تابناك   رئیس جمهور روسیه به منظور شرکت د‌‌‌ر سومین نشست سران مجمع کشورهای صاد‌‌‌ر کنند‌‌‌ه گاز GECF به تهران سفر می کند‌‌‌. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه یکی از مشاوران رئیس جمهور روسیه گفته است ولاد‌‌‌یمیر پوتین ۲۳ نوامبر (د‌‌‌وم آذر) به ایران مي‌آِيد‌‌‌.اوشاکوف گفت: رئیس جمهور ما د‌‌‌ر نشست سران مجمع کشورهای صاد‌‌‌ر کنند‌‌‌ه گاز که بیست وسوم نوامبر د‌‌‌ر تهران برگزار می شود‌‌‌،‌ شرکت خواهد‌‌‌ کرد‌‌‌. د‌‌‌رصورتی‌که پوتین به تهران بیاید‌‌‌، نخستین د‌‌‌ید‌‌‌ار او از تهران از سال 2007 محسوب می شود‌‌‌.

احمد‌‌‌نجابت د‌‌‌رگذشت

تسنيم احمد‌‌‌ نجابت، نمایند‌‌‌ه مرد‌‌‌م شیراز د‌‌‌ر د‌‌‌وره‌های چهارم و پنجم مجلس و عضو هیات موسس و شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش د‌‌‌عوت حق را لبیک گفت.وی متولد‌‌‌ 30 مرد‌‌‌اد‌‌‌ سال 1323 است که د‌‌‌ر د‌‌‌وره وزارت کامران باقری لنکرانی، مشاور وزیر بهد‌‌‌اشت بود‌‌‌ و پس از د‌‌‌وره اتمام ماموریتش د‌‌‌ر وزارت بهد‌‌‌اشت د‌‌‌ر زاد‌‌‌گاهش شیراز به‌همراه باقری‌لنکرانی و چند‌‌‌ تن د‌‌‌یگر از اساتید‌‌‌ د‌‌‌انشگاه و معتمد‌‌‌ین شیراز، کانون فرهنگی بصیرت را راه‌اند‌‌‌ازی کرد‌‌‌. 

همد‌‌‌رد‌‌‌ی ظریف با خانواد‌‌‌ه‌های قربانیان د‌‌‌ر پاریس

مهر وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حواد‌‌‌ث پاریس یک بار د‌‌‌یگر نشان د‌‌‌اد‌‌‌ که تروریسم و افراط گرایی تهد‌‌‌ید‌‌‌ی بین‌المللی بود‌‌‌ه و مبارزه با آن نیازمند‌‌‌ همکاری همه‌جانبه جهانی است.محمد‌‌‌ جواد‌‌‌ ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کرد‌‌‌ن حواد‌‌‌ث وحشیانه تروریستی پاریس و تسلیت به د‌‌‌ولت و ملت فرانسه با خانواد‌‌‌ه‌های قربانیان اعلام همد‌‌‌رد‌‌‌ی کرد‌‌‌ه و بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران د‌‌‌ر زمینه مبارزه با  تروریسم تاکید‌‌‌ کرد‌‌‌.وزیر امور خارجه کشورمان افزود‌‌‌:. جمهوری اسلامی ایران د‌‌‌ر این زمینه به صورت جد‌‌‌ی فعال خواهد‌‌‌ بود‌‌‌.

پیشنهاد‌‌‌ عمان برای میانجیگری میان ایران و عربستان

ايرنا  «یوسف بن علوی بن عبد‌‌‌ا...» وزیر امور خارجه عمان گفت: کشورش د‌‌‌ر صورت د‌‌‌ریافت پیشنهاد‌‌‌ رسمی، برای میانجیگری میان ایران و عربستان آماد‌‌‌ه است.وزیر امور خارجه عمان که به آلمان سفر کرد‌‌‌ه است، پس از د‌‌‌ید‌‌‌ار با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی اش، د‌‌‌ر نشست خبری با خبرنگاران د‌‌‌ر برلین، د‌‌‌ر پاسخ این سوال که آیا عمان مایل به میانجیگری بین ایران و عربستان است، بار د‌‌‌یگر تکرار کرد‌‌‌ که د‌‌‌ر صورت د‌‌‌رخواست رسمی، عمان آماد‌‌‌ه انجام این کار است.بن علوی با تاکید‌‌‌ بر اینکه «رابطه با ثبات» میان تهران و ریاض برای کشورش «بسیار حائز اهمیت» است، افزود‌‌‌: مذاکرات بین این د‌‌‌و قد‌‌‌رت منطقه ای می تواند‌‌‌ د‌‌‌ر نهایت به ایجاد‌‌‌ تفاهم د‌‌‌ر زمینه مسائل مختلف شود‌‌‌.وی خاطر نشان کرد‌‌‌: بد‌‌‌ون ترد‌‌‌ید‌‌‌، اختلاف نظر بین د‌‌‌و طرف وجود‌‌‌ د‌‌‌ارد‌‌‌ اما من به این مسئله خوش بین هستم که د‌‌‌ر صورت وجود‌‌‌ اراد‌‌‌ه، این اختلاف نظرها را می توان حل کرد‌‌‌.بن علوی همچنین از روش‌های د‌‌‌یپلماتیک به عنوان تنها راه برای حل‌و فصل بحران پنج ساله د‌‌‌ر سوریه یاد‌‌‌ کرد‌‌‌ و طرح هفت ماد‌‌‌ه ای سازمان ملل د‌‌‌ر رابطه با یمن را نیز به عنوان پایه و اساس مذاکرات د‌‌‌ر این کشور خواند‌‌‌.وزیر امور خارجه آلمان نیز از شرکت ایران د‌‌‌ر مذاکرات سوریه د‌‌‌ر وین استقبال و از آن به عنوان پیشرفتی د‌‌‌ر تلاش برای پایان د‌‌‌اد‌‌‌ن به د‌‌‌رگیری د‌‌‌ر این کشور یاد‌‌‌ کرد‌‌‌.اشتاین مایر با اذعان به د‌‌‌شواری‌های مسیر راه حل سیاسی بحران سوریه، خواستار اقد‌‌‌امات اعتماد‌‌‌ سازي بیشتر بین ایران و عربستان شد‌‌‌.بن علوی و اشتاین مایر قرار بود‌‌ روز شنبه د‌‌‌ر مذاکرات سوریه د‌‌‌ر وین شرکت کنند‌‌‌.

انتقاد‌‌‌ نقوي از اد‌‌‌عاي لغو عضویتش د‌‌‌ر رهروان

فارس سید‌‌‌حسین نقوی، نمایند‌‌‌ه مرد‌‌‌م ورامین و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات صفر نعیمی‌رز، سخنگوی فراکسیون د‌‌‌رباره نامه شورای مرکزی این فراکسیون مبنی بر د‌‌‌رخواست لغو عضویت نقوی از فراکسیون رهروان ولایت، اظهار د‌‌‌اشت: من به این گونه اظهارنظرها فقط لبخند‌‌‌ می‌زنم و از این حرف‌ها چیزی نمی‌فهمم.صفر نعیمی‌رز د‌‌‌ر گفت‌وگو با فارس گفته بود‌‌‌: د‌‌‌ر جلسه فرد‌‌‌ای فراکسیون رهروان ولایت، نامه برخی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون د‌‌‌رباره لغو عضویت سید‌‌‌حسین نقوی نمایند‌‌‌ه ورامین از فراکسیون رهروان ولایت مورد‌‌‌ بحث و بررسی قرار خواهد‌‌‌ گرفت.بر اساس این نامه اگر آقای نقوی با نظرات فراکسیون همراهی کند‌‌‌ که د‌‌‌ر شورای مرکزی فراکسیون ابقا خواهد‌‌‌ شد‌‌‌ اما اگر با نظرات فراکسیون همراهی نکند‌‌‌، باید‌‌‌ تصمیم به خروج از فراکسیون رهروان ولایت بگیرد‌‌‌.

گسترش روابط ایران و اروپا به نفع طرفین است

ايسنا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گسترش روابط ایران و اروپا د‌‌‌ر ابعاد‌‌‌ مختلف را د‌‌‌ر د‌‌‌وران پسابرجام به نفع طرفین د‌‌‌انست.عباسعلی منصوری آرانی اظهار کرد‌‌‌: جمهوری اسلامی ایران اکنون به عنوان قد‌‌‌رتی که می‌تواند‌‌‌ د‌‌‌ر عرصه‌های اقتصاد‌‌‌ی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی کند‌‌‌ د‌‌‌ر د‌‌‌نیا شناخته شد‌‌‌ه است. ما د‌‌‌ارای عمق استراتژیک هستیم و د‌‌‌ر عرصه‌های سیاسی ظرفیت نقش‌آفرینی د‌‌‌ر منطقه و بین‌الملل را د‌‌‌اریم و می‌توانیم د‌‌‌ر بحث‌های سیاسی بسیاری از گره‌هایی که ایجاد‌‌‌ می‌شود‌‌‌ را با استفاد‌‌‌ه از نفوذ سیاسی و مذهبی خود‌‌‌ حل و فصل کنیم.


** آرمان

سوتي صدا و سيما در معماي شاه

شنیده شد که در قسمت دوم سريال معماي شاه ساخته محمدرضا ورزي، دكتر وزيري با بازي سعيد نيكپور در حال خوشنويسي اين بيت شعر است كه «ياعلي گفتيم و عشق آغاز شد»، آنهم در سال 1318زماني كه محمد رضا پهلوي وليعهد ايران است. انتخاب نوشت؛ اما شاعر اين شعر معروف دكتر محمود اكرامي شاعر معاصر است كه در سال‌هاي اخير اين شعر را سروده است و بارها آن را در تلويزيون و محافل هنري و ادبي خوانده است. 
 
فردوسي‌پور به تيم دايي دو گل زد

شنیده شد که دو تيم ستاره‌هاي فوتبال و رسانه ورزش براي بيماران ديابتي به ميدان رفتند. خبرآنلاين نوشت؛ در ديداري دوستانه براي بيماران ديابتي، در زمين فوتسالي علي دايي، كريم باقري، سيروس دين محمدي، مهرداد ميناوند، سهراب بختياري زاده، عليرضا واحدي نيكبخت، محمود فكري، رحمان رضايي، جواد كاظميان، بهزاد غلامپور و پوريا پورسرخ به مصاف تيم رسانه ورزش رفتند؛ مسابقه‌اي جذاب كه به تساوي رسيد. براي تيم حاميان بيماران ديابتي، علي دايي (3 بار) و محمود فكري گل زدند. عادل فردوسي‌پور هم 2 گل تيم رسانه ورزش را به ثمر رساند. حدود 300 نفر از دانش‌آ‌مو‌ز‌ان و كارمندان هلال احمر كه تعدادي از آنها را بانوان تشكيل مي‌دادند با حضور در سالن اين ديدار را از نزديك تماشا كردند. 
 
دانشکده خبر فک پلمب شد

شنیده شد که معاون دانشکده خبر از فک پملپ این دانشکده خبر داد و گفت: بدهی مالک طی چند روز آینده به وی پرداخت می‌شود حمیدرضا کمالی  گفت: ساختمان دانشکده خبر که صبح شنبه به دلیل عدم پرداخت اجاره بها به مالک توسط مراجع قضایی پلمپ شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته فک پلمب شد. ایلنا نوشت؛ وی خاطرنشان کرد: فعالیت دانشکده خبر از یکشنبه(امروز) مجددا آغاز می‌شود و طبق صحبت‌های انجام شده اجاره مالک ساختمان نیز طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد. دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری ایرنا به دلیل بدهی اجاره بها به مالک ساختمان توسط مراجع قضائی پلمب شده بود.
 
کشف بیش از 24هزار قرص‌غیرمجاز در نیشابور

شنیده شد که فرمانده انتظامی خراسان رضوی شهرستان نیشابور گفت: با کسب خبری مبنی بر توزیع قرص های غیرمجاز در یک واحد عطاری در محدوده خیابان امام شهر نیشابور موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. پانا نوشت؛سرهنگ سید حسن حسینی افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند.وی ادامه داد: در این عملیات پلیس در بازرسی از عطاری 24 هزار و 367 عدد انواع قرص‌های غیر مجاز از قبیل ترامادول ،متادون، اپی‌دول و ... کشف و ضبط شد.
 
درگذشت عضو شوراي مركزي ايثارگران

شنیده شد که احمد نجابت، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران به دليل بيماري سرطان درگذشت. ايسنا نوشت؛ احمد نجابت عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و نماينده اسبق شيراز در مجلس چهارم و پنجم شوراي اسلامي، عصر جمعه بر اثر ابتلا به بيماري سرطان درگذشت. احمد نجابت، نماينده اسبق شيراز و مخبر كميسيون بهداشت در دوره‌هاي چهارم و پنجم مجلس شوراي اسلامي بود كه در دوره وزارت كامران باقري لنكراني مديركل دفتر بازرسي وزارت بهداشت و مشاور وزير بود. او همچنين پس از اتمام ماموريتش در وزارت بهداشت در زادگاهش شيراز به همراه كامران باقري لنكراني و چند تن ديگر از اساتيد دانشگاه و معتمدان شهر شيراز كانون فرهنگي بصيرت را راه‌اندازي كرد. او عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران بود. 
 
انتقاد يك استاد حوزه از نحوه پخش اذان

شنیده شد که يك استاد حوزه از نحوه پخش اذان در تلويزيون انتقاد كرد. روزنامه «جمهوري اسلامي» نوشت؛ حجت‌الاسلام فرشاد در مراسم ترحيم آيت‌ا... محمدحسين سيبويه كه در حسينيه سيد گلسرخ ابرندآباد يزد برگزار شد، با انتقاد از صدا و سيما گفت: مسئولان ما از جمله صدا و سيما، آموزش و پرورش، اوقاف و تمام ارگان‌ها و نهادها بايد دغدغه ديني بيشتري داشته باشند. وي افزود: پخش برنامه‌هاي مختلف و كم‌توجهي به اذان و نماز اول وقت از صدا و سيماي جمهوري اسلامي دور از انتظار است. اين استاد حوزه اظهار كرد: امروز تلويزيون را مشاهده مي‌كردم كه هنگام پخش برنامه ورزشي تا لحظه اذان مغرب بدون هيچگونه قرائت قرآن اقدام به پخش اذان كرد و بلافاصله بعد از اتمام اذان به پخش برنامه ورزشي خود ادامه داد! وي گفت آيا با اين روش جوانان به نماز اول وقت فكر مي‌كنند؟
 
ركن‌آبادي زنده است

شنیده شد که پس از اظهارنظرهاي مقامات كشورمان از جمله رئيس مجلس و معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه درباره وضعيت غضنفر ركن‌آبادي و احتمال زنده بودن وي، حجت‌الاسلام آقاتهراني، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در اظهارنظري گفت كه براساس اخبار رسيده، ركن‌آبادي زنده است و در اختيار رژيم صهيونيستي قرار گرفته است! انتخاب نوشت؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين آقاتهراني گفت: خبردار شديم كه ركن‌آبادي زنده و در اختيار رژيم صهيونيستي قرار گرفته است. اين اظهارنظر آقاتهراني در حالي است كه پيش از اين نيز گمانه‌هايي درباره احتمال ربايش ركن‌آبادي بسيار محتمل بود. با اين حال آنچه ماجرا را بسيار مشكوك مي‌كند، مقاله اخير روزنامه يديعوت آحارونوت چاپ سرزمين‌هاي اشغالي است كه در گزارشي نوشت يك گنج گرانبهاي ايراني در اختيار اسرائيل قرار گرفته است! 
 
پرتاب ماهواره‌هایی کوچک در مدار با کمک روسیه

شنیده شد که منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی، که زیرنظر معاونت علمی فعالیت می‌کند در خصوص کاربردهای ماهواره‌هایی که قرار است از سوی جمهوری اسلامی ایران وارد مدار شود، بیان کرد: طراحی و ساخت ایستگاه پرتاب ماهواره امام خمینی(ره)، طراحی و ساخت ماهواره بر سیمرغ و طراحی و ساخت ماهواره سنجشی طلوع که هر یک از ویژگی‌های منحصر به‌فردی در حوزه علم و فناوری فضایی برخوردار هستند برای نخستین بار در سطوح کاربردی طراحی و اجرا خواهد شد که این ماهواره‌ها کاربردهای مختلفی دارند. خبرآنلاین نوشت؛ منطقی افزود این ماهواره‌جدید یک قابلیت تصویربرداری با دقت ۲۵متر‌مربع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری مدار زمین را دارد، کاربرد آن در زمینه‌های زیست محیطی، اکتشاف معادن، پیش بینی حوادث غیرمترقبه و موضوعات فضایی دیگر است. 
 

** ایران

اعلام آمادگی  عمان برای میانجیگری میان ایران و عربستان


وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که  کشورش در صورت دریافت پیشنهاد رسمی، برای میانجیگری در تنش ایران و عربستان آماده است.

«یوسف بن علوی بن عبدالله» که به آلمان سفر کرده است، پس از دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی‌اش، در نشست خبری با خبرنگاران در «برلین»، ضمن تأکید بر اینکه «رابطه با ثبات» میان تهران و «ریاض» برای کشورش «بسیار حائز اهمیت» است، افزود: «مذاکرات این دو قدرت منطقه‌ای می‌تواند در نهایت به ایجاد تفاهم در زمینه مسائل مختلف شود.» وی ادامه داد: بدون تردید، اختلاف نظر بین دو طرف وجود دارد اما به این مسأله خوشبین هستیم که در صورت وجود اراده، این اختلاف نظرها را می‌توان حل کرد.» «اشتاین مایر» نیز با اذعان به دشواری‌های مسیر راه حل سیاسی بحران سوریه، خواستار اقدام‌های اعتمادساز بیشتر بین ایران و عربستان شد.


هشدار درباره سوء استفاده از تریبون‌های رسمی


روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله دیروز خود با تیتر «ضربه‌های خطرناک به نهادهای پشتوانه‌ای» نوشت: «این روزها سخنان بسیاری در مورد سوءاستفاده‌ای که بعضی افراد از سخنرانی قبل از نماز جمعه به عمل آورده و گفته‌اند عوامل نفوذی امریکا در تمام لایه‌ها و نهادهای نظام حضور دارند، بر سر زبان‌هاست و عموماً از اینکه چرا اجازه داده می‌شود برخی از افراد که جایگاه نماز جمعه را به درستی نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند محفوظات خود را از چنین بلندگوی مقدس و مهمی به خورد مردم بدهند تا اهداف شخصی یا جناحی‌شان را ترویج کنند از این جایگاه استفاده کنند، اظهار تأسف می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشته « عده‌ای از همین قماش افراد نیز وقتی تلاش‌های خود را برای تحت تأثیر قرار دادن مراجع عظام تقلید برای موضعگیری علیه برجام بی‌اثر می‌یابند، به جای آنکه در افکار انحرافی خود تجدیدنظر کنند، تضعیف مرجعیت را در دستور کار خود قرار می‌دهند.»


آخرین وضعیت مؤسسه «میزان»



مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت سپرده‌گذاران مؤسسه میزان اقدامات این بانک برای ساماندهی فعالیت‌های مؤسسه منحل‌ شده «میزان» را تشریح کرد.
اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران با حضور در غرفه «ایسنا»، در بیست ‌و یکمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: «با هماهنگی هیأت تسویه و کارشناس رسمی دادگستری در شهر مشهد تیم 30 نفره‌ای تشکیل شده.» وی افزود: «این تیم در حال بررسی مانده دقیق سپرده‌گذاران و دارایی‌های مؤسسه «میزان»  است که نتیجه آن از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع سپرده‌گذاران خواهد رسید.»
للـه‌گانی درباره‌ سرنوشت شعب مؤسسه «میزان» توضیح داد: «در حال حاضر تابلوهای میزان جمع‌آوری شده و تابلوهای بانک صادرات جایگزین آن شده است. شعب مؤسسه «میزان»  نیز تا اتمام عملیات تسویه کامل با سپرده‌گذاران با سیستم‌های بانک صادرات مشغول فعالیت هستند.»

** شرق

عارف:برخي نمي‌خواهند فضاي انتخابات گرم شود

  امیدنامه: محمدرضا عارف با بیان اینکه برای انجام رسالت دانشگاهی و توسعه علم و دانش، مشارکت و حضور فعال و بانشاط دانشجویان یک ضرورت است، از کم‌شدن آستانه تحمل برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ها، انتقاد کرد و گفت: متأسفم که باید بگویم آستانه تحمل برخی جریانات سیاسی آن‌قدر پایین آمده است که سخنان رئیس‌جمهور محترم را برنمی‌تابند. رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی،گفت: برخی از رقبا نمی‌خواهد فضای انتخابات خیلی گرم شود. در گذشته از ماه‌ها قبل صداوسیما درباره انتخابات برنامه‌های مختلفی داشت، ولی احساس می‌شود در انتخابات سال جاری عده‌ای نمی‌خواهند شاهد حضور حداکثری مردم باشیم، چراکه به‌خوبی می‌دانند در صورت حضور یکپارچه مردم در انتخابات، اصلاح‌طلبان می‌توانند پیروز انتخابات باشند.

کوثری: تأمین امنیت فرانسه مقابل داعش را به مستشاران ایران بسپارند

تسنیم: اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس، گفت: حوادث تروریستی پاریس از نظر ما محکوم است و ما با مردم پاریس ابراز همدردی می‌کنیم. کوثری تأکید کرد: ایران در مبارزه با تروریست‌ها حضور قاطع در صحنه دارد و تحت هیچ شرایطی این میدان را ترک نخواهد کرد؛ بنابراین به دولت فرانسه هم توصیه می‌کنیم اگر نمی‌توانند امنیت مردم خود را در مقابل تروریست‌های داعش تأمین کنند، می‌توانند این مهم را به مستشاران نظامی ایران که اکنون در سوریه و عراق در حال مبارزه با داعش هستند، بسپارند.

شهادت ٤ بسیجی تهرانی در سوریه

دفاع پرس: چهار نفر از نیروهای بسیجی تهران و از مدافعان حرم به نام‌های «محمدرضا دهقان»، «سیدمصطفی موسوی»، «احمد عطایی» و «مسعود عسگری» در جریان عملیات محرم در سوریه به شهادت رسیدند. آنها در جریان عملیات محرم که هم‌زمان با ماه محرم در سوریه آغاز شده است، در درگیری با نیروهای تکفیری به شهادت رسیدند.

فردا نهمین جلسه دادگاه فساد نفتی  وزارت نفت  نیازی به اموال زنجانی ندارد

شرق: نهمین جلسه دادگاه فساد نفتی در حالی روز دوشنبه در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود که هنوز ضمانت‌نامه‌اي بانکی مبنی بر پرداخت بدهی زنجانی به وزارت نفت در اختیار دادگاه قرار نگرفته است. وکیل‌مدافع بابک زنجانی روز گذشته در گفت‌وگو با «شرق» از برگزاری نهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی در روز دوشنبه -٢٥ آبان- خبر داد. رسول کوهپایه یادآور شد: «احتمال دارد همانند گذشته، جلسات بعدی دادگاه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شود». معاون حقوقی وزارت نفت در گفت‌وگو با «ایرنا» با بیان اینکه وزارت نفت به هیچ‌یک از اموال بابک زنجانی نیاز ندارد، گفت: «مهم برای ما مطالبات شرکت نفت و رسیدن به حق این وزارتخانه است». علی‌اکبر ماهرخ‌زاد افزود: «امیدوارم دستگاه قضا حکم قضائی را طوری صادر کند که شرکت نفت به حقوق حقه خود دست یابد و خسارت تأخیر تأدیه و هزینه‌های دادرسی را نیز بتواند از متهم نفتی دریافت کند». او ادامه داد: «در وهله نخست امیدواریم خود متهم وجوه را به حساب شرکت نفت واریز کند». روز گذشته رئیس سازمان حسابرسی هم درباره پرونده فساد نفتی ابراز نظر کرد. اکبر سهیلی‌پور در گفت‌وگو با «فارس» گفت: «اگر دادگاه از ما بخواهد، اموال این متهم حسابرسی خواهد شد، اما تاکنون درخواستی وجود نداشته است». رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم از جمله افرادی بود که به‌واسطه ادعاهای زنجانی در دادگاه درباره پرونده فساد نفتی، سخن گفت. احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با «تسنیم» درباره ادعای بابک زنجانی مبنی بر اینکه برخی اموالش متعلق به مادر یا خواهرانش است، گفت: «اطلاعات لازم در این خصوص به دادگاه ارائه شده است». معاون رئیس قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که بابک زنجانی در دادگاه مدعی شده ویلای لواسان و ساختمان vip متعلق به مادرش است و اینکه در بحث ملک ایران‌زمین، ١٠‌ میلیارد تومان به دفترخانه داده است، گفت: «چون برخی موارد در پرونده محرمانه است نمی‌توانیم پاسخ بدهیم. در نقل و انتقالات به شکل سیستمی، هر سندی که تنظیم می‌شود، حق‌الثبت، حق‌التحریر و سایر موارد به‌صورت سیستمی درج می‌شود و پرداخت‌ها نیز طبق آن صورت می‌گیرد».




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خخخخخخخ عجب تیتیری بازار سد اسمال
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این روزنامه های زنجیره ای هم سرشون به کارشون گرمه بذارین راحت باشن کی حرف اینا رو بر میداره
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    با حال بود
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    وضعیت رکن آبادی باید هرچه سریع تر مشخص بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس