به گزارش مشرق، روزنامه "الریاض" در مطلبی به قلم "حسناء عبدالعزیز القنیعیر" تحت عنوان "لبنان در باتلاق مزدوران ایران غرق می شود"، مدعی شد: "کسی که بعضی از رسانههای نوشتاری و دیداری لبنان را پیگیری می کند، متوجه حملات پوپولیستی و برتری جویانه علیه کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) و در رأس آنها کشورمان می شود."
این روزنامه سعودی در ادامه برای توجیه افزایش انتقادها در لبنان علیه عربستان، ادعا کرد: "هرکسی این رسانه ها را پیگیری کند، متوجه میشود که لبنان در حال غرق شدن در باتلاق ایران و مزدوران لبنانی آنها است."
الریاض در ادامه مدعی شد که ایران در حال توزیع پول بین فقرا و محتاجین لبنانی است، "ولی هیچ کاری مجانی نیست" .. "این موضوع همان منطق عرضه و تقاضا است، به همین دلیل عجیب نیست که اکثر مزدوران ایران از لبنان هستند."
* "شیعیان ما مزدور ایران نیستند"
روزنامه "الجزیره" نیز در مطلبی به قلم "حمزه السالم" تحت عنوان "شیعیان ما مزدور ایران نیستند"، به موضوع متهم کردن شیعیان عربستان به "خیانت" پرداخت و نوشت، "این اتهام بزرگ در جوامع دموکراتیک جایی ندارد."
الجزیره اتهام "خیانت به کشور" را سلاحی فعال و قوی توصیف کرد و نوشت: "هرکسی که این اعتقاد را داشته باشد که بعضی از شیعیان تمایل و گرایشی به ایران ندارند در حال فریب خودش است، ولی مصیبت جایی است که از این موضوع نتیجهای باطل گرفته شود. زیرا علاقه و تمایل به معنای خیانت نیست.
این روزنامه سعودی در ادامه برای توجیه افزایش انتقادها در لبنان علیه عربستان، ادعا کرد: "هرکسی این رسانه ها را پیگیری کند، متوجه میشود که لبنان در حال غرق شدن در باتلاق ایران و مزدوران لبنانی آنها است."
الریاض در ادامه مدعی شد که ایران در حال توزیع پول بین فقرا و محتاجین لبنانی است، "ولی هیچ کاری مجانی نیست" .. "این موضوع همان منطق عرضه و تقاضا است، به همین دلیل عجیب نیست که اکثر مزدوران ایران از لبنان هستند."
* "شیعیان ما مزدور ایران نیستند"
روزنامه "الجزیره" نیز در مطلبی به قلم "حمزه السالم" تحت عنوان "شیعیان ما مزدور ایران نیستند"، به موضوع متهم کردن شیعیان عربستان به "خیانت" پرداخت و نوشت، "این اتهام بزرگ در جوامع دموکراتیک جایی ندارد."
الجزیره اتهام "خیانت به کشور" را سلاحی فعال و قوی توصیف کرد و نوشت: "هرکسی که این اعتقاد را داشته باشد که بعضی از شیعیان تمایل و گرایشی به ایران ندارند در حال فریب خودش است، ولی مصیبت جایی است که از این موضوع نتیجهای باطل گرفته شود. زیرا علاقه و تمایل به معنای خیانت نیست.