کد خبر 498786
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

شهر بروکسل شاهد تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای است به طوری که نیروهای ارتش با خودروهای زرهی در این شهر که پایتخت اتحادیه اروپا به حساب می‌آید استقرار یافته‌اند.

به گزارش مشرق، مقامت بلژیک وضعیت هشدار در «بروکسل» پایتخت این کشور را روز شنبه به بالاترین حد رساندند و مترو را تعطیل کردند و به مردم این شهر هشدار دادند که به واسطه تهدید به حمله «جدی و قریب الوقوع»، از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

سطح امنیت در بلژیک بعد از آن افزایش یافته است که یک هفته از حملات پاریس که ۱۲۹ نفر در آن کشته شدند و تکفیری‌های «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفتند، می‌گذرد و این در حالی است که یکی از مظنونان این حادثه از بلژیک است و هنوز دستگیر نشده است.

مقامات بلژیک می‌گویند که این شخص، فرد خطرناکی است و به همین منظور امنیت در شهر بروکسل را بعد از یک نشست وزرای ارشد، مأموران پلیس و سرویس‌های امنیتی این کشور تشدید کرده‌اند.

همزمان با این تحولات، رسانه‌های بلژیکی از کشف مواد منفجره و شیمیایی در جریان عملیات نیروهای امنیتی در محله «مولنبیک» در حومه بروکسل خبر داده‌اند.

محله مولنبیک که محله ای مسلمان نشین در بروکسل محسوب می‌شود شاهد شدیدترین تدابیر امنیتی بوده به طوری که براساس گزارش دیلی میلی، این منطقه به یک پادگان تبدیل شده و خودروهای زرهی ارتش در آن مستقر شده اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس