به گزارش مشرق، حتی پس از افول صنعت خودروسازی فرانسه باید قبول کرد هنوز هم فرانسویها در برخی از جنبهها بهترین هستند. به عنوان مثال کافی است سری به پتنتهای ثبت شده در خصوص سیستم تعلیق خودروها بزنید؛ خواهید دید که اکثر سیستمهای تعلیق امروزی را شرکتهای خودروسازی فرانسه طراحی کردهاند. اما در بخش طراحی چطور؟ از هر جنبهای هم به این موضوع بنگریم فرانسویها همواره در طراحی محصولات خود در سطح پایینتری نسبت به رقبای خود قرار داشتهاند.
اما بد نیست بدانید پژو یکی از بزرگترین طراحان هلیکوپترهای ایرباس است؛ که یک سوم از تمامی هلیکوپترهای جهان توسط همین شرکت ساخته میشود. پژو در آخرین پروژه خود اقدام به طراحی H160 کرده که همانطور که مشاهده میکنید هلیکوپتری بسیار جذاب و زیبا است. حال میتوان تا حدودی به علت عقب ماندن پژو در رقابت شدید خودروها پی برد؛ زیرا که تمرکز این شرکت در زمینه دیگری معطوف شده است.
در ساخت بدنه H160 به طور کامل از مواد کامپوزیت استفاده شده است. همچنین پژو برای رفع نویز و لرزش، تیغههای اصلی را به شکل بومرنگ طراحی کرده است. این اقدام به پایداری هلیکوپتر نیز کمک شایانی خواهد کرد. H160 اولین هلیکوپتری خواهد بود که سیستم چرخدنده فرود الکتریکی را تجاری و از آن استفاده خواهد کرد. H160 برای حمل افراد سرشناس، استفاده در نیروی پلیس و آتشنشانی و همچنین مصارف مختلف در دکلهای نفتی به کار گرفته خواهد شد.
ایرباس در مراسم معرفی H160 اعلام کرد:
ما در طراحی این هلیکوپتر از لابراتوار طراحی پژو کمک گرفتهایم تا محصول جدید ما در کنار شخصیتی قوی، نمادی از نوآوری، احساس و قدرت باشد.
میتوان تعدادی از المانهای طراحی خودروهای پژو را در هلیکوپتر H160 نیز مشاهده کرد. دماغه تیز این محصول را میتوان یکی از این المان ها عنوان کرد.
منبع: زومیت
اما بد نیست بدانید پژو یکی از بزرگترین طراحان هلیکوپترهای ایرباس است؛ که یک سوم از تمامی هلیکوپترهای جهان توسط همین شرکت ساخته میشود. پژو در آخرین پروژه خود اقدام به طراحی H160 کرده که همانطور که مشاهده میکنید هلیکوپتری بسیار جذاب و زیبا است. حال میتوان تا حدودی به علت عقب ماندن پژو در رقابت شدید خودروها پی برد؛ زیرا که تمرکز این شرکت در زمینه دیگری معطوف شده است.
در ساخت بدنه H160 به طور کامل از مواد کامپوزیت استفاده شده است. همچنین پژو برای رفع نویز و لرزش، تیغههای اصلی را به شکل بومرنگ طراحی کرده است. این اقدام به پایداری هلیکوپتر نیز کمک شایانی خواهد کرد. H160 اولین هلیکوپتری خواهد بود که سیستم چرخدنده فرود الکتریکی را تجاری و از آن استفاده خواهد کرد. H160 برای حمل افراد سرشناس، استفاده در نیروی پلیس و آتشنشانی و همچنین مصارف مختلف در دکلهای نفتی به کار گرفته خواهد شد.
ایرباس در مراسم معرفی H160 اعلام کرد:
ما در طراحی این هلیکوپتر از لابراتوار طراحی پژو کمک گرفتهایم تا محصول جدید ما در کنار شخصیتی قوی، نمادی از نوآوری، احساس و قدرت باشد.
میتوان تعدادی از المانهای طراحی خودروهای پژو را در هلیکوپتر H160 نیز مشاهده کرد. دماغه تیز این محصول را میتوان یکی از این المان ها عنوان کرد.