کد خبر 503047
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

همزمان با پيشروي‌هاي گسترده نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در استان تعز، هواپيماهاي ائتلاف سعودي با بمباران مناطق مسکوني مرکز اين استان ده‌ها تن را به خاک و خون کشيدند.

به گزارش مشرق، ده‌ها غيرنظامي در بمباران جنگنده‌هاي ارتش عربستان به مناطق مسکوني تعز کشته يا زخمي شدند.

«عبدالنور المنصور» يکي از فرماندهان نظامي کميته‌هاي انقلابي يمن به خبرنگار فارس گفت: حملات هوايي عربستان مناطقي را که نيروهاي کميته‌هاي مردمي در آن پراکنده بودند هدف گرفت که هفتاد کشته و زخمي برجاي گذاشت.

وي افزود: نيروهاي مردمي همچنان براي مقابله با مزدوران و شبه نظاميان تروريستي استان تعز در بيش‌تر مناطق مسکوني اين استان حضور دارند.

وي افزود: در درگيري‌هاي ديروز بين نيروهاي ارتش و شبه نظاميان منصور هادي و تروريست‌ها سه تن از نيروهاي ارتش يمن شهيد و هشت تن ديگر زخمي شدند.

فرمانده کميته‌هاي انقلابي يمن در تعز گفت: رزمندگان کميته‌هاي انقلابي با پيشروي گسترده به داخل شهر تعز ده‌ها تن از مزدوران عربستان را از مواضع خود به طور جمعي فراري دادند.

وي با اشاره به درگيري بين تروريست‌ها در استان تعز گفت: اختلاف کنوني در صفوف مزدوران عربستان ناشي از عقب‌نشيني بسياري از آنها از برخي مواضع خود در اين استان است، چرا که آنها کاملا از بازپس‌گيري پايگاه‌هاي مهم خود که به تصرف ارتش و کميته هاي مردمي درآمده عاجز هستند و براي تروريست‌ها مبين شده که ارتش و کميته‌هاي مردمي به زودي نبرد در جبهه‌هاي اصلي تعز را به نفع خود يکسره خواهند کرد.

منابعي ويژه در استان تعز خبر دادند سه تن از فرماندهان ميداني مزدوران عربستان در درگيري‌هاي ديروز بين ارتش و کميته هاي مردمي کشته شدند.

اين منابع گفتند: عبده العطفي، محمود الجبيحي و الفناحي سه سرکرده تروريست‌ها بودند که به هلاکت رسيده‌اند.

اين سه نفر در جريان تلاش ناکام تروريست‌ها براي پيشروي به سوي پادگان العمري در استان تعز کشته شدند که در جريان آن شمار ديگري از صفوف اين مزدوران سعودي به هلاکت رسيده و خسارت سنگيني هم به تجهيزات نظامي آنها وارد و مجبور به عقب‌نشيني شدند.

اتحاديه زنان يمن اقدام عربستان در به خاک و خون کشيدن زنان در تعز را محکوم کرد

از سوي ديگر اتحاديه زنان يمن در استان صنعا اقدام هواپيماهاي ائتلاف سعودي در حمله به جمعي از زنان در استان تعز را که با شهادت 11 زن و زخمي شدن شماري ديگر همراه شد محکوم کرد.

در بيانيه اين اتحاديه آمده است: جنايت بي‌وقفه کشتار زنان و کودکان از جمله شنيع‌ترين جنايات جنگي آل سعود است که ثابت مي‌کند اين رژيم هيچ يک از قوانين، عرف و منشورهاي بين‌المللي را نمي‌شناسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس