کد خبر 505505
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

رئیس جمهور پرو در اختتامیه مراسم سالانه تمرینات نظامی این کشور در نزدیکی شیلی حضور یافت.

به گزارش مشرق، «اولانتا هومالا» رئیس جمهور پرو در اختتامیه مراسم سالانه تمرینات نظامی موسوم به «کاسرس 2015» شرکت کرد؛ این تمرینات در 3 منطقه واقع در جنوب پرو و نزدیک شیلی صورت گرفتند.

طبق اطلاعات منتشر شده در بیانیه رئیس جمهور پرو و «جاک والاکیوی» وزیر دفاع این کشور نیروهای واحدهای ارتش و نیروهای نیروی دریایی پرو در راستای برگزاری یک مانور و عملیات نظامی در کمپی آموزشی در محل «لوکامبا» واقع در جنوب پرو مستقر شدند؛ هر دو مانور آموزشی در روز 5 و 6 ماه جاری در منطقه «موکگوآ» واقع در جنوب پرو صورت گرفتند.

وزیر دفاع پرو در سخنانی درباره هدف از این برگزاری این عملیات گفت: هدف اصلی ارتش ارزیابی ظرفیت‌ها و توانایی‌های نیروهای مسلح، بررسی وضعیت تجهیزات نظامی در کشور و بررسی تجهیزات نظامی جدید تازه خریداری شده است.

در این مانور بزرگ، موشک‌های قدرت بالا، تانک‌های مدل «تی 5‌5» از دسته‌های ماشین آلات سنگین و کاترپیلار که برای پیشروی در سطوح سخت و دشوار مناسب است، هواپیماهای «توکانو» و «میراژ» و غیره را مورد آزمایش قرار دادند.

ارتش مسلح پرو به نوبه خود یک عملیات آبی و خاکی، حمله و عقب‌نشینی را انجام داده و واکنش‌ قایق‌های مدل «ام کی5 »و «اف 4 » و تجهیزات مدرن آبی و خاکی «ال‌ای‌وی» را مورد آزمایش قرار داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس