کد خبر 507051
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

دو مظنون تروریستی در پی مقاومت مسلحانه در برابر نیروهای امنیتی قرقیزستان در عملیات ضد تروریستی که پنجشنبه شب انجام شد، کشته شدند.

به گزارش مشرق، کمیته ملی امنیت قرقیزستان از کشته شدن دو عضو یک گروه تروریستی بین المللی در عملیات نیروهای امنیتی در بیشکک پایتخت این کشور خبر دادند.

کمیته ملی امنیت قرقیزستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو نفر مظنون به ارتکاب جرائم سنگین از جمله قتل یک مأمور پلیس در بیشکک بودند.

در بیانیه کمیته ملی امنیت قرقیزستان آمده است این دو نفر در پی مقاومت مسلحانه در برابر نیروهای امنیتی در عملیات ضد تروریستی که پنجشنبه شب انجام شد، کشته شدند.

«آکتیلک عبدلولی‌یف» پلیس ۲۶ ساله قرقیز، ماه نوامبر به دست دو فرد مسلح نا‌شناس کشته شد. او قصد بررسی اوراق هویت این دو نفر را داشت که آن‌ها به او تیراندازی کردند.

مقامات قرقیزستان از نفوذ فزاینده داعش در این کشور آسیای مرکزی که بیشتر مردمش مسلمان هستند، بیم دارند.

یکی از امامان جماعت اصلی قرقیزستان ماه اکتبر پس از محاکمه برای دفاع از تروریسم به پنج سال زندان محکوم شد که حکم او یک ماه بعد به ده سال زندان افزایش پیدا کرد.

بیشکک ماه ژوییه اعلام کرد توطئه داعش را برای بی‌ثبات کردن کشور خنثی کرده است و شش مظنون نیز در درگیری‌ با نیروهای امنیتی کشته شدند.

مقامات قرقیزستان از ماه مارس داعش را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دادند.

دست‌کم ۵۰۰ شهروند قرقیز از جمله ۱۲۲ زن در کنار داعش در عراق و سوریه می‌جنگند.

{$sepehr_album_34281}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس