کد خبر 508002
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲

سخنگوی وزارت امور خارجه از درگیری‌های روز گذشته و امروز در زاریا نیجریه ابراز تاسف شدید و بر ضرورت احترام به شعائر و اماکن و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، با ابراز تاسف شدید از درگیری های دیروز و امروز زاریا در نیجریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مسلمانان و نمازگزاران این شهر گردید، بر ضرورت احترام به شعائر و اماکن و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی تاکید کرد و گفت: نیجریه بعنوان یک کشور مهم عضو سازمان همکاری اسلامی، اینک با مشکلات ناشی از افراط گرایی و تروریسم تکفیری مواجه است و امیدواریم در این شرائط حفظ آرامش و همبستگی ملی برای مبارزه با تروریسم در اولویت قرار گرفته و از اقدامات شتاب زده و غیر سازنده پرهیز شود.

ارتش نیجریه به منزل ابراهیم الزکزاکی، روحانی عالی رتبه شیعه، یورش بردند و وی را دستگیر کردند.

نیروهای ارتش نیجریه بعد از دستگیری الزاکزاکی خانه وی را به آتش کشیدند و بخش هایی از آن را تخریب کردند و به سوی حاضران در منزل تیراندازی کردند که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سعید شمالی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    همین.شما دیگه کی هستید؟ ابراهیم الزکزاکی کسی که چهار فرزندش در راه امام حسین فدا کرد.از رئیس جمهور روسیه در خواست می کنیم به شیعیان نیجریه کمک کند. من شخصا خودم آماده ام برای کمک بروم.
  • sadeghi ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط همین.ابراز تاسف وبس؟
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    باید سفارتشو تو ایران ببندین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس