به گزارش مشرق، رضا شیوا رئیس شورای رقابت، در حاشیه دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار افزود: اعتقاد داریم آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خوب است به شرط آنکه بسترهای لازم آن فراهم باشد یعنی عرضه و تقاضا متعادل باشد اما متاسفانه در حمل و نقل هوایی این اتفاق نیفتاد .
وی گفت: ما معتقدیم که این کار باید در خطوطی اتفاق می افتاد که در آن خطوط تعداد قابل توجهی هواپیما و شرکت های متعدد وجود داشته باشد اما وقتی که در یک خط فقط یک شرکت هواپیمایی فعال باشد ، معلوم است که این آزادسازی قیمت ها به افزایش قیمت منجر خواهد شد.
وی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نباید برای جبران انباشت زیان های گذشته باشد، و این درست نیست بلکه باید در جهت افزایش خدمات و کیفیت بهتر باشد.
شیوا در پاسخ به سوالی درباره قیمت گذاری جدید خودرو در شورای رقابت هم گفت: بحث خودرو در مسیری افتاده که به دستورالعمل جدیدی نیاز ندارد.
وی گفت: فعلا بحث خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و خودروسازان با وام های داده شده مقداری کارشان رونق پیدا کرده است.
وی افزود: وظیفه شورای رقابت نظارت بر ضوابط قیمت گذاری و تعرفه و دخالت در بازارهایی که در آن بازار رقابتی وجود نداشته باشد، است.
وی گفت: ما معتقدیم که این کار باید در خطوطی اتفاق می افتاد که در آن خطوط تعداد قابل توجهی هواپیما و شرکت های متعدد وجود داشته باشد اما وقتی که در یک خط فقط یک شرکت هواپیمایی فعال باشد ، معلوم است که این آزادسازی قیمت ها به افزایش قیمت منجر خواهد شد.
وی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نباید برای جبران انباشت زیان های گذشته باشد، و این درست نیست بلکه باید در جهت افزایش خدمات و کیفیت بهتر باشد.
شیوا در پاسخ به سوالی درباره قیمت گذاری جدید خودرو در شورای رقابت هم گفت: بحث خودرو در مسیری افتاده که به دستورالعمل جدیدی نیاز ندارد.
وی گفت: فعلا بحث خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و خودروسازان با وام های داده شده مقداری کارشان رونق پیدا کرده است.
وی افزود: وظیفه شورای رقابت نظارت بر ضوابط قیمت گذاری و تعرفه و دخالت در بازارهایی که در آن بازار رقابتی وجود نداشته باشد، است.