کد خبر 509439
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

يک مرد اهل سيدني به جرم خود در خصوص تأمين بودجه گروه تروريستي داعش اعتراف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از گاردين، "عمرجان آذري،" يک مرد استراليايي اهل سيدني که سپتامبر سال گذشته (شهريور 93) ميلادي بازداشت شده بود، جرم خود را در خصوص فراهم کردن بودجه براي گروه تروريستي داعش پذيرفت.

وکيلِ "عمرجان آذري" امروز اعلام کرد اين جوان 22 ساله پيشتر اتهام گناهکار بودن و همکاري با گروه تروريستي داعش را رد کرده بود؛ اما پس از شهادت يکي از همکارانش در دادگاه، مجبور شد جرم خود را بپذيرد.

وي در دادگاه عليه آذري شهادت داد که مبلغ 9 هزار دلار به او داده بود تا آن را براي گروه تروريستي داعش ارسال کند. بر اساس شهادت وي، آذري از او خواسته بود اين مبلغ را به حساب يک نفر در پاکستان واريز کند؛ اما مادرش پول را در جيبش يافت و اين مسئله او را وحشت زده کرد. شش هفته بعد در سپتامبر 2014، پليس، خانه "آذري" را تفتيش و وي را بازداشت کرد. اين شاهد نيز در دادگاه عليه آذري شهادت داد.

بنا بر اظهارات اين شاهد، "آذري" به وي گفته بود اين پول را براي کمک به مردم پاکستان و اعزام آنها براي همکاري با داعش در سوريه اختصاص داده است. وي در ادامه گفت: آذري و يک مرد ديگر به نام "ابراهيم" حتي با گروه تروريستي داعش بيعت کرده بودند.

قرار است حکم آذري، ماه ژانويه سال 2016 ميلادي (حدود يک ماه آينده) اعلام شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس