به گزارش مشرق، محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پروش، درباره تدبیر وزارت آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت درسی کلاس اولی ها با توجه به آمار ۴۷ هزار مردودی که گفته می شود بخشی از این دانش آموزان دیر آموز هستند گفت: ما برای دانش آموزان هوش مرزی یا دیرآموز اقداماتی را انجام داده ایم.
وی افزود: قرار بود با تفاهم نامه ای که میان ما و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد شده است، فعالیت های مضاعفی انجام شود اما تاکنون اجرا نشده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بخشی از فعالیت ها تخصصی است که مربوط به همکاران ما در سازمان استثنایی می شود که باید محتوای آموزشی برای معلمان تهیه کنند و بخشی نیز از وظایف و امکانات ما است که انجام می دهیم.
وی ادامه داد: اگر هر یک از دانش آموزانی که نیاز ویژه دارند وارد کلاس مدارس عادی می شوند، ۳ دانش آموز باید کم شود.
وی در پاسخ به این پرسش که تراکم کلاس ها بالا است و تعداد دانش آموزان نیز در ازای ورود یک کودک دیرآموز کاهش نمی یابد، گفت: در خیلی از مدارس تعداد دانش آموز کاهش می یابد اما در جاهایی چون جمعیت زیاد است، این امکان وجود ندارد.
دیمه ور خاطرنشان کرد: در خیلی از مناطق کشور و در جاهایی که امکان کنترل موضوع وجود داشته، کاهش دانش آموز به صورت استاندارد انجام شده است.
وی بیان کرد: تراکم مدارس در شهر تهران بالاست. شهر تهران بیشتر از اینکه با کمبود نیروی انسانی مواجه باشد با مشکل فضا روبه رو است و باید به وضعیت دانش آموزان دیرآموز توجه جدی تری شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که تکرار پایه در کدام استان ها بالاست گفت: استان سیستان و بلوچستان رتبه اول در تکرار پایه در مقطع ابتدایی را دارد که می توان به برخی از دلایل همانند نرفتن به پیش دبستانی، دوزبانه بودن، تراکم بالای کلاس ها و کمبود معلم اشاره کرد.
وی با بیان اینکه تهران مردودی کمتری در مقطع ابتدایی دارد، تصریح کرد: متاسفانه پس از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان بیشترین مردودی را دارند.
وی افزود: قرار بود با تفاهم نامه ای که میان ما و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد شده است، فعالیت های مضاعفی انجام شود اما تاکنون اجرا نشده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بخشی از فعالیت ها تخصصی است که مربوط به همکاران ما در سازمان استثنایی می شود که باید محتوای آموزشی برای معلمان تهیه کنند و بخشی نیز از وظایف و امکانات ما است که انجام می دهیم.
وی ادامه داد: اگر هر یک از دانش آموزانی که نیاز ویژه دارند وارد کلاس مدارس عادی می شوند، ۳ دانش آموز باید کم شود.
وی در پاسخ به این پرسش که تراکم کلاس ها بالا است و تعداد دانش آموزان نیز در ازای ورود یک کودک دیرآموز کاهش نمی یابد، گفت: در خیلی از مدارس تعداد دانش آموز کاهش می یابد اما در جاهایی چون جمعیت زیاد است، این امکان وجود ندارد.
دیمه ور خاطرنشان کرد: در خیلی از مناطق کشور و در جاهایی که امکان کنترل موضوع وجود داشته، کاهش دانش آموز به صورت استاندارد انجام شده است.
وی بیان کرد: تراکم مدارس در شهر تهران بالاست. شهر تهران بیشتر از اینکه با کمبود نیروی انسانی مواجه باشد با مشکل فضا روبه رو است و باید به وضعیت دانش آموزان دیرآموز توجه جدی تری شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که تکرار پایه در کدام استان ها بالاست گفت: استان سیستان و بلوچستان رتبه اول در تکرار پایه در مقطع ابتدایی را دارد که می توان به برخی از دلایل همانند نرفتن به پیش دبستانی، دوزبانه بودن، تراکم بالای کلاس ها و کمبود معلم اشاره کرد.
وی با بیان اینکه تهران مردودی کمتری در مقطع ابتدایی دارد، تصریح کرد: متاسفانه پس از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان بیشترین مردودی را دارند.