آنچه که ظاهرا از دید خودروسازان ایرانی مغفول مانده، توجه به شرکت‌ها و متخصصان ایرانی است که در بهترین و مشهورترین شرکت‌های خودروسازی جهان، مشغول فعالیت هستند.

به گزارش مشرق ، وضعیت خودروسازی در کشورمان به طور خلاصه از دو مشکل نبود طراحی و اشکال جذاب و فقدان کیفیت در برخی اجزا و قطعات رنج می برد و مسئولان دولتی و مدیران این شرکت ها، برای رفع این مشکل به دنبال مشارکت با برخی برندهای مشهور جهانی مانند فولکس واگن آلمانی، رنو و پژو فرانسوی، فیات ایتالیایی و البته برخی کمپانی های ژاپنی هستند.

اما در این میان، آنچه که ظاهرا مغفول مانده است، توجه به شرکت ها و متخصصان ایرانی است که در بهترین و مشهورترین شرکت های خودروسازی جهان، مشغول فعالیت هستند یا اینکه، خود اقدام به تاسیس شرکت و مدیریت آن کرده اند که موجب کسب شهرت و ثروت فراوان برای آنها شده است.

به همین خاطر، با معرفی برخی از مشهورترین و مهمترین افراد حقیقی و حقوقی ایرانی که در دنیا شناخته شده اند، به مدیران اجرایی و کارخانجات کشورمان برای وابسته نبودن به کمپانی های غربی که هر روز به یک بهانه، کشورمان را تحریم یا ترک می کنند، کمک خواهیم کرد.

«منصوری»؛ رتبه اول تیونینگ و لوکس سازی خودرو در جهان

کوروش منصوری یک ایرانی متولد چالوس که صاحب شرکت مشهور «سوییسی – آلمانی» تیونینگ خودرو است که قریب 27 سال است در این حوزه مشغول فعالیت است. این شرکت که در سال ‌های نخست، در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ فعالیت میٰ ‌کرد، در اواسط دهه 1990 با هدف توسعه فعالیت‌ هایش، تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل ‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولز-رویس، بنتلی، استون مارتین، پورشه، بنز و فراری معطوف کرد.

شرکت منصوری در سال 2001، نخستین کارخانه تولیدی خود را راه‌ اندازی کرد که در پی آن بطور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود می کرد. این شرکت هم ‌اکنون دارای 2 کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس است.

5 ايراني مشهور جهان که خودروسازان داخلي از آنها غافلند+ تصاویر

شرکت منصوری هم‌ اکنون در حوزه‌هایی چون طراحی داخلی هواپیماهای تجاری و کشتی‌های تفریحی، طراحی و تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری و کالاهای لوکس فعالیت می ‌کند و با الصاق نامش به ماشین های مشهور جهان، قیمت آن تا چندین میلیون دلار افزایش می یابد.

هم اکنون بخش قابل توجهی از ورزشکاران، هنرمندان و افراد ثروتمند جهان، مشتری های دائمی محصولات شرکت منصوری هستند و حتی برخی از تکنولوژی ها و دستگاههای موجود در این شرکت، فقط در معدود کارخانجات خاص جهان مثل کمپانی رویزرویس، قابل مشاهده است.

کورش منصوری در شرکتش که امروزه تبدیل به یک امپراتوری شده، تکنولوژی و دستگاه ساخت فیبرکربن که در دنیا شاید چند کمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند، دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن، مدل‌ های «رولزرویس فانتوم» را برای کمپانی رولزرویس رنگ می ‌کند، همچنین تکنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و اکنون، کمپانی منصوری را نه تیونر بلکه امروزه می‌ توان یک face lift کننده قهار و تولید‌کننده خودرو لقب داد و این یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

«رضوانی»؛ صاحب هیولایی که چشم ها را خیره کرد

فردیس رضوانی یک جوان 40 ساله ایرانی است که فعالیت حرفه ‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ ایرانی است و همین عامل علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شده است. رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیانگذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد که در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گرانقیمت فعالیت می کند.

اگرچه شرکت رضوانی به نسبت برخی کمپانی های مشهور، یک شرکت تازه کار محسوب می ‌شود ولی این به بدان معنی نیست که ناشناخته‌ مانده است و خبر رونمایی از طراحی مشهور خودروی این شرکت به نام "هیولا" در صفحه اول یاهو منتشر شد و بسیاری از نشریات تخصصی اتومبیل، مطلب مربوط به این شرکت را پوشش می دهند.

5 ايراني مشهور جهان که خودروسازان داخلي از آنها غافلند+ تصاویر

جالب آن است که رضوانی نیز مانند کرورش منصوری، در گفتگوی خود با رسانه های دنیا، تاکید کرده است که خیلی دوست دارد امکان فعالیت در ایران برایش فراهم بشود و خط تولید اتومبیل در ایران راه‌ اندازی کند.

وی گفته است که قبلا چند بار بنا داشته برای حضور در ایران برنامه ‌ریزی کند ولی تا امروز فرصت آن پیش نیامده است ولی اگر فرد یا سازمان دولتی کمک کند که بتواند این کار را بکند، خیلی خوشحال میشود.

هرمیداس اتابکی؛ مغز متفکر لامبورگینی و رنو

هرمیداس اتابکی یکی از برجسته‌ ترین طراحان ایرانی خودرو است که در پاریس، کارگاهی بزرگ برای این کار در اختیار دارد. اتابکی چند باری هم به ایران سفر کرده تا بتواند به خواسته خود برای طراحی خودرویی متناسب با خصوصیات فرهنگی ایران جامعه عمل بپوشاند. او حتی گفته است که با ایران خودرو هم مذاکره کرده اما تا کنون به نتیجه ای نرسیده است و همچنان در کارگاه خود در پاریس کار می کند.

5 ايراني مشهور جهان که خودروسازان داخلي از آنها غافلند+ تصاویر

وی در دانشکده سی سی اس دیترویت در زمینه طراحی خودرو تحصیل کرده و اگرچه کار اصلی وی، طراحی خودرو است ولی در کنار آن، کشتی، قطار و بسیاری از وسایل دیگر از جمله عینک و شیشه عطر نیز طراحی کرده و حتی در سال 2002 جایزه بهترین طرح قطار را برای طراحی قطار لیون به دست آورده است.

هرمیداس که با برندهای مختلف اروپایی کار کرده، علاوه بر همکاری با شرکت رنو، بر روی لامبورگینی هم کار کرده است.

امید بادل؛ طراح جدید BMW

امیل بادل یکی از طراحان ایرانی است که تا مقطع پیش دانشگاهی در شیراز تحصیل کرده است و سپس برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. او از بچگی علاقه بسیار زیادی به طراحی خودرو داشت و به صورت خود آموز نرم افزارهای زیادی را در این مورد فراگرفته است.

چندی پیش او یک طراحی بسیار زیبا برای شرکت بی ام دبلیو انجام داد که مورد ستایش بسیار قرار گرفت.

محمد غزل؛ از کامیون تا خودروی متفاوت ایرانی

"محمد غزل" طراح ایرانی که با خودروی حشره ای نام خود را مشهور کرد، یک طرح اتوبوس نیز در کارتابل خود دارد که به اتوبوس الکتریکی شهرت دارد. این اتوبوس یکی از طرح هایی است که به گفته مسئولان گوگل، آینده درخشانی در مقابل خود دارد.

اتوبوس الکتریکی طرحی است که به گفته "غزل" از روی حشرات برداشت شده است. این خودرو پایه ای اسپرت دارد و بر روی 8 چرخ جدا از هم حرکت می کند.

5 ايراني مشهور جهان که خودروسازان داخلي از آنها غافلند+ تصاویر

سیستم بدن این خودرو به گونه ای است که در نگاه اول شاید به مانند یک اتوبوس فضایی باشد.  به گفته طراح، همانطور که زندگی در قلب موجودات زنده جریان دارد در این خودرو نیز می توان زندگی را حس کرد.

نیروی محرکه از طریق یک موتور الکتریکی قوی تامین می شود همچنین سلول های خورشیدی نیز در سقف این خودرو تعبیه شده است که می توانند به قدرت آن کمک کنند. درب های این اتوبوس در هر دوطرف بدنه قرار دارد و به صورت بال های پروانه باز می شوند. این طرح همچنان در دست بررسی است و سال تولید آن به بعد از 2020 ذکر شده است.



منبع:عصرایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    4 0
    بابا کی حوشله داره اینها را خبر کنه ما که تاحال مشکل انچنانی نداشتیم ژمین و ژمان به نفع ما دارند کار میکنن
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    10 1
    فقط میتونم این یه جمله رو بگم!!! خاک بر سر ما!!!
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    7 1
    مشکل اصلیه اینه که ایران خودرو و سایپا نمی خوان پیشرفت کنن نمی خوان خودروهای بهتر تولید کنن همون مونتاژهای بی کیفیتشون رو به دو برابر قیمت می فروشن اونم تو شرایطی که طی دو دهه گذشته مجلس و دولت براشون بودجه در نظر گرفتن و خواهند گرفت حتی بانک مرکزی مملکت رو رها کرد وام 25 میلیونی ! جور کرد و حتی یک بند در قرارداد نگذاشت به شرط ارتقا کیفیت ، خودروهای خارجی هم به 3 4 و حتی 5 برابر قیمت فروخته می شن چیزی هم از سازمان های حامی مصرف کننده و ناظر ندیدیم و بعیده که ببینیم خوب دو مونتاژکار در بهترین نقطه کره زمین تحت حمایت همه رقمه بنجل آب می کنند چرا برن دنبال پیشرفت و خدمت به مردم ؟ مگر رقیبی دارن ؟ سفره ای پهن شده هر کسی به سهمش می کند مردم هم که مهم نیستن .
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    6 0
    خیلی جالبه بعضی از اینا حاضرن با کمترین مزد توی ایران کار کنن اما خودروسازای ما و صد البته دولت به فکر تولید خودرویی با سود هنگفت هست مثل خودرو های 30-40 سال پیش کره و فرانسه
  • فوق لیسانس بیکار ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    2 1
    من فکر می کنم بیشتر، ریخت ظاهری منظور شما بوده. کاش چند تا متخصص طراحی مکانیکی قطعات را هم اگه داریم معرفی می کردید. با توجه به تعطیل بودن این بخش در کشور، وقتی در ایران صحبت از طراحی می‌کنی ذهنها بیشتر به سمت ریخت ظاهری میره. باید کودکان و نوجوانان را با طراحی مکانیکی و آیرودینامیکی آشنا کرد تا استعدادها در این بخش هم شکوفا شود. شایدم مشکل ما اینه که یه کلمه اختصاصی برای اون نداریم و این هم میتونه یه چالش در این زمینه باشه.
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 5
    دوستان عزیز به وجود آوردن یه خط تولید و یه پلتفرم جدید هزینه ی هنگفتی میطلبه همینجوری نیس که همین پژو که داره میاد چند تا محصول جدید بزنه باید خط و پلتفرم جدید بسازن با ایرانخودرو ببین چقد هزینه میشه واسش اونوقت خودت قیاس کن خودرویی مثل اینها که تو خبر هست چی میشه دیگه
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    3 0
    اوج هنر ایران خودرو و سایپا لینه اینه که دم پراید و ۴۰۵ رو ببرن وانت درست کنن
  • آرش ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 0
    منصوری حتی اعلام آمادگی کرده بیاد ایران خودرو تولید کنه.
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 1
    خودت
  • من ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 1
    منو با خودتون جمع نبند . من از شماها نیستم.
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 1
    ما مدیر اقتصاد دان کار افرین نخبه و برنامه ریز و طراحان بزرگی در سراسر جهان داریم که اگه به اونا مراجعه بشه میتونن با تخصص و مدیریتشون مشکلات کشور رو برطرف کنن
  • علی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    4 1
    بخدا وقتی دیدم تاسف خوردم.....کدوم سازمان باید هماهنگ کنه!!!!
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    2 1
    همین ایرانیها بیان ایران خودرو و سایپا باید تی بکشن
  • رحمن ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 1
    به شرکتهای خودروسازی که امیدی نیست بقول خودشان یک چهار چرخ را هم باشد مردم می خرند.اما من به وزارت دفاع پیشنهاد می کنم از این طراحان برتر ایرانی در دنیا استفاده کند زیرا نیاز دفاعی ما محرز است و باید فکر آینده دفاعی کشور بود
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 1
    یکیشونم نمیان ایران!!
  • حمید ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    1 2
    نه اومدنو که دوست دارن بیان. نمونه اش آقای منصوری ، قول اومدن به ایران رو داده ، که می تونید سایت رسمی ایشون رو ببینید منصوری.آی آر
  • مبین IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    0 0
    بسیار بسیار عالی. من واقعا حرفی ندارم بگم فوقالعاده هستش.
  • مبین IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    0 0
    بسیار بسیار عالی. من واقعا حرفی ندارم بگم فوقالعاده هستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس