کد خبر 511189
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

معاون صادرات سایپا، قیمت فروش هر دستگاه پراید در بازار عراق را ۸۲۰۰ دلار عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهای الزامی در تولید خودرو ۵ میلیون تومان تفاوت قیمت با نمونه صادراتی را رقم می‌زند.

به گزارش مشرق ، محسن جوان در نشست خبری با اشاره به سیاست دولت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی گفت: مقرر شده است تا شرکت مشترک صادراتی میان سایپا و الجزایر برای راه اندازی خط تولید مشترک ایجاد شود که ۷۵ درصد سهم سرمایه گذاری آن مربوط به الجزایر خواهد بود، ضمن اینکه مقرر شده در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار، این سایت ایجاد شود.

معاون صادرات سایپا افزود: در فاز اول مونتاژ خودروها را آغاز خواهیم کرد و سپس زنجیره تامین را با همکاری قطعه سازان ایرانی در الجزایر راه‌اندازی می کنیم.

وی تصریح کرد: در بازار الجزایر قرار است خودروهای سایپا ۱۳۲، ۱۱۱، ۱۵۱، تیبا صندوقدار و تیبا هاچ بک عرضه شود، همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز خودرو ساینا را در این کشور عرضه خواهیم کرد.

جوان، کشش بازار الجزایر را ۴۰۰ هزار دستگاه برای خودروهای ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: این خط تولید را با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار دستگاه راه اندازی خواهیم کرد و با توجه به تقاضای بازار این کشور، تولید را بالا خواهیم برد.

وی ادامه داد: بر این اساس، ایران در الجزایر ۵ هزار دلار برای تولید خودروهای مذکور سرمایه گذاری کرده است، ضمن اینکه از سال ۸۵ حضور خود را در این کشور با عرضه خوردروها به صورت «سی بی یو» آغاز کرده ایم اما به دلیل شرایط تحریم نتوانستیم ادامه مسیر دهیم، چرا که قانون حاکم بر الجزایر، گشاش ال سی برای واردات خودرو را الزامی می کرد.

معاون صادرات سایپا گفت: خودروهای صادراتی فاقد ایربگ، ترمز ای بی اس، پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث است، ضمن اینکه حقوق و عوارض گمرکی را هم به دلیل صادراتی بودن محصول، از دولت پس می‌گیریم.

جوان با اشاره به فروش خودروهای سایپا در بازار عراق، افزود: خودرو پراید بدون آپشن در بازار عراق ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دینار معادل ۸ هزار و ۲۰۰ دلار است اما آنچه که پول به دست ما می رسد، ۵ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر خودرو برآورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از سایت‌های این گروه خودروسازی در خارج از کشور زیان ده نبوده و بخشی از ضرر وارده به سایپا ناشی از بی ثباتی در برخی کشورها است که خارج از کنترل ما به شمار می رود اما در مجموع سایتی را نداریم که روی دست ما باقی مانده باشد.

معاون صادرات سایپا با اشاره به صادرات خودروهای این گروه خودروسازی به ونزوئلا اظهارداشت: در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار بابت صادرات خودروها از ونزوئلا طلبکار بودیم که ۷۰ میلیون دلار آن وصول شده و ۳۰ میلیون دلار دیگر هم اکنون در حساب بانک مرکزی این کشور موجود است که به محض تسویه، محموله بعدی را ارسال خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    من خودم عراق بودم پرسیدم خیلی از این رقم کمتر بود.مشرق جان خواهشا اطلاع رسانی درست ...
  • ناشناس ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    بله من هم در چند سفر قیمت پراید و تیبا رو در عراق پرسیدم و قیمت گرونتر از ایران بود . نکته جالب هم اینه که خودرو خارجی هم هست ولی باز هم خودرو ایرانی فروش میره و کسی نمیگه اه اه ایش ایش . چون یک جو غلط در داخل وجود داره که اولا به پولی که داده نگاه نمیکنه و توقع بالاتری داره و ثانیا به طور پیش فرض معتقده جنس ایرانی بدرد نمیخوره
  • فرهاد ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    در ارديبهشت ماه ٩٤ ، حين زيارت عتبات عاليات، فاصله بين نجف تا كربلا را با خودروي كرايه كه هيوندايي النترا مدل ٢٠١٥ بود به اتفاق خانواده طي كردم و حدوداً ١٣٠ هزار تومان بابت طي فاصله نجف تا كربلا كه تقريباً نزديك ٩٠ كيلومتر است كرايه دادم. در راه از راننده پرسيدم كه اين ماشين النترا را به دلار چند خريده ايد. ايشان گفتند. حدود ٧٥٠٠ دلار ، يعني به پول دلار آزاد ما ميشود حدود ٢٣ ميليون تومان! باقي را خود محاسبه فرماييد. لازم به ذكر است كه خودروهايي كه در عراق و توسط افراد معمولي و مسافركش و طبقه پايين اجتماع هدايت ميشد و ايشان خريده بودند از بهترين انواع GMC و FORD و اقسام هيوندا و ... بود. هيچ كجاي دنيا به اندازه كشور عزيزمان اينقدر قيمت خودرو (حتي خودروهاي معمولي) گران نيست. قيمت خودروهاي خارجي در مناطق آزاد انزلي،‌قشم ،‌ارس و امثالهم نيز مصدق اين مطلب ميباشند. مثلاً يك دستگاه ولوستر ٢٠١٥ در انزلي حدود ٤٠ ميليون تومان قيمت دارد و همان خودرو در تهران ١١٥ تا ١٢٠ ميليون تومان. علت چيست؟ من ندانم.
  • ناشناس ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    جناب فرهاد لطفا اطلاعات غلط ندهید چون النترا با یک جستجو ساده میتونین بفهمین که ظاهرا هجده هزار دلاره (تقریبا) که احتمالا باید بعضی هزینه های جانبی و واسطه ای رو هم بعدا بهش اضافه کنی که شاید به بیست و چند هزار دلار یا بیشتر برسه . وثانیا قیمتی هم که برای مسیر کربلا نجف گفتین هم برای اون ایام غیر منطقیه
  • ناشناس ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    نه من خودم در چند سفر پرسیدم و قیمت خیلی بالاتر از ایرانه
  • ناشناس ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اطلاعاتتون در مورد قیمت النترا غلطه و قیمتش خیلی بیشتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس