به گزارش مشرق، با اتمام عمليات ساخت تونل ها و نصب تجهيزات در بخش اعظم خط مترو فرودگاه مهرآباد، اين مسير دو كيلومتري براي (تست سرد) آماده شد و قرار است يكشنبه، بيستم دي ماه با حضور مسئولان عالي، اولين قطار در اين مسير به منظور انجام تست هاي فني به حركت دربيايد.
خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترين مسير ريلي و تونلي درون شهري پايتخت با طول حدود ۲ كيلومتر، از مسير خط ۴ مترو و در ايستگاه مترو بيمه انشعاب دارد.
اين خط مترو، طراحي و مبلمان متفاوتي را به جهت تردد مسافران فرودگاهي نسبت به ديگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنين مبلمان داخلي واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نيز قابليت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد اين خط مترو است.
پيش بيني مي شود روزانه از طريق اين خط حدود ۴۰ هزار نفر تردد كنند.
ناوگان مترو تهران پيش از اين از طريق خط سه به ايستگاه راه آهن كشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آينده نيز فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني (ره) از طريق مسير خط مترو تهران- پرند به مترو پايتخت متصل شود.
خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترين مسير ريلي و تونلي درون شهري پايتخت با طول حدود ۲ كيلومتر، از مسير خط ۴ مترو و در ايستگاه مترو بيمه انشعاب دارد.
اين خط مترو، طراحي و مبلمان متفاوتي را به جهت تردد مسافران فرودگاهي نسبت به ديگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنين مبلمان داخلي واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نيز قابليت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد اين خط مترو است.
پيش بيني مي شود روزانه از طريق اين خط حدود ۴۰ هزار نفر تردد كنند.
ناوگان مترو تهران پيش از اين از طريق خط سه به ايستگاه راه آهن كشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آينده نيز فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني (ره) از طريق مسير خط مترو تهران- پرند به مترو پايتخت متصل شود.